895 visninger
|
Oprettet:
Tandraspning - Vaccine - Massør - Kiropraktor - Smed? {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG!
Jeg står her og skal have hest her i sommerferien, og er så bange for at jeg har sat for lidt penge af til de forskellige poster en hest kraver..
Hvad er de billigste steder i ØSTJYLLAMD OG OMEGN hvor man kan få ordnet hestens hove/tænder, vaccine og evt kiropraktor?
Håber i kan hjælpe lille mig
Knus Laura
apr 2012
Følger: 149 Følgere: 145 Heste: 2 Svar: 336
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Undgå og gå efter den billigste til tænder - ofte så duer dyrlæger ikke særligt godt til det, medmindre de har taget ekstra kurser som fx min dyrlæge har lavet. Og hvis man har en dyrlæge uddannet tandplejer, er fordelen at man kan få hesten vaccineret samtidig da det ofte er dyrt hvis dyrlægen kun skal ud for og gøre det.
En kiropraktor er ofte dyr på over 1000 kr da det er dyrlæger der er det. En fys og osteopat er også udemærket til 7-1000 kr +/- kørsel. Hvor massørene ligger billigere fordi de kun kan med det bløde væv, atlså ikke rette en skæv eller låst hest - de koster typisk fra 3-500 kr +/- kørsel.
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
Vi bruger Peter Hjuler, og har været rigtig glade for ham Han ved hvad han laver, og er ikke en der tager ud en gang for meget for at få penge Min haflinger havde problemer med hendes afføring, som han ikke syntes han skulle komme ud at kigge på. Han gav et råd, som han syntes vi skulle prøve først, hvis det ikke hjalp, ville han komme og kigge på hende
Han har priser på alt, og man får ikke en overraskelse når man får regningen
feb 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 118
Og så har han lige haft smed. Normalt får han bare beskåret hovene, hvilket jeg giver 200 kr for. (250 hvis der kun er en hest der skal beskæres) I denne omgang har han dog fået forsko på. Det har jeg givet 425 kr for og skulle han have 4 sko på ville det koste 600. Da hans hove næsten ikke vokser har jeg kunnet nøjes med smed 3 gange om året. Regner dog med at når nu han har sko på, skal smeden kigge forbi lidt oftere. Ifølge dyrlægen er det nok med raspning 1 gang årligt, da han har fine tænder.
Jeg har endnu ikke haft behov for besøg af kiropraktor. Men har da tidligere set priser fra 6-900 kr.
mar 2011
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 54 Svar: 291
Louise og Galdur: hvem bruger i som smed?
Tandraspning - Vaccine - Massør - Kiropraktor - Smed?