679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nusse- og krammeheste Nusse- og krammeheste

God aften HG smiley

Jeg er kommet hjem fra en dejlig ferie, hvor ponyen har været savnet utrolig meget! Jeg kommer på både HG og facebook og bliver mødt af en masse dejlige sommerbilleder af folk og deres heste - det er jo skønt! Men jeg må indrømme at jeg altid bliver en smule jaloux, når jeg ser de mange billeder af kramme- og nuseheste. Jeg har for længe siden accepteret at min pony ikke kan det der med nærkontakt og kram og nus, vi har fundet andre måde at hygge på, men jeg ville ønske at han var sådan en der elskede at blive kløet i hovedet, ville lægge sin pande mod min eller lignende. Her op til ferien er det for alvor blusset op og blevet slemt, så det gjorde mig til ekstra "trist".
Misforstå må ikke - jeg elsker at se andre folks billeder og deres særlige stunder, men jeg ville indimellem ønske at min pony var mere kontaktsøgende og nærgående. Jeg kam sagtens sætte pris på hans tilbageholdenhed, men jeg savner nogle gange at han kaster sig over i mig.

Jeg vil bare gerne vide om der er andre der har det på samme måde som mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nusse- og krammeheste
  • #1   19. jul 2014 Jeg ville have det præcis som dig, hvis jeg havde en "anti-nusse" hest! Faktisk har jeg det sådan med min ene kat - en killing jeg tog ind og plejede, da den var stærkt underernæret, dehydreret og skadet. Den gider ikke rigtig nusse smiley

• #2   19. jul 2014 min hyp er heller ikke det store nusse hoved.. men det kan også være min egen skyld smiley da jeg har haft ham siden han var 5 mdr smiley men vi nyder at træne sammen smiley

• #3   19. jul 2014 Når man skriver om katten - nu har den lige sneget sig op på ryglænet - det er hans form for "nussetid" for det meste. Suk - jeg elsker den kat!

• #4   19. jul 2014 Haha - katte er skønne smiley

Vi har det også godt når vi træner sammen, men det sætter nogen gange lidt begrænsninger...

• #5   19. jul 2014 Tindur har ej hellere aldrig været det STORE hyggetryne helt til er på det sidste.. Og jeg savnet vildt den "kærlighed" og opmærksomhed min tidligere hest gav mig. Ved så ikke helt hvad der har sket for Tindur men nøj hvor vil han snakke og blive nusset/kløet med. Mon det er sommerkløe og fældning af vinterpels der gjorde ham sådan..Så bliver han nok sit gamle jeg der ikke gider hygge ret meget når vinteren sætter ind igen smiley Men jeg har lært at leve med det. Og Tindur har lært at leve med mig som stjæler mussere og krammer når jeg har et stort behov for det smiley Så jeg kan godt forstå dig.

Mvh TT

• #6   19. jul 2014 Jeg ved ikke om jeg skal sige at det er dejligt at nogle forstår mig, for det ønsker jeg jo helelr ikke for nogen, men det er alligevel lidt rart ikke at være den eneste smiley

• #7   19. jul 2014 synes enligt at det er helt ok at han er sådan... for jeg bruger meget af tiden på at træne til de show vi skal til.. så der er ikke meget nusse tid... men når det passer ham så vil han gerne og så gør vi det også smiley

• #8   19. jul 2014 Min hest har efterhånden lært at sætte pris på at blive kløet og nusset - især hvis jeg klør et godt sted. ;o) Så kan vi nusse og kæle i timevis. Hun kan også godt lide at blive kløet i panden og nakken, og nogle gange nus i hovedet.

Men sådan noget med et kys på mulen, det har hun aldrig gidet, og hun nikker gerne skaller, for at undgå det. ;o)

• #9   19. jul 2014 Nej det er altid godt at møde andre med de samme problemer smiley Dog håber jeg bare det fortsætter og at han har blevet så glad ved mig at han har indsæt at det er hyggeligt at gøre mig glad også smiley Dog tænker jo ikke heste sådan...Så det er kun fordi han vil tilfredsstille sit eget behov og ikke mit smiley Men jeg håber dog inderst inde at han kan lide at glæde mig også smiley
    Vi mennesker og vores dumme tanker, ønsker, håb og behov smiley

Mvh TT

• #10   20. jul 2014 Blika brød sig faktisk heller ikke så godt om at blive nusset før.

Men så fandt jeg endelig et rigtig godt kløsted og så fik jeg pludselig en nærgående nussehest. Men tjo..

Jeg kender godt følelsen.. Dengang Blika ikke ville nusses. smiley

• #11   20. jul 2014 Årh min pony kan heller ikke stå stille og blive nusset! Så vil hun hellere en god galop i skoven, en god springtræning hvor hun får lov at springe højt, eller noget med gang i smiley

• #13   20. jul 2014 Men det er sjovt. Det kommer lidt i perioder når Blika vil nusses. Hun har nogle perioder hvor hun er mere fraværende og andre perioder hvor hun er vildt imødekommende!

Jeg tager bare imod, når hun endelig er i hyggehumør! smiley

• #15   20. jul 2014 Eva - Tindur kommer altid (næsten, medmindre han er MEGET sulten) når han ser mig. Og han har begyndt at stå ved leddet når han hører mig inde i stalden smiley Der står han trofast og kikker på mig smiley næsten som en hund. Og han går også ofte efter mig. Dette har han altid gjort. smiley Det er mere det med nusseriet han har/er? taget lidt afstand fra.

Mvh TT

• #16   20. jul 2014 Min gamle islænder var heller ikke til nus og jeg havde lange perioder hvor jeg virkelig følte at jeg slet ikke fik noget igen ift den tid jeg gav ham. Han blev bedre som han blev ældre men aldrig rigtig en hyggemule

Kommentér på:
Nusse- og krammeheste

Annonce