{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.878 visninger | Oprettet:

Stævne flette regler ????? {{forumTopicSubject}}

Hej
Ponyen skal i morgen til sit første stævne , dressur ld1 , er der nogle regler om de skal flettes "op " ? Altså så halsen er bar
hun har lang manke til begge sider . Ikke overdrevet tyk .
Tænkte af flette hende i net på begge sider , eller er der nogle bedre forslag ?
Hun bliver ikke klippet !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne flette regler ?????
  • #2   8. aug 2014 Hvad med pandelokken ?
    Der er det muligt af lave noget rosenknob lignende

• #3   8. aug 2014 Pandelokken må gerne være løs smiley

• #4   8. aug 2014
    Der er intet krav om at noget på hesten skal flettes eller at dommeren skal kunne se halsen.

• #5   8. aug 2014 Jeg ved ikke om det er et krav eller ej, men jeg synes personligt selv at det er pænest til dressurstævner, hvis de er flettet smiley

• #6   8. aug 2014 Jeg ville lave en hingste/fransk fletning det er klart det pæneste hvis de har lang man. og så evt en rosenknop i pandelokken.

Lige som jeg har lavet på min araber hoppe der også har lang man, men den er dog meget tynd smiley

profilbillede
  • #7   8. aug 2014
    Mette S - Havde min også før, men jeg kunne ikke enes med den fletning man kunne lave, så har klippet manen nu, når der alligevel var bremseæg i den :b

Men ja, hingstefletning til lang man.

• #9   8. aug 2014 Jeg mener at det trækker ned, hvis halsen ikke er fri. Så jeg ville, ligesom Mette S skriver, lave en hingstefletning. Det gør jeg også på min egen, da han har en lang og meget tyk man. Vi rider godt nok ikke stævner endnu, men når han skal flettes bliver det altid hingste fletning smiley

profilbillede
  • #10   8. aug 2014
    De må ikke trække det ned når det ikke står nogen steder :o)

• #11   8. aug 2014 Jeg ville lave en omvendt franskfletning, syntes det ser langt pænere ud da man kan få den til at sidde stramt hele vejen smiley Den eneste forskel på en alm og en omvendt er at man fletter under istedet for over.

• #12   8. aug 2014 Tusinde tak for svar , hg er pragtfuld smiley

Prøvede i dag af lave fransk fletning smiley
    En på hver side , men selv om jeg syntes jeg gør det ens/modsat bliver siderne ikke ens smiley
    Fletter så stramt jeg kan , men efter ( under ) ridning er der mere løs man end der er fletning smiley
    Tænkte en masse små tynde fletninger ( de plejer af holde ) og så bag 2-3-4 andre og fæstne øverst, ligesådan med nr 2 og så hvidere
    Eller flettet som net

• #13   8. aug 2014 Krikken: Det er altså et krav at dommerne kan se halsen når det gælder dressur. Derfor skal det ikke bare trække ned, jeg maner faktisk at man vil blive diskvalificeret hvis det er slemt nok. - dog ville det nok ikke ske når klassen ikke er højere.

TS: Jeg er meget overbevist om at du ikke må flette et westernet, for der er halsen stadig ikke fri. Hvis ikke du kan lave en fransk fletning, så prøv dig frem med nogle store roesenknopper, hvis den er tynd nok er det muligt selvom den er lang.

Forresten så må du gerne ride med løs pandelok, men det ville jeg ikke råde dig til, da dommeren ofte ser lidt ned på dette smiley

• #14   8. aug 2014 Kees -hvis du fletter "omvendt" altså bukker hårene ind BAG fletningen istedet for ind foran/over, så holder det osse.
    Martha har rigtig meget man som osse ligger på begge sider. Jeg reder det over og fletter så kun på en side.

Alternativt til at flette "bagom" kan man flette ligesom man ville gøre i halen, altså tage ind fra begge side, det holder osse ganske godt. Men fletter jeg "bagom", så kan Marthas fletning altså holde til en hel dag i traileren + kørsel (hvor selen jo ligger henover fletningen).
    -hvis du vil være HELT sikker på det holder, kan du evt undlade at flette den sidste håndsbredde eller to, så vil der ikke blive trukket så meget i fletningen når hesten bevæger hals og hoved

• #15   8. aug 2014
    Nathalide - Hvis der er, vil du så ikke finde det i reglementet - for jeg kan ikke :o)
    Og når det ikke står nogen steder må de ikke dømme efter det.

• #16   8. aug 2014 Nathalie -det må du så finde i reglementet, for det må være en ny tilføjelse, der har ikke tildligere (og det tror jeg så heller ikke på der er nu) været krav om nogen form for fletning. Der er blot tradition for at gøre det.
    Og så kan man sige at helhedsindtrykket kan forbedre ved at fremvise hesten i godt groomet tilstand, herunder med flettet man. Og et godt helhedsindtryk kan self resultere i en bedre karakter (omend vi jo her snakker marginaler).

• #17   8. aug 2014 De andre piger på stedet der har prøvet af flette hende , hingstefletning eller fransk ( kender ikke forskel smiley ) og hun får rystet manen løs rimeligt hurtigt smiley

Kan dog heller ikke flette så flot som Maja-Louise

• #18   8. aug 2014 Kees -hingstefletning og fransk er det samme smiley

hvis man bukker hårene bagom holder det (og så er det naturligvis strengt forbudt at bruge showshine i manen i dagene op til der skal flettes)

Kan ikke lige finde en god video af det, men i denne video kan du se de to måder at flette på -teknik nr 2 holder bedre. Som sagt: Marthas holder hele dagen. jeg fletter om morgenen så hun har den i på både trailertur, og under 3 discipliner med vogn. Den sidde stadig super når dagen er omme.

• #19   8. aug 2014 Hov, glemte linket hehe

http://www.youtube.com/watch?v=sujR9dIKaXc

• #21   8. aug 2014 Michelle nu har jeg set flettevidioer i alt for lang tid smiley

Savner nu nogle andre ideer end rosen knobber og hingstefletninger smiley

• #22   8. aug 2014 Jeg takker Heidi og Kees. smiley Lige for tiden fletter jeg dog også omvendt, da min ponys man er grå inderst og hvid yderst, for at man ikke ser forskellen lige så tydeligt smiley

• #23   8. aug 2014 Ja herfra er der ikke så mange andre ideer -jeg har ikke set andre varianter jeg kunne lide.
    Jeg kommer aldrig til at synes at net o.l. er pæne.

Så skal jeg komme med alternativer, må det blive varianter af den franske fletning *G*

• #24   8. aug 2014 Jeg lægger forresten sadlen på inden jeg fletter, da noget af manen går ind under sadlen og det bliver træls, hvis det kommer med, da fletningen ellers kan gnave hesten smiley

Kommentér på:
Stævne flette regler ?????

Annonce