HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD
Hej alle
jeg har denne her hoppe, som flygter fra mig på fold. Jeg så irriteret over det, for det er hver evig eneste gang jeg skal hente hende flygter hun lige så snart jeg kommer lidt tæt på. Når jeg så endelig får fat i hende er der slet ikke noget. Jeg laver forskellige ting med hende fra dag til dag, så det er ikke derfor hun flygter.. Nogen der ved hvad der kan gøres?
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 271
apr 2014
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 121
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Eller går du nogengange derud, bare for at give godbidder, hygge lidt, og så gå ind igen - uden hesten?
Hvis ikke, så prøv det. Hun forbinder det med noget dårligt, når du kommer og henter hende, og det skal du have ændret.
Jeg har selv været det igennem. Jeg kunne bruge flere timer på bare at fange min hest på folden, og når jeg så havde fanget hende, gik jeg direkte ind i stalden med hende. Jeg fik det råd, som jeg har givet dig, og i dag kommer min hest gladeligt hen til mig på folden, fordi hun ved at det ikke kun er arbejde, når jeg kommer. :o)
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
okt 2004
Det foregår som Smokie beskriver det - men det der sker er, at du truer den og dermed tvinger den til at komme ind til dig. Det du får ud af det er i bedste fald en hest der ikke aner hvad du laver, og i værste fald en hest der er skræmt og kun følger dig af angst.
Det kan sammenlignes med at jeg holder en pistol for din pande og beder dig følge med. Du vil nok følge med, men ikke fordi du har 'knyttet bånd' til mig - nærmere fordi du er bange for at lade være.
Jeg vil ikke gøre en længere forklaring ud af det, men søg her i forum på Join up, så kommer der mange tråde med gode forklaringer frem, på hvorfor man aldrig bør byde sin hest det.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 89
Tak for at i gad at tage jer tid til at besvare mit emne
okt 2004
Jeg plejer også at have noget til at ligge i krybben, fx et stykke brød, en gulerod et par godbidder o.lign. så selve det at komme ind, bliver forbundet med noget lækkert. :o)
HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD