HJÆLP!! Hvad skal jeg gøre? :/ {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG eksperter
Jeg har en Spansk fuldblod XX Aisha
Da jeg fik hende havde hun et almindeligt tre delt bid lidt tyk
Men efter vi var begyndte at galopper i skoven blev hun mere hidsig
Derfor blev jeg jo nød til at holde i hende fra start til slut primært da vi red i skoven
Det viste sig bare at hun begynde at få sår i mundvingerne Så smurt vi hende, og købte så en hackemore Det gik meget godt i starten, men så fant hun da ud af nogle nye tricks, så vi havde købt lammeskind til kæden nedenunder Og så er der selvfølgelig også lammeskind på næsebåndet Men nu begynder hun at få sår på næse ryggen. Det skal siges at den er meget slidt den hackemore Men hoved sagen er at Aisha er meget hidsig og meget følsom i huden, men hun reager ikke så godt på tøjlerne Så jeg ville høre jer om man kan få et bid eller noget andet som er blidt, men stærk
PS jeg skal til OHR's jagt og der er jo fart over feltet
TAK PÅ FORHÅND Fortsæt dejlig dag
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Jeg ville klart for indlært stopsignalet ordentligt, samt få vænnet den til, at den reagere selv for et minimalt pres i munden.
Jeg red selv en oldenborger på 780 kg. og jeg lover dig for at han kunne rende med mig, jeg fik ny underviser, fik indlært stopssignalet igen - denne gang for en blød hånd. Vi gik fra at han susede der ud af mens jeg hev i den anden ende - til at jeg kunne stoppe ham med en lillefinger fra en markræser.
Der er ikke noget ved ridningen, hverken for dig eller hesten, hvis du et nød til at hive og den får sår/mærker af det, fordi den ikke reagere på dig, om igen med stopsignalet
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Du kan godt ligge et stærkere bid på alla pelham, tre rings e.l - men med det elendige stopsignal den lyder til at have så gætter jeg på hesten også vil få sår i munden af det, fordi du har hårdt fat og det vil ende med den også er ligeglad med de signaler.
Så jeg ville få trænet noget stop på banen til og starte med også bruge tid på stopsignal i skoven hvor i bruger flere dage, uger, måneder på kun at skridte i skoven så hesten finder ud af det ikke kun handler om at løbe.
aug 2011
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 11 Emner: 54 Svar: 428
Men problemet er når ført hun har løbet og er hidsig slår hun alt fra mere eller mindre Så ville høre om man lige en dag kunne få er nyt skarpt bid til hende?
okt 2006
Når den bliver hidsig og vil løbe, så vend den anden vej, først når den igen slapper af kan du igen vende snuden hjemad og lad os gætte på at den maks tager 5 skridt, så er den hidsig igen, igen så vend om og vend ikke snuden hjemad før den igen slapper af. Jeg gjorde det med min, og det kunne tage os op mod 40 min. at komme de sidste 2 km. hjem fordi hun hidsede sig så meget op, men hun har lært det nu
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
En dag? Det forstår jeg ikke?
aug 2011
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 11 Emner: 54 Svar: 428
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Mange heste køre op i et helt andet gear i skoven og i sær på jagter (har meget erfaring!!) og der hjælper stopsignalet på banen NADA! de bliver ikke døve i munden af at gå med pelham nogen fange om måneden på jagter ture og sådan bare det ikke er dagligt red selv ned pelham på pony på jagt og nogen gange i skoven samt i springning den var stadig ekstremt følsom men stærk og red på alm tre delt til hverdag
okt 2006
Der er jeg så DYBT uenig, da jeg fik ordnet stopsignalet med min så fungerede det også for mig i skoven og OGSÅ til jagter, jeg red forsat med 3 ringsbid til jagterne, men jeg havde tusinde gange nemmere ved at holde ham efter stopsignalet kom på plads
HJÆLP!! Hvad skal jeg gøre? :/