Diskution om ånder hjælp! essay 7. klasses opgave. {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er ved at skrive et essay om ånder, og derfor vil jeg enormt gerne høre jeres holdning. jeg vil gerne høre jeres mening om ånder og overtroen dertil. Hvad får folk til at tro at der findes ånder?
Kan folk selv bestemme deres reaktion på ånder?
Er det muligt at det er mennesket selv der skaber de overtroiske tanker?
Er det overtro, eller er det virkelighed?
Kan vi udvikle en teknologi som kan fremkalde ånder osv..?
Kan clairvoyanter mm. Virkelig skabe kontakt med ånder?
Hvad er min holdning til ånder?
Det er en 7. klasses opgave. Min mening om ånder er lidt blandet, jeg tror på at man kan se/føle ånder, men jeg tror ikke på ting som at ånder kan gøre skade ved dig, kun ved hjælp af redskaber. altså ikke ved at røre mig. håber at høre fra jer, troende som ikke-troende :D!
i må meget gerne give eksempler til mange flere spørgsmål og at gøre essayet bedre, da det er første gang jeg skriver et essay!
aug 2010
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 101
Men da min far er en clairvoyant, har jeg alligevel haft det tæt på.
Jeg tror derfor på ånder, men som sagt har jeg holdt det lidt på afstand, og gør det også lidt endnu.
Der findes så mange beviste ting i livet, der går udover fysikkens lov og grænser, så hvis man ikke tror på noget som helst, burde man prøve at åbne sine øjne og sit sind
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Det er for mig fuldstændigt det samme som at nogen tror på Gud eller et andet overnaturligt væsen der styrer slagets gang.
Det er ikke rart at tænke på døden, og måske der er en trøst at finde i at det ikke nødvendigvis er slut der.
Det er vel i sidste ende op til en selv om man tror eller ikke tror på den slags, og dermed osse om man ser/mærker/hører dem... Og hvad man gør, hvis man ser/mærker/hører dem, er jo et aktivt valg. Så ja, man vælger selv hvordan man reagerer på det.
Ja da. Der er jo intet nyt i at mennesker prøver at forklare det de ser og oplever. At der er en ånd, er en måde at forklare noget man ellers ikke kan forklare, og går man den vej, er der jo pludseligt mange ting man så kan tilskrive ånder fremfor at tage stilling til andre muligheder.
Jeg er overbevist om at det er overtro. Jeg har al mulig respekt for at nogen tror på den slags, men ligesom jeg tror på at når man er død er man død og der er intet efter, så tror jeg heller ikke på ånder af nogen art.
Sikkert. Og jeg vil da tro at der er folk der allerede har opfundet den slags... hvis man altså tror på det rent faktisk er ånder de får optaget/mærket/talt med
Eftersom jeg ikke tror på ånder, så tror jeg naturligvis heller ikke på at nogen mennesker kan få kontakt med dem.
Igen, eftersom jeg ikke tror på ånder, så har jeg heller ikke rigtigt nogen holdning til dem.. eller jo -de er da en god indtægtskilde for dem der påstår at kunne kontakte dem for andre.
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
sep 2011
Følger: 117 Følgere: 96 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 25
sep 2011
Følger: 137 Følgere: 132 Heste: 5 Emner: 98 Svar: 468
- Og jeg tror på Gud.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Mennesket er et meget intilligent og yderst socialt væsen. Vi håber på at det ikke bare er os som har evnen til at komunnikere - se bare på hunden og hesten. Folk skaber nære bånd til deres dyr, elsker dem, ofrer sig for dem. Så jeg tror det er et håb om at man ikke bare er alene her ude i rummet.
Nej, det tror jeg ikke de kan. Jeg tror folk kan præges til deres reaktioner, mne ikke at de selv kan bestemme dem. Hvis du befinder dig sammen med 25 andre so tror på ånder, så er det svært at holde fast i en overbevisning om at de ikke findes. Omvendt kan det at befinde sig med 25 som ikke tror på ånder, få en til at miste sin tro.
Ja, det mener jeg det er
Tja, hvem ved? Det er endnu ikke bevist at der ikke findes ånder, og det er heller ikke bevist at de findes.
Måske, det har jeg ærlig talt ikke så meget forstand på
Det ved jeg ikke. Umiddelbart er svaret et nej fra mig. Jeg tror clairvoyante er super gode til at aflæse folk, nogen af dem er måske ikke selv klar over det. Men måske der findes en enkelt eller to som virkelig kan?
Generelt så tror jeg ikke på dem. Jeg er rigtig kedelog, og min holdninger at når man er død, så er man død. Jeg tror ikke ens 'sjæl' kan leve videre. Men alligevel så elsker jeg at læse fantasy og lignende mens jeg håber en lille smule at det kunne være virkeligt...
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Fordi de oplever noget der ikke på nogen logisk måde kan forklares enten man vil eller ej.
Nej, mange forsøger i eftertid at rationalisere det og bortforklare det men det virker nok ikke rigtigt..
Nogle gange kan man måske køre sig selv op så man indbilder ting, især som teenager. Men når man bliver voksen så ser man anderledes på det og ser/oplever det der er, og ikke lader sig påvirke så meget af andres meninger og holdninger.
Det er virkelighed! Uden tvivl.
Tror det er udviklet men er ikke sikker. Jeg tror vi oplever mere ved at have et åbent sind og ikke fokuserer på andet end hvad vi faktisk fornemmer og ser med egne øjne.
Det tror jeg bestemt.
Jeg har selv oplevet det flere gange. Og min mand der IKKE på nogen måde troede på det, og mente jeg var fuld af pjat, fik sit livs største chok og var nødt til at indse at de altså findes
Mvh TT
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
hvor ser du jeg skriver at de siger de findes? Jeg skriver de er ved at forske i om det gør eller ej. Ikke at det gør.
Diskution om ånder hjælp! essay 7. klasses opgave.