785 visninger
|
Oprettet:
Hannoveransk næsebånd {{forumTopicSubject}}
Hvorfor rider man egentlig med hannoveransk næsebånd? Hvad gør det, som et normalt næsebånd ikke gør?
Har altid tænkt over det
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 28
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det ligger stadig på nervebanerne. Et korrekt spændt næsebånd burde slet ikke trykke på nerverne.
For mig har det ingen betydning, min går ikke anderledes uanset hvad hun har på. Pt. bruger jeg et full cheek bid og det duer ikke med hannoverransk.
Ens bid burde ikke ha' behov for støtte, hvis det sidder korrekt og hesten trives med det.
sep 2006
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 298
og ja hvis man spænder er alm næsebånd (uden ekstra) med 2 fingres mellemrum fra kindbenet og med 2 fingre på Højkant over næseryggen, rammer det ikke de store nervebaner, og vil heller ikke klemme på kindtænderne..
så dette fortrækker jeg at bruge, da det er det mest behagelige for hesten. og ser ingen grund til de skal ha klemt munden sammen, hvad godt skulle det gøre??
sammenlignet med andre næsebånd gør/bør det ikke gøre en forskel, hvis man strammer det (som man jo egentlig ikke bør) så lukker det munden på en anden måde end andre næsebånd...
men et næsebånd er/bør kun være til pynt, det har ingen funktion! (i hvert fald ikke nogle gode...)
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Ligesom bid, sadler osv.
For 3 måneder siden, prøvede jeg et hann. næsebånd, og synes bestemt jeg ku mærke forskel.
Jeg rider stadig med det, og det fungere fint.
Putter jeg det andet på, synes jeg hun blir strid fortil.
Den største kamel der sku sluges var, at det fanme er så grimt til store hoveder.
sep 2006
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 298
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Men ikke destro mindre, har jeg selv oplevet det og hørt flere der har.
Hvad det er der gør det, ska jeg ik ku sige.
Det vigtigste for mig var, at mig og min hest blev enige om hvordan vi går til ridning
Men har man ik selv prøvet det, ka jeg godt se det ka være lidt svært at sætte sig ind i.
Hannoveransk næsebånd