{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

udlån af hest {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre jeres meninger.
Vores part skal nok låne vores hest i et år, da min datter ikke får redet grundet skole kæreste og dalende interesse. Parten vil gerne låne med forkøbsret og synes det er rimeligt at hun ikke skal betale hvad han er værd fra lånetidpunktet men fra hvor hun fik part.
Parten mener at hesten intet kunne da hun startede og at hun nu helt alene har redet den på til LA niveau (alderssvarende). Vi har selv lagt en masse grundlæggende arbejde i hesten både med rytter og fra jorden.
Jeg mener at hun, som part, har haft glæde af hesten i det halve år og at der ikke har ligget aftale om noget and,t end at hun havde part og endda meget under den pris, vi egentlig ville have. Hun fik lov efter ønske til at starte stævner, som ikke har haft min datters interesse eller ambition, at hesten, der lærer noget super.
Jeg er meget spændt på at høre hvadIi synes er fair tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån af hest
  • #1   21. jun 2014 Det er altså bare det triste ved at være part, det arbejde man ligger i hesten bliver ejers fortjeneste. Når det så er sagt så ved du jo hvilket liv hesten vil få ved det kommende ejer. Jeg ville give parten en fair pris, og vil hun ikke give det må du jo se om du kan sælge ponyen for mere smiley men regn på hvad du syntes hesten er vær, og spørg så parten hvad hun mener hun vil gi, og så må i jo mødes et sted der i mellem smiley

• #2   21. jun 2014 Du har helt ret vi vil ikke tjene penge på parten på den måde men hun har budt 1/3 af hvad han er værd, vores pris er sat af underviser, det er i underkanten af hvad vi synes vi vil gå med til, vi il gerne være samarbejdsvillige men ikke få vores hest skambudt

• #3   21. jun 2014 I har jo stadig det sidste år haft udgiften dyrlæge regninger osv. