Dyrlæge Knud Jørgensen {{forumTopicSubject}}
Jeg tænkte jeg ville videregive, min desværre MEGET dårlige oplevelse med dyrlæge Knud Jørgensen.
Jeg tænker andre måske kan have nytte af det, og lære af min fejl.
Knud's dyrlæge arbejde, er der sådan set ikke noget galt med, udover han er lidt speciel at arbejde sammen med.
Jeg bestilte ham ud, til en røngtenundersøgelse i Maj måned, 2014. Vi aftalte over telefonen, at prisen skulle være 2500 kr. Hvad jeg tænkte var en almindelig pris, som han altid kørte med. Jeg ringed rundt til flere forskellige dyrlæger, for at finde den billigste (jeg er på su).
Han kommer ud og gør sit arbejde.
Jeg venter 1 ½ måned på regningen, og modtager den ikke. Jeg undrer mig lidt, men regner med han bare er langsom i sin sagsbehandling. Herefter tager jeg ud og rejse i 2 mdr., og regner med min mor kontakter mig, når regningen kommer, så jeg kan få den betalt.
Jeg hører intet, og tænker sådan set ikke så meget over det, imens jeg er ude og backpacke.
Da jeg kommer hjem, får jeg af vide, at min mor har snakket med ham, da han havde sendt to rykkere ud til mig, men vi aldrig havde modtaget den første regning. Den kommer så få dage efter (dvs. 3 ½ måned efter undersøgelsen!). Hun snakker med ham, og får tingene sat i bero, til jeg er hjemme igen (hun vil ikke bekymre mig, imens jeg er afsted)
Regningen er på 4400!! Jeg undrer mig meget over det, og kan så først se hvorfor, da jeg får den oprindelige regning.
Han har udover røngtenundersøgelsen, lagt en handelsundersøgelse som aldrig er foregået oveni og derudover noget medicin, og transport, som han lovede mig var inkluderet i prisen.
Jeg ringer til ham, lettere irriteret, og forklarer forløbet fra min side. Han siger han selvfølgelig står ved sit ord, og jeg bare skal indbetale de 2500 kr., så ordner han papirarbejdet, når han kommer tilbage til kontoret.
Idag har jeg så modtaget en opkrævning fra en advokat, på trods af "at Knud står ved sit ord".
Ja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har nu ringet til ham igen, og har kun fået fat i en sekretær, som intet kan gøre før hun har snakket med en bogholder og Knud.
Jeg er noget SUR og irriteret over denne behandling, og det virker sådan set ikke som om det bliver taget så seriøst inde hos ham.
For mig, er de 2900 de nu kræver, rigtig mange penge! Og jeg føler mig "godt taget bagi", af en mand som tydeligt ikke står ved sit ord.
Sørg for at få hele aftalen på skrift! Det er mit råd til jer! Det har jeg nemlig ikke, og nu sidder jeg med fingrene i postkassen
jun 2004
Følger: 121 Følgere: 136 Heste: 4 Emner: 159 Svar: 395
Jeg fandt bare forskellige numre, og ringede til de forskellige. Undersøgelsen er foregået på min adresse.
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 69
jun 2004
Karen - jeg var ikke bevidst om, at dette skulle være et "specialtilbud". Det har han aldrig fortalt mig. Jeg ringede bare rundt, for at forhøre mig om priser, og bestilte tid ved ham, da han udfra det, var den billigste.
jun 2010
Jeg kan sagtens forstå at du føler dig snydt Shanie, det lyder som om at han har haft rod i det. Jeg kan ikke huske hvad jeg gav, men det var en handelsundersøgelse med røngten af ben og jeg kom af med noget der lignede 3500-4000 i alt tror jeg. Det synes jeg er pænt i forhold til hvad andre dyrlæger i Århus tager.
Jeg har også set ham lave en handelundersøgelse på en hest som ikke gik igennem (en min veninde ville købe) og derfor har jeg både set ham i en situation hvor hesten gik igennem og en hvor hesten ikke gjorde.
Han kan være speciel, ja, men synes han er dejlig direkte og han formidler tingene så man forstår det. Som køber har jeg ihvertfald været fuld tilfreds og det var min veninde også da hendes mulige hest ikke gik igennem
jun 2004
Det er mere behandlingen efterfølgende, som jeg syntes virker meget useriøst..
jun 2010
jun 2004
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 500
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 6 Svar: 207
Ham fra Odsherred dyrehospital hedder ikke Knud men Kurt
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
Bruger ham selv, så forstår ikke helt hvordan jeg kunne glemme hans navn.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
jan 2004
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 90
jun 2004
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Heste: 7 Emner: 66 Svar: 228
Er selv oprindeligt nede fra det område af, ville være synd at sige han har noget godt ry i området. Selvfølgelig er det tit et spørgsmål om man rent kommunikationsmæssigt kan finde ud af det, men generelt - så er hans ry ikke det bedste.
jun 2004
Mit problem er, at jeg jo kun står med mundtlige aftaler, da jeg egentlig regnede med det var hans normale røngtenpris.. jeg havde aldrig regnet med disse problemer.
