{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Pris på part ?? din mening {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Står i et lille dilemma kan man godt sige..

Jeg har ALTID været meget i mod at tage penge for en part, da jeg mener at man gør hinanden en tjeneste..

Men nu står jeg og vil gerne flytte hjemme fra, jeg ved at jeg selv for tid måske 4dage til at ride min kæmpe dreng, så der ville være 2-3 dage (alt efter min tid) hvor jeg super gerne ville have en part til at komme og ride ham og nyde ham lidt..
MEN hvis jeg skal kunne beholde ham som min hest, (og stå et sted med ridehus) er jeg nødsaget til at tage noget for parten..

Nu står jeg bar og aner ikke hvad pokker man kan tage for det..

Har ikke fundet stedet han skal stå endnu, men som udgangspunkt vil der være ridehus inden for max 15min skridt, ridebane på stedet, enten i løsdrift eller boks, men har dækken på i vinteren så kan altid rides..
Det kommer til at være i udkants odense, eller inden for rimelig afstand til odense, og med god bustransport (da jeg selv skal bruge det)..

Nå men om Schwante
- 14år
- Vallak
- 176cm
- Dansk Varmblod
Har gået La4 til stævner, Mb til træning..
Kan springes, dog er der ikke gjort så meget ved det endnu men han kan sagtens og vil gerne.

Han har hanetrit men dette er kun i skridt og gør kun at hvis han skulle starte stævner ville han få lavere bedømmelser i skridten..
Han har ingen smerter og så længe han ikke rides Mb 6 gange om ugen eller springer 140cm i bane flere gange i ugen jamen så sker der intet..

Han er 100% trafiksikker, kan rides uden problemer sammen med andre, og alene er han lidt usikker men kan sagtens..

Kan rides af alle, selv min niece på 8år..

Har lige startet ringridning hvor vi vant over 15-20andre ryttere..

Super nem at have med at gøre..
En fantastisk lærehest

Parten må stortset alt, ride tur, springe, ride dressur, tage ham med til stævner, ja faktisk alt bar man passer på ham smiley

Men hvad kan jeg tillade mig at tage for det, ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på part ?? din mening
  • #1   15. jul 2014
    Det er ikke så relevant hvad hesten har gået, men hvad går den nu?


  • #2   15. jul 2014 Den går det samme hvis rytteren kan finde ud af det.. men han går jo ikke stævner nu for det har ikke min interesse.. men kan rytteren ride Mb så kan han også..

  • #3   15. jul 2014
    Som han har muskler og kondi til fordi det er holdt vedlige?


  • #4   15. jul 2014 Det er ikke gratis at have hest, og det er hverken gratis at leje heste at ride på, eller have part på rideskoler - så hvorfor skulle din hest være gratis at ride?

    Nå men jeg vil sige en 5-600 kr kan du godt tage - alt efter den frihed parten har med hesten:
    - må parten ride hvad han/hun har lyst til? (dressur, spring, tur osv)
    - skal de 2-3 dage om ugen ligge på faste dage, eller kan parten selv bestemme hvilke dage der passer bedst?

    Fx hvis parten KUN må ride tirsdag og torsdag, og det SKAL være dressur hver gang - og fx hver anden gang med selvbetalt undervisning - så ville jeg ikke tage en 5-600 kr for det.


  • #5   15. jul 2014 jeg har ikke holdt øvelserne ved lige nej for jeg kan ikke selv ride Mb, men han er i form og med musklerne til det, og har haft folk oppe som kan mere end mig og han kan stadig..

  • #6   15. jul 2014 Calla
    Planen er at de 2-3gange i ugen vil være forskelligt (alt efter hvad vi aftaler self.) men jeg er selv meget flexibel da jeg arbejder i butik og derfor nogen uger arbejder lørdag andre ikke osv..
    Og som skrevet vil parten få lov til alt så længe de passer på min hest..

