846 visninger
|
Oprettet:
Islændere {{forumTopicSubject}}
Hej
Kunne godt tænke mig at vide hvordan Islændere er? Og om i har nogle personlige erfaringer med dem?
Kender i nogle gode stutterier hvor de avler Islændere?
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Det er ikke en hest, jeg ville vælge, da jeg vægter springkonkurrencer højest. Men til mindre stævner og deres egne stævner er de jo gode. Og ellers tror jeg, det er en fantastisk hygge/tur hest. Den skulle også være ret nøjsom
mar 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 276
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
http://www.xn--kastaniehj-8cb.dk/
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 490
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
De fleste har en helt speciel vilje og drive som sjældent findes hos andre heste.
Deres alsidighed er fantastisk.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Mød nogle heste. Islændere er forskellige, har forskellig personlighed, er opdraget forskelligt, blevet holdt forskelligt mm. og er derfor forskellige og ikke til at skære over en karm.
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Fx sige at fjordheste er stædige og dovne, arabere er hidsige og temperamentsfulde osv. og fx at sige at islændere er de rareste af rare heste, rolige og søde.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
Hm. Jeg har haft med islændere at gøre i 3-4 år nu, og jeg kommer fra "andre racer". Jeg har også arbejdet kort på stutteri, og har trænet, herunder tilredet, op mod 20 styks. Ikke noget vildt stort tal, men jeg synes at det har givet en del erfaring.
Jeg har aldrig tilredet heste før i år, og har nu 7 under bæltet. Fælles for hestene var at de var hurtige til at få tillid til rytter, og ikke hysteriske, selv når de blev bange for noget (f.eks trafik).
Men ja, sinds- og gangartsmæssigt er de meget forskellige. Sådan er det jo for alle heste.
links:
www.vemming.dk
www.hejelte.dk (har vildt mange heste)
www.stutterioren.dk
www.nordhest.com
www.skelgaarden.com (også virkeligt mange heste)
www.debelmose.dk
... åååh, der er mange.... Der er også en liste på DI
http://www.islandshest.dk/foreningen/adresser/stutterier-rideesteder/
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.320
Har selv 3 islændere som er så forskellige.. Den ene er det mest rolige væsen på jorden, den anden er en meget nervøs hest og den tredje kan være sky, men ikke på den måde nervøs..
Det handler meget om den enkelte hest hvad angår temperament.
Men udover det så er det lækkert at islænderen har de 2 ekstra gangarter. Der er virkelig noget at arbejde med, hvis det et det man gerne vil. Samtidig kan de også bruges som 'almindelige' heste.
Indenfor islænder verden er der alrid hvor hesten skal nogle forskellige ting, der viser dens alsidighed
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 34
- Det er min families islænder stutteri
Islændere