{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.104 visninger | Oprettet:

Lene T
Lene T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Vandforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej Hestekyndige,
En nabo låner vores fold og har 2 fuldvoksne hopper med føl fra foråret gående. Det er fjordheste og begge hopper er drægtige. De græsser, og han støttefodrer dem en anelse med hø.
Jeg vil gerne finde ud af hvor meget de vil være rimeligt han ca. skal betale for vand? så ved I hvor meget vand drikker sådan nogle heste ca.??
Som I nok kan høre er vi ikke selv hestekyndige, men det er svært hyggeligt at have dem gående:-)
Mere Info: De har et badekar med flydersystem, som vi holder opsyn med dagligt (at slangen ikke falder af etc.). Folden lånes gratis, han har selv opsyn med dem dagligt og klarer alt med smed og dyrlæge etc. og han har selv sat el-hegn op og betaler ikke noget for strøm.
Vh bypigen på landet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandforbrug
  • #2   18. aug 2014 Hvis du søger på google, omkring hvor mange l. vand en hest drikker, kommer der rigtig mange svar op smiley

• #4   18. aug 2014 Jeg har ingen personlig erfaring på området, og kender jo ikke prisen på vand ved jer, men når jeg har talt med folk om 'gratis fold' hvor der bare skal betales vand, så har det heddet 150 kr pr hest om måneden. Dog har der måske været lidt strøm med der?

Hvis de også skal gå der om vinteren, skal man jo så lige finde ud af om i også står for at holde karret frostfrit - det plejer at medføre en prisstigning da det er mange gange dagligt der skal slåes hul på.

• #5   18. aug 2014 I er godt nok flinke folk...

Havde jeg lånt en fold gratis, ville jeg selv have spurgt til hvad vand og strøm skulle koste...
    Intet er gratis i dag...
    Det er jo 4 heste der skal have vand dagligt....gerne 15 -20 liter pr hest pr døgn...
    Plus karet skal gøres rent jævnligt...fyldes...
    Og strøm...
    Ta en snak med manden....3-400 ,- i alt kan du sagtens tage med sådan en flok...
    En sommerfold pr hest fås ikke billigere pr hest normalt...
    smiley

• #6   18. aug 2014 En hest drikker i gennemsnit 20 liter vand dagligt smiley

Normalt betaler folk 500 kroner pr. hest på døgnfold som kun er for folden og vandet smiley

• #7   18. aug 2014 du har aldrig nogensinde gratis vand, vi har selv to brønde, den ene med pumpe system, vi skla aligevel betale afgift til kommune for brug af vores eget vand

• #8   18. aug 2014 Må indrømme at de 20 L i døgnet i snakker om? slet ikke passer på min hest? Hun drikker 20L på en nat ?
    Så hun er oppe på 30-40 L i døgnet og det er så ikke når det er meget varmt? der går mere til.

Jeg har et kar på folden der rummer 90 L og det bliver fyldt op hver anden dag og når det er rigtigt varmt fyldes det hver dag... Dog er der så også 2 shettere på folden..

• #9   18. aug 2014 vores store hyp, drak 60 l i døgnet og mere når de var tørt

• #10   18. aug 2014 Så er dine heste nok meget tørstige smiley
    Vi havde fjordheste uden vabdkoppen i en periode og de drak sådan en 20 liters spand om dagen smiley

Her er en meget god huske regel smiley

profilbillede
  • #11   18. aug 2014 næhh det er ret normalt for dens race, det kan jeg også se når jeg snakker med andre fuldblodsholdere at det er ret normalt for dem at både have brug for mere væske og foderenheder

• #13   18. aug 2014 hvis man bliver opdaget i at have en brønd uden måleinstrumenter kommer det til at koste kassen i bøde

• #14   18. aug 2014 Vi har 2 hopper med føl gående sammen på fold, de får et stort badekar fyldt/rengjort hver anden dag, og her i varmen blev det fyldt hver dag.

• #16   18. aug 2014 Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet Hoppedullen :-). Men der er ikke mange steder tilbage hvor der ikke er måler på vandet mere smiley

Jeg bor også på landet og på nedlagt landbrug, men der har da været vandmåler på i over 25 år ?
    Samt spildevand betaler man jo også for uanset om det er vandværksvand eller egen brønd?

• #18   18. aug 2014 smiley Nåe jamen så betaler man jo også for det man bruger smiley

Kunne heller ikke helt forstå hvis der var nogle i dagens danmark som havde gratis vand smiley udover dem med egen brønd selvfølgelig, men de slipper jo så ikke alligevel for man skal jo så betale for det løber ud gennem kloakken !! smiley

• Lene T
    Lene T Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   18. aug 2014 Kære alle smiley tusind tak for kommentarerne, det er rart med en idé om prislejet, selvom jeg kan se der er forskel på heste smiley Vi finder nok frem til et gennemsnit som er rimeligt. Det skal lige bemærkes at der ikke går 4 hele tiden, at de vits ikke skal gå der til vinter og at han har tilbudt at betale noget for det, jeg vidste bare ikke lige hvor meget... Men vi har desværre ikke 'gratis vand', der sidder en fin ny måler fra vandværket:-)

• #22   18. aug 2014 Ja i gamle dage der betalt man ud fra hvor mange toiletter man havde, fordi der ikke var vandmålere smiley
    Men det er i hvertfald 25 år siden det blev afskaffet her ved os smiley

• #24   18. aug 2014 smiley

• #25   19. aug 2014 det gør man ikke kan jeg så fortælle, vi bor på et nedlagt landbrug, "ude på landet" vi har ikke bare en, men to private vandboringer, hvor den ene er udstyret med pumpebrønd, og vi betaler på ingen måder et fast beløb.
    vi har årligt besøg af en komunalmanse der tjekker vores boringer igennem og ud fra det regner ud hvad vi skal betaler og om vi stadig selv må bore eller om vi skal tilsluttes offentligt forsygning

Kommentér på:
Vandforbrug

Annonce