    Og undervisning må de selv bestemme om de vil have.. jeg tvinger ikke folk til at skulle have undervisning slet ikke når jeg ikke selv for det smiley


  • #7   15. jul 2014 Går han med chambon/glidetøjler(Kan ikke se hvad det er) som på billedet? smiley

  • #8   15. jul 2014 for 4 gange om ugen ville jeg sige at 600 kr. er ok så hvis det bliver 3 gang om ugen ville jeg ikke tage mere end 450 kr. max 500 kr. hvis der er gode tur muligheder og gode forhold på stedet...

  • #9   15. jul 2014 Maria
    Lige det han har på der er glidetøjle..
    Han kan sagtens ride uden, men jeg har lige været igennem et længere sygdomsforløb, som har svækket mig gevaldigt så havde ikke kræfter til at holde ham, så derfor har han den på, bruger den nærmest ikke den er helt løs, men bar man tager den mindste smule fat i den går han helt ned i tempo..
    Han kan sagtens rides uden, men jeg havde/har bar ikke haft kræfter til det pga. det sygdomsforløb..


  • #10   15. jul 2014 Jeg tager 1000kr for 2 gange om ugen. Nu står hun også i Nordsjælland, og der er priserne lidt højere. Men det er også et lækkert sted med ridebane, ridehus og skov lige ved siden af.

    Jeg tager opstaldning, foder og smed og regner det sammen. Så kan jeg se at hesten koster mig 136kr om dagen. For 2 gange om ugen (8 gange på en måned) bliver det 1088kr = 1000kr.

    Det er det jeg sætter prisen efter smiley


  • #12   15. jul 2014 Jeg vil sige omkring de 600,- netop fordi parten faktisk må gøre hvad de vil, og bare tage til stævne og sådan noget.. Fordi personen får jo meget frie tøjler hvis man kan sige det sådan, altså hvis jeg var parten ville jeg have det fint med at betale 650,- fordi man må gøre lige hvad man vil. smiley

  • #13   15. jul 2014 Kristine S
    Så du går slet ikke ud fra hvad hesten kan men selve opstaldningsstedet ??

    Lærke
    Sådan har jeg det nemlig os, men kan bar se at medmindre jeg lader min hest stå hjemme eller lever ekstremt sparet så er jeg nødsaget til at tage noget for en part, for jeg ved jeg gerne vil have en part på ham, og vil os gerne have ham med mig når jeg flytter så han ikke bare står og keder sig hos mine forældre..


  • #14   15. jul 2014 Lærke Celine
    Du kan jo også vende den om og sige at ved at man udlåner sin hest et par gange om måneden giver du en person muligheden for at ride/have sin "egen" hest. Noget som de måske ikke kunne ellers.
    Og det er jo ikke gratis at have hest - hvorfor skal jeg lade en anden ride min hest, uden at de skal betale det som hesten slider/kræver for at kunne fungere?


  • #15   15. jul 2014 Lærke: Men du betaler også for at ride på en rideskole, og du betaler for at have en part på en rideskole.
    Jeg forstår ikke hvordan folk kan tro, at fordi personen er privat og stiller sin hest til rådighed til en fremmed person, så skal denne fremmed person have det hele gratis??


  • #16   15. jul 2014 Maria
    Jeg sætter prisen udfra det som det koster mig i faste udgifter. Dvs. det som er nødvendigt for at hesten fungere smiley
    Forsikring, dyrlæge, undervisning, stævner osv regner jeg naturligvis ikke med i prisen smiley

    Og så er der jo forskel på om man vil have en som kan ride hesten op eller om man leder efter en som kan ride, men uden at det forventes at hesten bliver redet op.

    Men man skal da også tage hensyn til om hesten er nem at omgåes/rides osv. Jeg ville aldrig tage penge, hvis det var en problematisk hest smiley


  • #17   15. jul 2014 Kristine S
    Okay, ja det er sku lidt svært for mig med pris for som sagt har jeg altid været i mod at tage penge for en part.. men kan også sagtens se at vi betaler i dyre domme for hestene så kan en part der for lov til at bruge den, os godt betale lidt til det..

