1.133 visninger
|
Oprettet:
Slagtning af hest {{forumTopicSubject}}
De fleste hesteslagterier har den ordning, at man kan se hesten efter slagtning.
Har nogen taget i mod dette, og var det et meget grimt syn?
(Altså udover, at det aldrig vil være et rart syn)
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 61 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 877
Det har jeg, og nej det er da ikke rart at se sin elskede hest død, men nej det var ikke "ubehageligt", der var en årsag til hesten måtte dø, og det var befriende at se, at nu var den død, så man ikke går og har ondt i maven over, om den nu var havnet på et marked, eller på en lastbil sydpå, forstå mig ret.... Det sker jo desværre..
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Men nej, det vil nok aldrig være en rar oplevelse.
Men ser man dem efter afblødningen eller ...
dec 2007
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Godt nok har jeg ikke været mere end 11-12 år, men det var et skrækkeligt syn der mødte mig og jeg ville absolut ikke se det igen!
dec 2007
Men når du køre en hest til slagteren, og skal ind og se den, så ligger den lige så fint på gulvet
Den hænger altså ikke og dingler fra loftet
mar 2004
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 478
Beskrivelse: ADVARSEL, kan for nogen være barsk,
Hesten bliver trukket ind af en port, manden overtager hesten og rebet.
Han nusser hesten i panden, og når hesten sænker hovedet, skyder han den i panden med en boltpistol.
Hestens krop "reagere" ved at falde komplet stiv om på siden, men alle 4 ben strittende ligeud. (Det går ekstremt stærkt, og kan være ubehageligt at se på. Jeg tænkte at der brækkede et par ribben, men det er ikke til at sige)
Hesten afblødes og i mens står der en og skylder vand på hestens bagparti (Pga afføring)
Grimen tages af, og afleveres til dig.
Det sekundet hesten er skudt, mærker den intet. Det skal man bare huske på.
Det er altid en god ide at have en person med som støtte. Og at kunne bevare roen indtil hesten er død, andet er ikke fair overfor den.
feb 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 118
Sidste gang havde jeg tænkt at jeg ville med ind og holde rebet, men modet forsvandt, da det så skulle være. Og tror det var en god ide at overlade rebet til en anden, så ikke hesten blev urolig eller påvirket af mine følelser. Jeg var inde og se hende bagefter. De havde sat afblødningen i gang så der var noget blod. Men det gjorde mig nu ikke noget. Jeg fik også lov til at tage et billede, så jeg kunne bekræfte for gammel ejer at nu var hun væk.
Så alt i alt havde jeg en god oplevelse med det, selvom det aldrig er rart at skulle sige farvel til en god gammel ven. Og jeg er ikke afskrækket med at skulle se hesten bagefter. Jeg vil være 110% sikker på at den er død når jeg tager derfra. Det giver ro i sindet at man ved den ikke er smuglet ud af en bagdør og på en transport. Ikke fordi jeg tror slagterne gør sådan noget, men vil gerne være sikker.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
Slagtning af hest