{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! Hvad skal jeg gøre? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG eksperter smiley
Jeg har en Spansk fuldblod XX Aisha smiley

Da jeg fik hende havde hun et almindeligt tre delt bid lidt tyk smiley
Men efter vi var begyndte at galopper i skoven blev hun mere hidsig smiley
Derfor blev jeg jo nød til at holde i hende fra start til slut primært da vi red i skoven smiley
Det viste sig bare at hun begynde at få sår i mundvingerne smiley Så smurt vi hende, og købte så en hackemore smiley Det gik meget godt i starten, men så fant hun da ud af nogle nye tricks, så vi havde købt lammeskind til kæden nedenunder smiley Og så er der selvfølgelig også lammeskind på næsebåndet smiley Men nu begynder hun at få sår på næse ryggen. Det skal siges at den er meget slidt den hackemore smiley Men hoved sagen er at Aisha er meget hidsig og meget følsom i huden, men hun reager ikke så godt på tøjlerne smiley Så jeg ville høre jer om man kan få et bid eller noget andet som er blidt, men stærk smiley
PS jeg skal til OHR's jagt og der er jo fart over feltet smiley
TAK PÅ FORHÅND smiley Fortsæt dejlig dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!! Hvad skal jeg gøre? :/
  • #1   2. aug 2014 Dir problem lader til at være, at hun ikke reagere på dine signaler.
    Jeg ville klart for indlært stopsignalet ordentligt, samt få vænnet den til, at den reagere selv for et minimalt pres i munden.

Jeg red selv en oldenborger på 780 kg. og jeg lover dig for at han kunne rende med mig, jeg fik ny underviser, fik indlært stopssignalet igen - denne gang for en blød hånd. Vi gik fra at han susede der ud af mens jeg hev i den anden ende - til at jeg kunne stoppe ham med en lillefinger fra en markræser.

Der er ikke noget ved ridningen, hverken for dig eller hesten, hvis du et nød til at hive og den får sår/mærker af det, fordi den ikke reagere på dig, om igen med stopsignalet smiley

• #2   2. aug 2014 Hm...ved dog ikke det er så blidt, men har du tænkt på stangbid? Det kunne godt hjælpe til heste der har svært ved at stoppe og så kan du ride uden næsebånd for at beskytte sårene lidt. Hvis du ikke bryder dig om det. Så prøv at lær hende at stoppe på stemmen og bliv ved med at bruge det gamle bid. Du kunne jo lave noget jordtræning hvor du fik hende til at købe lidt og så finde en kommando der kunne være god at stoppe på. Jeg har den til min hest der lyder: hooooooooooow. Det siger jeg med en dyb og langsom stemme. Måske det kunne hjælpe? Longer hende lidt og prøv at se om du kan. Det kræver dig tålmodighed, men hvis du har tid og lyst kunne det godt hjælpe. Efter jeg lærte min hest det, er jeg begyndt at ride uden trense i skoven osv smiley

• #3   2. aug 2014
    Du kan godt ligge et stærkere bid på alla pelham, tre rings e.l - men med det elendige stopsignal den lyder til at have så gætter jeg på hesten også vil få sår i munden af det, fordi du har hårdt fat og det vil ende med den også er ligeglad med de signaler.

Så jeg ville få trænet noget stop på banen til og starte med også bruge tid på stopsignal i skoven hvor i bruger flere dage, uger, måneder på kun at skridte i skoven så hesten finder ud af det ikke kun handler om at løbe.

• #4   2. aug 2014 Tak alle sammen det virker til jeg må lære hende det smiley
    Men problemet er når ført hun har løbet og er hidsig slår hun alt fra mere eller mindre smiley Så ville høre om man lige en dag kunne få er nyt skarpt bid til hende? smiley

• #5   2. aug 2014 det du får ud af at ligge et skarper bid på, når stopsignalet er så elendigt (som også krikken skriver) er at den formentlig også bliver lige glad med det og den blivere hårdere og hårdere i munden og du skal hele tiden op i et bid stærkere for at kunne holde den.

Når den bliver hidsig og vil løbe, så vend den anden vej, først når den igen slapper af kan du igen vende snuden hjemad og lad os gætte på at den maks tager 5 skridt, så er den hidsig igen, igen så vend om og vend ikke snuden hjemad før den igen slapper af. Jeg gjorde det med min, og det kunne tage os op mod 40 min. at komme de sidste 2 km. hjem fordi hun hidsede sig så meget op, men hun har lært det nu smiley

• #6   2. aug 2014
    En dag? Det forstår jeg ikke?

• #7   2. aug 2014 En dag mente jeg at jeg skulle ride jagt en dag smiley

• #8   3. aug 2014 Jeg vil ligge et gummi pelham med gele eller lign på kæden på i skoven på vilde ture og jagter smiley til dagligt rider du på alm 3 delt bid og det skal du fortsætte ned smiley

Mange heste køre op i et helt andet gear i skoven og i sær på jagter (har meget erfaring!!) og der hjælper stopsignalet på banen NADA! de bliver ikke døve i munden af at gå med pelham nogen fange om måneden på jagter ture og sådan bare det ikke er dagligt smiley red selv ned pelham på pony på jagt og nogen gange i skoven samt i springning den var stadig ekstremt følsom men stærk og red på alm tre delt til hverdag smiley

• #9   3. aug 2014 Stine.
    Der er jeg så DYBT uenig, da jeg fik ordnet stopsignalet med min så fungerede det også for mig i skoven og OGSÅ til jagter, jeg red forsat med 3 ringsbid til jagterne, men jeg havde tusinde gange nemmere ved at holde ham efter stopsignalet kom på plads smiley

Kommentér på:
HJÆLP!! Hvad skal jeg gøre? :/

Annonce