Så nu må jeg jo ringe igen i morgen..
sep 2006
jun 2004
Jeg ringede til 7 forskellige dyrlæger, og INGEN havde så høj en pris.
Min egen dyrlæge tager omkring 3200 kr., og de er lidt dyre med mange ting (men enormt dygtige).
sep 2006
Det er hos pet vet vi har og også på hestehospitalerne er dette prisen jeg kender til
jun 2004
Ofte kan man få røngten af ben alene, helt ned i 1500. Eller billigere - hvis der er flere heste samme sted.
Jeg har godt nok aldrig hørt om nogle der betaler 5000 for kun ben og ryg. Og jeg ringede også til Nørlund hestehospital for at forhøre om pris.
jun 2004
han fortalte selv, at han helst oplyste priserne INKL alting, for at man netop ikke skulle blive overraskede over prisen, når regningen kom.
sep 2006
Vi gav 1500kr for røngten hjemme i stalden af et forben
jun 2004
Som skrevet ringede jeg til 7 dyrlæger, og jeg fandt ingen priser der var så høje.
jun 2004
jun 2004
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 31 Heste: 3 Svar: 22
jun 2004
Jeg har haft fat i dem igen - de vedkender fejlen, igen.. men nu må vi se om de så har styr på det denne gang.
Jeg modtog jo en opkrævning fra en advokat, på 2900, foruden de 2500 jeg allerede har betalt. Det syntes jeg ikke helt kunne være rigtigt
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
(link fjernet)
jun 2004
Der blev rykket for regningen, men den kom stadig først frem, i september. Begge rykkere var kommet forinden, og indenfor 30 dage, hvilket er imod renteloven. Der skal gå min. 30 dage imellem hver rykker.
Jeg ved godt noget af beløbet er advokatsalær (ikke inkasso, da den endnu ikke var sendt videre). De krævede jo 4400 kr., jeg indbetalte 2500 (som aftalt), differencen er 1900 kr., så advokaten må kræve lidt under de 1000 kr., i salær.
Dette er mere en besked, for at advare andre Der er ikke særlig meget styr på det, hos Knud Jørgensen desværre. Jeg har snakket med dem, forklaret dem situationen OG reglerne, to gange nu, men derfor har de stadig formået at lave fejlen, begge gange. Så jeg håber da bare der er styr på det nu, og de har fået fat i ørene på deres bogholder
feb 2009
Sakset fra forbrug.dk
Størrelse, antal og hyppighed
Et rykkergebyr fra en privat erhvervsdrivende må højst være på 100 kr. (Gebyret er momsfrit) Der må højst fremsendes tre rykkere med gebyr for det samme krav, og der skal være mindst 10 dage i mellem. Den første rykker med gebyr må gerne fremsendes umiddelbart efter sidste rettidige indbetalingsdag.
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
jun 2004
Han er kontaktet, inden jeg tog afsted. Derudover kan det ikke være mit ansvar, at han ikke sender oprindelig regning ud, mine forældre varetog min post, og regningen kom IKKE. Så læs dog hvad jeg skriver.
Og nej, der må ikke komme to rykkere, med 3 dages mellemrum. Det er ulovligt.
Lullermus - ja, han bliver godt nok heller ikke brugt mere. Jeg gjorde det også kun fordi det var røngtenbilleder, som jeg så efterfølgende fik min egen dyrlæge til at se på også..
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
jun 2004
Men nu har han jo lovet én ting, og gjort en anden, TO gange, så jeg kan ikke rigtig vide mig sikker, endnu
Men det er da godt nok også ærgeligt, hvis han overser fejl! Det må han da kunne ifalde erstatningsansvar for!
Nu er loven også sådan at du skal betale med det samme regning eller ej hvilket der også står i det link jeg har indsat længere oppe, og nej det er ikke noget jeg har bestemt, det er loven
jun 2004
Og jeg mener jeg tidligere har nævnt, at rykkerne blev sendt ud, med alt for kort mellemrum.
Og selvfølgelig skal jeg ikke betale med det samme, regning eller ej. Når manden ikke har styr på sine papirer, og derfor hverken sender mig giro eller kontonr, har jeg IKKE MULIGHED for at betale!
