679 visninger
|
Oprettet:
Forfangen hest? {{forumTopicSubject}}
Hej hg'er
Sagen er den at forleden dag blev en af hestene konstateret forfangen dyrlægen sagde så men måtte begynde at ride den igen en uge efter behandling var færdig men jeg vil høre om nogle jer har erfaringer omkring ridning altså skal man bare tide den som man plejer selvfølgelig skal den jo lige igang igen men kan man så bare ride den som man plejer?
Tak for hjælpen på forhånd
nov 2011
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 83
- efter endt behandling startede jeg med at skridte 10 min. ca. hver anden dag i to ugers tid, og så 15 min. skridt og 5 min. trav. og så trappede jeg op på den måde, så jeg hele tiden havde en føling med hvordan det gik.
- Min dyrlæge sagde også at efter en uge uden smertestillende kunne jeg gå igang igen, det synes jeg dog liiiige var tidligt nok, så jeg ventede 2 uger for at være på den helt sikre side med at skridte de 10 minutter!
.. Men mit bedste råd er at du skal følge din mavefornemmelse, det er dig der kender hesten og dens gang bedst og kan din samvittighed klare at du rider den en uge efter endt behandling, så gør det - og intet ondt i det, min samvittighed kunne bare ikke
Håber det hjalp dig lidt.
maj 2010
Følger: 48 Følgere: 49 Heste: 6 Emner: 14 Svar: 20
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 278
Lyt til dyrlægen. Han ved sikkert meget mere om det, og situationen med din hest end vi gør.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 278
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Min gamle hoppe blev rigtig slemt forfangen, og i samråd med både dyrlæge og smed (som jeg i øvrigt på det kraftigste vil anbefale at i får med ind over), blev dommen at hun skulle stå i sandboks og have total ro i ca 6 måneder.
Men følg jeres mave fornemmelse og lyt til hesten.
Forfangen hest?