1.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Skal jeg købe hesten? Skal jeg købe hesten?

Hej HG

Jeg var på ridelejr her i sidste uge og der red jeg på den skønneste hest! Han springer MB og går okay dressur osv! smiley

Men jeg har allerede en fjordhest som part som jeg virkelig elsker, men han er pony og jeg ser stor ud til ham..
Jeg har arbejde meget med ham på det år jeg har haft part, men jeg tror ikke jeg kan komme vanvittigt meget længere med ham..
Jeg er blevet 16 i år så kan ikke starte stævner så meget som jeg gerne vil

Men mit problem er at jeg simpelhen er begyndt at elske hesten, men hver gang jeg tænker på at købe ham, så tænker jeg på min part som jeg også elsker smiley

Jeg skal på efterskole efter sommerferien hvor min part er tilmeldt, men jeg kunne jo tage hesten med hvis jeg køber ham..

Hjælp smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg købe hesten?
  • #1   7. jul 2014 Hvis du føler at du har tiden og pengene til at have din egen hest, så synes jeg at du skal vælge at få en selv, hvis stævner og udvikling betyder meget for dig, kommer du ikke længere med din part som du beskriver! smiley du kan jo altid besøge din part en gang imellem smiley

• #2   7. jul 2014 Jeg ejer nærmest min part og har masser a tid og pengene til det, men jeg ved ikke om jeg elsker min part for meget smiley

• #4   7. jul 2014 Helt klart køb hesten! smiley

• #5   7. jul 2014 Køb hesten! På et tidpunkt skal du jo videre, og når nu du har så godt et tilbud, så er du da nødt til slå til! Det er selvfølgelig hårdt, men sådan er det jo altid smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #6   7. jul 2014 Hvordan viæ du have penge tiæ alle udgifter når du er på efterskole? (Så som smed, dyrlæge mm?))

• #7   7. jul 2014 Der er jo mange overvejelser, som man skal gøre sig, inden man køber hest.
    Udover tid og økonomi, så er det en forpligtelse du og dine forældre har de næste 20+ år.
    Så det er ikke hvorvidt du kan undvære din part, fordi du har knyttet dig til den, men hvorvidt du og din familie er klar til det store ansvar, det er at have hest.
    Er disse overvejelser taget med, så må du afgøre, hvad du vil i fremtiden: Er det stævner og konkurrencer eller er det bare det at have en hest, som man kan bruge tid sammen med og hygge om.
    Muligheden for at ride stævner på en fjordhest, når du er 16+ er jo rigtig gode. Jeg synes ikke, at du ser for stor ud til ham smiley

• #8   7. jul 2014 Astrid: det har jeg allerede, for skal rigtigt have min part med derned og der står vi selv for det hele

• #9   7. jul 2014 Jeg ville vælge og give slip på parten og få min egen

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #10   7. jul 2014 Hvad med forsikringer osv?

• #11   7. jul 2014 Astrid: Det ved jeg ikke, men jeg har min forældres hjælp og de ved meget om forsikringer

• #13   7. jul 2014 Det kan godt være at det kan være svært at give slip på din part som du elsker, men husk på at du kan opbygge et stærkt bånd til en anden hest også. Det at man har sin egen gør det lidt mere specielt. Hvis du har både penge og tid, synes jeg at du skal tage springet og få dig din egen som du helt klart (ud fra din beskrivelse) kan nå meget længere med smiley husk på at din part for en anden sød person som passer på den og elsker den smiley

• #14   7. jul 2014 Jeg ville også købe hesten. smiley Det er altså lidt noget andet at have sin egen hest og det lyder som om at du og dine forældre allerede har godt styr på det med økonomi og tid. smiley

• #15   8. jul 2014 Prøv at slå plat og krone om du skal købe ham. Hvis du føler dig utilfreds/tilfreds med resultatet kender du svaret smiley

Bortset fra det passer dig og Topper bare vildt godt sammen!

Kommentér på:
Skal jeg købe hesten?

Annonce