1.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Røntgen unghest Røntgen unghest

Godaften derude smiley

Jeg overvejer kraftigt at få taget røntgen af min unghest her i løbet af efteråret inden jeg begynder tilridning så småt.

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre fra andre som har fået taget røntgen (særligt af deres ungheste) om hvor mange billeder i har fået taget osv.?

Hvis i har tid og lyst vil jeg gerne høre om i har fået taget røntgen af hele kroppen eller om i har udvalgt noget bestemt (jeg tænker selv ryg + ben hvis jeg skal vælge noget ud?) og om i vil skrive hvad i gav for det (evt hvor) smiley

Jeg tror at jeg vil få dem taget hos Nørhald ved Randers (da det er dem jeg bruger til daglig) men har også fået anbefalet en klinik i Århus, så er lidt i tvivl om det måske er bedre at køre dertil smiley

På forhånd tusind tak for jeres tid smiley
- Frederikke og Mr. Moonwalk smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røntgen unghest
  • #1   4. aug 2014 Jeg fik taget af ben på min inden han røg i ridning. Det er efterhånden mange år siden, så kan ikke huske prisen. Men mener det var et par tusind. Jeg brugte Nørhald. De er super dygtige, så jeg ville ikke køre til Århus.

• #2   4. aug 2014 Tak, det er dejligt at høre smiley

• #4   4. aug 2014 Har fået taget af begge mine ungheste, kun ben, alle de billeder der skulle til fra under hov til albuer/knæ smiley
    Vil jeg altid gøre fremover smiley
    Og skal du alligevel til Nøtrhald, så få Eva til at undersøge ham for sædstrengsadherance! smiley

• #5   4. aug 2014 Hvis du ringer gik PET Vet fra tørring eller Viborg kan ikke lige huske hvor de fra kan du få taget røngten af ben + ryg hjemme i stalden for 5000kr smiley

• #6   4. aug 2014 Jeg har ikke fået taget af ryg, mener jeg gav omkring 2000, det var på klinik og med bedøvelse, da hesten skulle stå helt stille og var noget opkørt efter køreturen. Det var hos Anders Kragh.
    Har netop også lige fået taget af begge forhove (jeg ved godt, at det selvfølgelig ikke er det du nok skal bruge, men skriver det alligevel, da det kan give lidt idé om priser for røntgen), det gav jeg 1200 for, og det blev gjort i stalden.

• #7   4. aug 2014 Min pris er også med bedøvelse kørsel mv smiley

• #8   4. aug 2014 Jeg vil nok råde til at få røgnten af hele overlinjen og ben..

Pris på højgaard er ikke så galt, men husker dog ikke hvad det blev da jeg fik lavet andre ting samtidig.. Omkring 1200-1800kr. For overlinjen.

• #9   4. aug 2014 Jeg ved at fuld røngten koster omkring 5.000.Fik taget røngten af min hoppe som jeg solgte idag, og det kostede 2000 for venstre bagben fra knæ og ned til hoven. Og han sagde så, at en fuld røngten ville koste os 5.000

• #10   5. aug 2014 Jeg gav 1800 den ene gang, 1200 den anden for fuld røngten af alle 4 ben fra hov til albuer/knæ, ink bedøvelse og kørsel ud til stalden....

• #11   5. aug 2014 Nørhald kører også ud, og priserne står på hjemmesiden - synes dog de er noget uklare. Som jeg læser det koster det hos dem 1500 kr at få dem ud og tage røntgen (prisen er excl. moms og kørsel) hvilket jeg ikke helt kan forstå - men skal lige have ringet til dem og høre. Hesten er også lige vokset bagtil så tænker at det er bedre og vente til han lige er "vokset til" igen smiley
    Har også kun løsdrift hos mig og ingen fast overflade så ved ikke om det overhovedet er muligt for dem at tage hjemme hos mig selv smiley men det må jeg jo høre dem efter smiley

Og Jeanette det var en rigtig god ide at få undersøgt for sædstrengsadherance i samme omgang, har tit overvejet at det skulle undersøges (ikke at jeg ser nogle symptomer overhovedet - men det var en god ting at have tjek på) smiley

Tusind tak for alle jeres svar smiley !

• #12   5. aug 2014 Vi har rigtig mange ungheste igennem . Vi får dem altid tjekket i rgt af både ben og overlinje inden tilridning .
    Du behøver ikke at vente på at den er overbygget for de vækstlinjer hvor mus osv kan sidde er lukket .
    Det er en rigtig god ide fordi nogle mus kan side dumt så hvis man sætter en sådan hest i arbejde kan man lave skader på ledet .

• #13   11. aug 2014 Hej igen, ikke at jeg forventer at i finder det interessant - men har lige snakket med dyrlægen og han anbefalede sådan set at jeg fik taget en 10 billeder udelukkende af ben; han mente at fuld røntgen var lige rigeligt, det kunne man tage hvis der var nogle mistanker - men røntgen af ben inden tilridning var en super ide (jeg måtte dog gerne gå i gang inden og så tage røntgen senere, hvis jeg havde lyst til det). Nu kommer han ud den 20 til vaccinationer og så kunne vi lige snakke om det der )

Mange tak for alle jeres svar! smiley :)

Kommentér på:
Røntgen unghest

Annonce