782 visninger
|
Oprettet:
Fiberpiller eller lucerne til vinter? {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
For og imod at bruge enten fiberpiller eller lucerne til vinter?
Jeg har de sidste par år brugt lucerne da det var med i opstaldningsprisen.
Nu står jeg selv med al foderindkøb, og tænker om lucernen skal byttes ud med fiberpiller.
Han har wrap ad libitum i boksen (spiser ca 20 kg i døgnet), supplerer med vitaminer samt linamix til at holde huld.
Han er en fjordhest på 375kg, bliver brugt 6-7 dage om ugen (5 dages dressur, 1 dags spring), og er svær at holde i pæn foderstand (bliver for tynd).
Kom frisk med argumenter
nov 2010
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 7 Svar: 10
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Jeg ville fodre med begge dele..
Lucerne og fiberpiller er ikke produkter der kan erstatte hinanden..
Måske du tænker på ROEpiller og lucernen???
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 883
Så bæk med lucernen, det gjorde jeg og det fungerer bare rigtig godt.
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 690
Jeg synes ikke umiddelbart der er grund til at fodre med begge dele - det er enten eller her *S* Det er mest tiltænkt fyld i krybben til linamix, vitaminer og tilskud
Roepiller er prøvet - han gider ikke flydende mad De kan spises hvis de er godt blandet med lucerne, så der er noget at tygge i, ellers ikke. Så roepiller er udelukket.
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Fiberpiller skal som hovedregel også opblødes ved udfordring for at forhindre spiserørsforstoppelse, så med det i mente og din nuværende foderplan, så ville jeg købe en god lucerne med olie tilsat ..
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 690
Jeg har svært ved at finde andre fodermuligheder der fungerer - han kan på ingen måder tåle havre (går lige i hovedet op ham, selv den smule der er i St Hippolyts naturmüsli), horselux easy taber han sig voldsomt på, og vil ikke op og putte ret meget i krybben - tror på at hovedparten skal komme fra ståfoderet
Fiberpiller eller lucerne til vinter?