620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD

Hej alle
jeg har denne her hoppe, som flygter fra mig på fold. Jeg så irriteret over det, for det er hver evig eneste gang jeg skal hente hende flygter hun lige så snart jeg kommer lidt tæt på. Når jeg så endelig får fat i hende er der slet ikke noget. Jeg laver forskellige ting med hende fra dag til dag, så det er ikke derfor hun flygter.. Nogen der ved hvad der kan gøres?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD
  • #1   27. sep 2014 godbidder virker her smiley

• #3   27. sep 2014 Lav en masse paraeder med hende og tilbage trædninger det har hjulpet mig rigtig meget!

• #5   27. sep 2014 Tager du hende altid med ind, når du henter hende?
    Eller går du nogengange derud, bare for at give godbidder, hygge lidt, og så gå ind igen - uden hesten?

Hvis ikke, så prøv det. Hun forbinder det med noget dårligt, når du kommer og henter hende, og det skal du have ændret.

Jeg har selv været det igennem. Jeg kunne bruge flere timer på bare at fange min hest på folden, og når jeg så havde fanget hende, gik jeg direkte ind i stalden med hende. Jeg fik det råd, som jeg har givet dig, og i dag kommer min hest gladeligt hen til mig på folden, fordi hun ved at det ikke kun er arbejde, når jeg kommer. :o)

• #6   27. sep 2014 Har du prøvet at gå baglængs hen til hesten

• #8   27. sep 2014 Jeg vil råde dig til ikke at 'knytte bånd', eller lave join up, som det egentlig hedder.
    Det foregår som Smokie beskriver det - men det der sker er, at du truer den og dermed tvinger den til at komme ind til dig. Det du får ud af det er i bedste fald en hest der ikke aner hvad du laver, og i værste fald en hest der er skræmt og kun følger dig af angst.

Det kan sammenlignes med at jeg holder en pistol for din pande og beder dig følge med. Du vil nok følge med, men ikke fordi du har 'knyttet bånd' til mig - nærmere fordi du er bange for at lade være.

Jeg vil ikke gøre en længere forklaring ud af det, men søg her i forum på Join up, så kommer der mange tråde med gode forklaringer frem, på hvorfor man aldrig bør byde sin hest det.

• #9   27. sep 2014 Pas mine lister jeg rundt for ikke at forstyrre, de kalder og kommer i fuld galop og har stort set aldrig noget til dem, men de vil nok gerne være sammen med mig, jubii

• #10   28. sep 2014 Måske man skal give foder, når de er hentet. Så forbinder de det det at komme ind med foder

• #11   28. sep 2014 Okay mange tak for alle de gode råd og tips. Det skal også siges at jeg mange gange om ugen, går rundt ude på folden for at nusse omkring hesten. Har altid godbidder på mig. Når jeg endelig henter hende går jeg oftest en tur med hende, bare lige for hyggens skyld smiley Alle disse råd i har givet skal afprøves
    Tak for at i gad at tage jer tid til at besvare mit emne smiley

• #12   29. sep 2014 Når du går rundt ude på folden, så bare giv en godbid når hun kommer hen til dig, så skal det nok komme. :o)

Jeg plejer også at have noget til at ligge i krybben, fx et stykke brød, en gulerod et par godbidder o.lign. så selve det at komme ind, bliver forbundet med noget lækkert. :o)

Kommentér på:
HJÆLP! PONY FLYGTER PÅ FOLD

Annonce