1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fell? Fell?

Hej HG'er smiley
Sidder tit og kigger efter heste der er til salg, også bare mest for hyggens skyld.. Har set på en Fell pony på 136 cm, og begyndte og tænke over hvad en Fell kan holde til? Altså med vægt på rytter og sådan? Altså jeg synes at nogle af dem ser ret kraftige ud, men et det bare sådan jeg ser dem? Jeg er 163 cm høj og vejer omkring 45-50 kg, ville jeg være for stor? :-\
Tak på forhånd smiley
(Undskyld hvis det er den forkerte kategori, vidste ikke hvad for en det skulle være..)

- Nikita T

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fell?
  • #1   27. jun 2014 Prøv med 20% reglen. Altså at du må veje 20% af hestens vægt. smiley

• #2   27. jun 2014 Du har da en pony på 138 så mon ikke den også holder? smiley

• #3   27. jun 2014 Rikke. Okay, prøvet det. Men ved ikke hvor meget den vejer, det står jo ikke så tit i en annonce? :\
    Pigen uden pony. Det var begge parter, har ikke fået lov til at få min egen endnu.. smiley

• #4   27. jun 2014 Men så må du jo spøger ejer? smiley

• #5   27. jun 2014 Fell er bare en super skøn race smiley Desværre er den ikke så kendt herhjemme, der er kun ca. 168 Fell ponyer i Danmark og knap 6000 på verdens plan og er derfor under kategorien " sjælden hesterace"
    Er selv en lykkelig ejer af 2 stk. smiley
    Det er en robust race og kan bærer op til 90 kg.

Fra Dansk Fell pony forening:
    Fell Ponyen, der er af Engelsk oprindelse, er i dag på listen over sjældne hesteracer, da der findes færre end 6000 Fell Ponyer i Verden. Denne sjældne race stammer fra grænsen mellem England og Skotland. Det er også her de i sin tid har fået deres navn “Fell”, som er det nordiske navn for fjeld eller bakker.

I det 4 århundrede da romerne havde besat grænsen mellem England og Skotland, blev hjælpetropper kaldt ind for at bemande “Hadrians Wall” der delte de to lande og for at opretholde ro og orden i hele området. Franske, hollandske, spanske og østeuropææiske kavalerier var “udstationeret” her, og med dem også fremmede heste fra spinkle arabere til brede arbejdsheste som Friseren. Et kryds mellem disse heste og The Celtic Pony, menes at danne grundlag for mange af de engelske ponyracer vi har i dag inkl. Fell Ponyen.

Størrelsen på Fell Ponyen blev helt naturligt under 145 cm, da større heste ikke kunne overleve i det barske landskab, der var heller ikke føde nok til at give hvad en stor hest skal have, så naturen sorterede automatisk de store dyr fra og tilbage var Fell Ponyen. Vikingerne brugte Fell Ponyen til at pløje og trække slæder med, og Normannerne brugte dem til at hyrde får med. Under den Industrielle Revolution brugte man Fell Ponyen til at transportere jern fra minerne i nord vest England til fabrikkerne i nord øst England. Kilde: The Fellpony Society.

Fellponyen er en alsidig pony, idet den er velegnet til både dressur og spring og ideel for vogn. Fellponyen er en pony som hele familien incl.den tunge far kan have stor glæde af. Den er fra naturen indrettet med et dejligt venligt sind,der gør den behagelig at omgås. Den er lærenem, samarbejdsvillig og at den samtidig er fantastisk smuk gør det kun bedre.

Fellponyen findes i farverne: Sort,brun og grå, og variere højdemæssigt fra ca 132 til 142,2 cm. Aftegn som blis og sokker er ikke ønskeligt. En lille stjerne og evt lidt hvidt under eller over kode, kan accepteres.

• #6   27. jun 2014 nej du er ikke for stor til sådan en

• #7   27. jun 2014 Slet ikke! smiley jeg rider selv fell, vejer ca. 55 kg og rider nogle gange en på 133. De er en stærk race som sagtens kan gå med høje ryttere. smiley
    Vi har faktisk en fell hoppe på 1.40 ca som er til salg smiley

• #8   27. jun 2014 Slet ikke et problem smiley Jeg er 164 og rider min venindes Fell på 134. Jeg vejer 59 kg. Hun har ingen problemer med mig og det var mig der tilred hende smiley Rigtig dejlig pony. Her har du nogle billeder af os smiley https://www.dropbox.com/s/ecquqn1sfg3khgg/Rene%20tlf.%20Samsung%20650.jpg

Mvh TT

profilbillede
  • #9   27. jun 2014 Tak for svarene:)
    Tindur. Ej et sødt par i er;)

Kommentér på:
Fell?

Annonce