{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

En god dressur sadel? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg står og skal til at ride en dreng på 4 år, og sagen er den, at jeg har dårlige knæ (teenager knæ kalder de kloge læger det) og skal derfor have fat i en sadel, som gør at jeg ikke får ondt under træningen. Dvs. En dressur sadel med meget stor knæstøtte og gerne er meget dybt sæde, hvilke sadler syntes i opfylder disse krav og det skal helst være en kvalitets sadel? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god dressur sadel?
  • #1   29. jun 2014 jeg rider i en techa s-line som er helt fantastisk - og dejlig billig.

• #2   29. jun 2014 Jeg har lige købt en Kentaur Afrodie i dag. Total lækker sadel med stor knæstøtte og dybt sæde smiley

• #3   29. jun 2014 jeg er lykkelig ejer af en Kentaur Andromeda og hold nu k**t hvor er jeg glad fro den! det er virkeligt en fantastisk sadle som er høj bagtil og har massere af støtte! kan virkeligt anbefales!!!

• #4   29. jun 2014 Jeg er rigtig glad for den Kieffer Paris sadel som jeg købte med til min hest smiley
    Er sindsyg lækker at sidde i og giver god knæstøtte.
    Har selv tidligere oplevet at få lidt ondt i mit ene knæ ved ridning (aldrig noget jeg har fået tjekket), men har endnu ikke oplevet det i denne sadel.

• #5   29. jun 2014 Men ellers ville jeg råde dig til at ringe til en sadelmager, sige hvilke nogle krav du har, og så har de sadler med som opfylder dem - også bare prøve dig frem - jeg vil altid gerne prøve sadlen inden jeg køber smiley

• #8   29. jun 2014 Jeg er meget glad for Windsor Elite og Greenline... Rigtig god knæstøtte og dybt sæde, virkelig en dejlig sadel at sidde i, synes jeg smiley

• #9   29. jun 2014 Jeg synes du skulle forhøre en sadelmager om hvilke sadler der kan ligge på hesten og finde den af dem der passer bedst til dig, vi er 4 der alle lige har haft sadelmager og trods vi alle har ment at vores sadler lå fint, har vi alle fået at vide at de ikke vil kunne tilpasses hesten, og vi har alle fået nye smiley

Kentaur er en god sadel, synes stort set alle deres sadler har en fantastisk knæstøtte og mellem eller dybe sæder smiley ellers Hubertus sadler, OS og Passier har til enhver smag i sæder og knæstøtter smiley

• #10   29. jun 2014 Bates smiley

• #12   29. jun 2014 Skal lige finde ud af hvad min sadel hedder, for jeg har gigt i mine knæ og den her sadel er en af de få som ikke giver mig ondt smiley

• #13   30. jun 2014 Windsor greenline opfylder dine krav, men det nytter jo ikke noget hvis ikke den passer hesten, få en sadelmager ud og hjælp dig med at finde en smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #14   30. jun 2014 Hvis du har dårlige knæ hjælper en dressursadel med meget støtte ikke smiley

Dine knæ bliver lige overbelastede, det eneste der hjælper i længden er enten at stoppe ridning eller at styrke dine knæ rigtig meget via styrketræning - bare til en oplysning.

Jeg har selv dårlige knæ, og ridning er en ekstremt belastning for knæene, og rigtig mange får knæ problemer fordi de glemmer at styrke deres knæ specifik sender at de rider smiley (min fys er ridepige selv, så hun er sat godt ind i det)

• #15   30. jun 2014 Tusind tak for alle svarende! Vil selfølgelig også snakke med en sademager, ville bare lige have nogle ideer til hvad jeg kunne kigge efter smiley

Astrid: jeg har teenageknæ hvilket vil sige at min knæ skal bevæger sig forkert, ikke noget der kan trænes væk med styrke eller pause... Det er noget man vokser fra med tiden. Og en dressur sadel med meget støtte er det eneste, som ikke giver mig smerter i knæet... smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #16   30. jun 2014 Lea: ved godt hvad det er smiley siger bare hvad min fys har sagt.

For grunden til at det bevæger sig forkert, er at der mangler støtte rundt om i form af muskler til at stabilisere

• #17   30. jun 2014 Har trænet det i flere år, men dette hjælper ikke ved mig... Og min læge siger at jeg bare skal fortsætte med at gøre lige hvad jeg vil, da det ikke gøre nogen forskel smiley så nu vil jeg bare gerne have en ny sadel, så jeg kan ride smertefrit smiley

• #18   30. jun 2014 Lea - Måske kan Sprenger Bow Balance også hjælpe dig i tillæg til sadel? smiley Jeg skal investere i de da jeg nogle gange får ondt i mit knæ. Så for at forebygge køber jeg de smiley

Mvh TT

• #19   30. jun 2014 Tindur: det vil jeg da lige se på, tak smiley

• #20   30. jun 2014 Jeg har en albion slk II som jeg bare sidder fantastisk i, havde en slk som blev stjålet og har nu fået en slk II, som passer mig endnu bedre smiley
    Men du vil nok få en masse ud af at få en sadelmager ud så du ved hvilke mærker du skal ud i hvis du vil søge på brugtmarkedet, og sadelmagern vil nok også kunne sige hvilke modelller indenfor de mærker der passer du skal gå efter smiley

Kommentér på:
En god dressur sadel?

Annonce