Og det er ikke noget jeg har bestemt, det er ikke loven, men vil almen logik
Alt dette er samtidig noget Knud Jørgensen også har vedkendt, da jeg talte i tlf med ham. Jeg har ingen rykkergebyr betalt, men kun betalt det oprindelig beløb, da han sendte den første regning, alt for sendt ud, og alt for tæt forbundet, med rykkerne. det hele kom indenfor 2-3 uger (del første regning sidst, og først til september). Så Knud Jørgensen vedkendte jo også, at dette var DERES fejl, ikke min.
Jeg forstår ikke hvorfor denne tråd skal drejes overpå mig?
Jeg skriver den, for at advare andre! Det er tydeligt, at jeg intet har gjort forkert her, udover at stole på en dyrlæge, da man regner med en mand med den fagkundskab og med egen praksis, vel er til at stole på. Jeg har holdt mine aftaler, har betalt mine regninger, og endda fundet mig i hans papirbøvl, TO GANGE!
Det er IKKE mig, der har rod i både papirer og aftaler.
Og nej det har du ikke jeg har været dine indlæg igennem, for jeg har nemlig læst hvad du har skrevet ;), nu kommer du selv ind på at du studerer jura så kan jeg jo kun undres at du skriver noget der er direkte forkert, nu har jeg arbejdet med inkasso i et firma der ikke lavede andet så jeg kender også en del til det selvom jeg ikke er jura studerende.
Og jeg synes jo ikke du udelukkende kan klandre dyrlægen, ja han har sendt regningen for sent, ja han har sendt dig en forkert opkrævning, men intet af dette giver dig ret til at vente med at betale for den ydelse du har modtaget, så i har begge fejl sådan som jeg ser det.
Vi kan alle have en dårlig oplevelse med forskellige dyrlæger nogen gode andre dårlige, men jeg synes ikke det er berettiget ligefrem at advare andre om at bruge den omtalte dyrlæge på baggrund af en administrativ fejl.
jun 2004
For pokker da!
Nej, jeg har ABSOLUT INTET gjort forkert her, når jeg har kontaktet ham for at få regningen, inden jeg tog afsted. Den kom stadig ikke, og kom først i september. Jeg havde ham ude d. 24. maj!!
Hvor svært er det at forstå?
feb 2009
Jeg prøver skam ikke at "dreje" noget over på dig. - Men man sidder bare med den der fornemmelse " Arrrr, roooolig nu", det virker jo som om at i faktisk er ved at løse problemet med den forkerte fakturering.
Men man vælger jo selvfølgelig selv sine kampe
Go weekend.
jun 2004
Det er en forkert faktura, hvor der blev krævet penge for ting der aldrig var sket. Jeg fik ikke foretaget en handelsundersøgelse.
Så aftales der, at jeg bare skal indbetale det aftalte beløb, hvor jeg decideret lover at han nok skal få styr på kontorarbejdet når han kommer tilbage. Det sker ikke, da jeg så modtager en trussel fra en advokat.
Hele vejen igennem, er der ikke styr på papirer, aftaler og kontorarbejde.
Nej, det syntes jeg virkelig ikke er en VILD advarsel, det var noget jeg gerne selv ville have vist jeg skulle igennem, inden jeg valgte Knud Jørgensen.
Hvorfor jeg videregiver min oplevelse.
Hvis i ikke er interesseret i advarslen, undrer jeg mig meget over jeres konstante kommenteren, og hvorfor i gider bruge energi på det Så spring da videre, og lad advarslen være, til de mennesker der leder efter en dyrlæge, eller som selv overvejer Knud Jørgensen.
feb 2009
jun 2004
Igen det havde jeg været meget glad for, hvis der var sket inden jeg brugte ham
jun 2004
Det ændrer ikke på, at JEG meget gerne ville have været advaret mod Knud Jørgensen, inden jeg brugte ham. Det her har taget unødigt meget tid, bekymringer, bøvl osv. Det ville jeg have været foruden, hvis han havde haft styr på sine ting, og havde holdt aftalen fra starten af.
BOM
Er du utilfreds, så fis ud af indlægget, det er ikke oprettet for din skyld.
aug 2007
Følger: 97 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 100 Svar: 325
Men knud er blev int igen, det er nemlig ham der har til set 162 heste i Midtjylland. Den sag der køre ved Skals. Han har over set man ting bla tandbyld, mug, brækket ribben og meget andet.
Så hvis han allerede i 2014 har lavet ballade så kan dyrlæge vist tale sig fra mange ting. ??
Dyrlæge Knud Jørgensen