18. nov 2011 Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Træls hoppe :( {{forumTopicSubject}}
Den ene af mine damer, Money det store skrummel
Når hun går i brunst, så starter hun med at være hysterisk, hviner over hvad som helst, gerne med små hyl
Det tager vel 1-2 dage i den tilstand, så bliver hun melankolsk, apatisk, gider ikke rigtig spise sin mad, skal lokkes med gulerods-bidder i fodret. vender hellere måsen til, og lægger sig i den anden ende af boksen, og forsøger at rulle sig en opførsel der får mig til at tænke : GUD HUN HAR KOLIK
Men nej, det er fordi der intet sker, hingsten er jo blevet vallak, og er pænt ligeglad med hende, han synes da det er ok at hun nærmest følger ham som en skygge på folden, hvem kan ikke godt lide at være feteret og populær
Jeg synes det er trælst, fordi hver gang bliver jeg nervøs for om hun er syg.
Gad vist om hun ændrer adfærd med tiden, det må da gå op for damen at han ikke kan eller vil gøre noget ved *sagen*
Andre der har hopper der udviser en træls adfærd under brunst ? altså ud over den sædvanlige * fnidderlighed*
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Nu er hun til gengæld rigtig flink, men dog stadig (af gammel vane) lidt utryg hvis man trykker hende bag det venstre ribben. Før i tiden kunne hun flippe helt ud hvis bare man børstede hende der, men det er heldigvis gået over
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Det hed forhen nougthy gelding and mare .
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 150
Hjalp i hvert fald rigtigt meget på vores der nærmest var u-ridelig ( schenkel hys - måtte IKKE røre ) og ikke til af få ud fra folden / væk fra vallaken - der heller ikke vidste hvor han skulle til = meget frustreret hoppe
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 420 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 357
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 420
Zink tilskud kan dæmpe brunst hvis de er meget plaget...men få undersøgt hoppen, askhims urter skader intet og kan også anbefale deres sommerblanding mod sommerens trælse insekter, undlod blandingen i år og det har jeg fortrudt MANGE gange...så det er helt sikkert blandingen bliver købt til foråret
Træls hoppe :(