482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Dækken planer - hvad synes i? Dækken planer - hvad synes i?

Jeg står lige nu med en pony som går uden dækken ,ej ger lidt i tvivl omkring det med dækken, da jeg er førstegangsejer og det er første efterår og vinter jeg har hest smiley
Jeg har derfor brug for hjælp af andre hestefolk til at se om dette lyder nogenlunde fornuftigt smiley
Lige nu står hun uden dækken, dog får hun regndækken på uden fleece i hvis det regner meget i en periode. Derefter tænker jeg at når temperaturen rykker ned under de 5 grader om natten får hun regndækken med fleece på, Når hun så har sat sin vinterpels bliver hun klippet, og får herefter er 150 g dækken på og skridttæppe når jeg varmer op og skridter af. Derefter når temperaturen kommer under 0 får hun nok et 300 g dækken på, og hvis der kommer sne og hun stadig fryser må hun jo få et 400 g dækken på smiley Og så hvis hun får vinterpels igen må hun blive klippet igen, og når det så bliver varere, trapper jeg så ned i grammene igen smiley
Lyder det fornuftigt? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken planer - hvad synes i?
  • #1   12. sep 2014 Jeg må sige, af første gangs hesteejer, så lyder det nu meeeget fornuftigt smiley

Jeg føler nu for det meste efter, det er meget forskelligt når mine får det på smiley min pony får det altid på et par uger inden de andre, da han har tindens til kuldskærhed.
    Men mærk efter, ellers lyder det nu rigtig fint smiley

• #2   12. sep 2014 Der er den mulighed du nævner alternativt trapper du lidt hurtigere op med dækkenerne så den ikke sætter så meget pels. Det er den model jeg bruger og behøver derfor ikke at klippe min hest.

• #4   12. sep 2014
    Nogle heste duer så men fint med 150 gram hele vinteren også trods fuldklipning - så det er med og mærke på hesten og se hvor meget den har behov for :o)

Folk plejer og bruge 300 g når hesten klippes og det er frost, men nogen har det bare for varmt alligevel.

• #5   12. sep 2014 Hun gik uden at være klippet hele sidste år med et regndækken smiley
    Hun er dog blevet en lille frossenpind for tiden da hun har kolde øre når jeg strigler - er det korrekt at hvis hesten øre er kolde/kølige skal hesten gerne have lidt mere ''tøj'' på?

• #6   12. sep 2014
    Ikke nødvendigvis. Du kan have kolde hænder, fødder, øre mm. uden du fryser på resten af kroppen fordi blodet fokusere på at holde varmen på de vitale organer - samme med hesten, den kan godt være kold på ørene fordi der ikke er meget pels, de er udsatte for vind og vejr mm.

Så jeg går efter at når min fryser, så ryster hun.

Hvis hesten gik med det hele året, så lyder hun ikke som den store frossenpind. Ville nok se tiden an om der blev behov for dækken istedet, det vigtigste er grovfoder ad libitum. Hvis du ellers ikke har grund til og bruge dækken.

• #7   12. sep 2014 Okay smiley

Kommentér på:
Dækken planer - hvad synes i?

Annonce