{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Uheldig løbshest og rytter! {{forumTopicSubject}}

En lille historie om hvor galt tingene kan gå trods man selv tror alt er i den skønneste orden!

Jeg har over en meget lang periode haft store problemer med at ride "ordentligt" i et løb, pga smerter i hofter/lænd og fordi jeg simpelthen syre til sindsyg hurtigt. Det har oftest resulteret i letridning efter 1000 meter, og/eller meget lange bøjler i løb for overhoved at kunne gennemføre... - Har bildt mig selv ind at jeg har været i dårlig form, og at jeg skulle træne mig igennem det... - det har jeg så prøvet, men uanset hvor meget jeg har trænet har jeg ikke følt det har hjulpet!

Min hest har også i en lang periode været "underlig" og meget skæv i løb, han er gentagne gange blevet behandlet op i flere af hans led, men heller ikke der har det hjulpet.

Prøvede så for en måneds tid siden at sætte en massør på ham (lidt for hyggens skyld egentlig) og hun fortalte mig at han var utrolig låst ved sadel lejet og hele vejen ned over krydset...

Begyndte så at blive urolig for om der var noget galt med min sadel, da det jo var der massøren mente problemet stammede fra, men da det er den samme sadel han er blevet redet med i 3½ år, og der ikke før har været problemer slog jeg det lidt hen. Tænkte derfor at han eventuelt havde rullet sig på en sten, var faldet i folden eller andet!
Fik for en sikkerheds skyld tjekket min sadel igennem (en Zilco trænings sadel) af en der havde forstand på det, og først da den blev sprættet lidt op osv kunne man se at selve bommen på sadlen var flækket på langs.

Ringede derfor til en kiropraktor som gik ham igennem, så vi kunne se om der var sket noget med min stakkels hests ryg.
og ganske som frygtet, var min hest meget påvirket af det sadlen havde gjort!!!
Da den var flækket mest i venstre side har det resulteret i at han i løb "flygtede" fra venstre side, hvilket har gjort ham skæv i ryg, skulder og kryds.
Ligeledes mente heste kiropraktoren, at jeg også havde gener fra sadlen som skulle tjekkes op.

Er for en time siden kommet hjem fra en meget voldsom tur hos en der brækkede og knækkede hele mit bækken der åbenbart har forskudt sig så meget at hun kunne se det uden at tage røntgen billeder af det!

Har pga dette redet løb i et år (plus/minus da vi ikke ved hvornår det med sadel skete) med hele min vægt i en bøjle... så tror da fanden jeg er syret til så hurtigt!!!

Nu står det næste stykke tid på genoptræning af min hest og jeg, og håber vi begge kommer os helt!

Ny sadel er på vej hjem, og den gamle er smidt af h... til....

Dette var lige en fortælling fra min dagligdag, med en lille pointe om at alle jer derude skal være ekstra opmærksomme på små signaler fra jeres heste og jer selv, da det kan betyde mere end man lige regner med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig løbshest og rytter!
  • #1   7. okt 2014 Stakkels hest smiley
    Godt du opdagede det, og en god opfordring til at være opmærksom på sin hests bevægelsesmønster, og især ændringer i dette smiley

• #2   7. okt 2014 av av av hvor er det godt nok træls for jer begge to.
    men hvor er det godt du var vaks og fik sat gode fagfolk på sagen og tager genoptræningen seriøst!

min hest er også skadet fra en gammel sadel problematik, dette var dog inden jeg fik hende. så jeg kender godt det slag i maven det er, når kiropraktoren kommer med sådan en udmelding.
    hold kæft hvor bliver man ked af det smiley

men det gode i det her er at man får et super godt og stærkt bånd med sin hest igennem sådan et genoptræningsforløb. på med vanten! så er i to snart på banen igen smiley

• #3   7. okt 2014 Jeps! bliver hesten ved med at lave "ballade" er der altså et eller andet galt. Selv hvis man ikke kan mærke det på egen krop smiley

Ulykkelig historie, men et super godt budskab til andre! smiley

• #4   8. okt 2014 Stakkels hest og stakkels dig! Selv om det er en trist historie, bliver jeg glad hver gang jeg læser/hører om nogen, der gør så meget for at finde ud af, hvad der er galt. Der er stadig alt for mange, der skyder skylden på hesten, som jo blot reagerer, fordi der er noget galt smiley Dejligt at du deler historien, så flere forhåbentlig får øjnene op for, hvor vigtigt det er at lytte til sin hest smiley Held og lykke og god bedring til jer begge smiley

• #5   8. okt 2014 Har haft min hest i mange år snart, og han fortæller mig på bedste vis når der er noget galt, hvilket han denne gang også gjorde, var bare for dårlig til at lytte og troede (i samarbejde med dyrelægen) at det var i benene det var galt... er dybt imponeret over at jeg ubevist har påført ham smerte, og han ikke en eneste gang har lagt an til at få mig af eller andet...

forsøger så godt jeg kan at gøre det bedste for mine heste, det er trods alt mig der har valgt dem og ikke omvendt smiley

Kommentér på:
Uheldig løbshest og rytter!

Annonce