    Men puha synes det er svært hvor meget man kan tillade sig at tage når nu jeg altid har sagt gratis..


  • #18   15. jul 2014 Man kan vel lidt se det, som hvis man har en bil, man låner ud til en anden person op til halvdelen af ugen - vil man så ikke også have at den person som minimum betaler for den mængde benzin de selv kører for? smiley

  • #19   15. jul 2014 600 lyder ganske fint!
    Jeg kommer også fra Nordsjælland, og her er generelt bare dyrt - men 600 ville ihvertfald være passende....


  • #20   15. jul 2014 400-700 kr er rimelig normalt... smiley

  • #21   15. jul 2014 min gamle søgte jeg part til, meget lig din. 14 år, 175 stg.
    Kunne øvelser til MB, dog havde jeg kun redet dem enkeltvis, da jeg ikke kunne ride et MB program. fuldt ud trafiksikker, enhver kunne ride ham.
    Dog måtte der ikke springes jævnligt på ham, da jeg selv sprang ham.
    ellers måtte man det meste, dressur, stævner, ture og hvad man ellers kunne finde på. Flotte faciliteter på stedet, inklusiv ridebane + ridehus.
    jeg satte prisen til 400 kr. for 2 dage + det løse smiley


  • #22   15. jul 2014 Det er sgu okay at tage penge for en part... Jeg har altid betalt, dog har jeg gratis part nu, hvor jeg også må alt.. Hesten er så kun 5 år og skal uddannes..

    En hest som din, der kan gå middelsvær med en rytter der kan og hvor parten egentlig må det hele, det kan du sagtens tage 500+ for.. Så får man også en veluddannet hest og mulighed for de sjove øvelser osv..


  • #23   15. jul 2014 Jeg ridder 2 gange om ugen på en pony på 1.47..
    Det tager 5 min. at ride op til ridehus samt bane. Jeg må kun ride dressur (hun er 20, så vælger self. ikke at ride seriøst på hende) og en tur i skoven, og så står hun et rimelig klamt sted (om vinteren).. og nu må man stort det alt med den, så jeg ville gerne give 700-750 kr for det!


  • #24   16. jul 2014 Vil osse sige det vil afhænge af faciliterne, staldarbejde, ridehus på stedet, lys på banen, stalden osv.
    Det er jo altid svært med priser.
    Har aldrig selv taget penge, eller givet penge.
    Din hest ka jo noget, og lære fra sig, så synes godt du ka ta noget.
    Men hvor meget synes jeg afhænger af stedet.


  • #25   16. jul 2014 Sorte Bandit
    Som der står vil der max være 15min til ridehus, og kan jeg finde et sted med det på stedet bliver det os det.. stald arbejde kan jeg ikke svare på pt da det kommer an på om han kommer i løsdrift eller boks..
    kommer han i løsdrift skal hun/han max fodre/blande foder hvis slet intet, bliver det boks skal personen nok mindst tage klatter når personen er der..

    Så generelt meget let.. har det nemlig bedst med selv at muge i bund..


  • #26   16. jul 2014 Det er jeg med på, men hvordan det faktisk bliver, ka være afgørede for hva du ka ta.
    Er det med stort ridehus og bane, udmugning og ellers et fuldpassted, er det jo en anden pris, end hvis det ik er der.
    Tænker en 400-500 for ingen ridehus og staldarbejde, og en 700-800 for et fuldpassted med goe faciliteter:)


  • #27   17. jul 2014 Del den månedlige staldleje i 7 og gang med de antal dage parten skal ride om ugen.

    Det koster en krig at holde hest og hvis folk ikke vil betale for at slide på mit udstyr og nyde min hest kan de købe deres egen.

    Ved at dele staldleje står ejer yderligere for smed, dyrlæge, tandlæge, sadelmager, udstyr, evt ekstra vitamin/foder mv. Det ville jeg fint acceptere hvis jeg var part. Derudover kan parten bare luffe af hvis man ikke lige gider mere - den luksus har man ikke som ejer smiley


Kommentér på:
Pris på part ?? din mening

Annonce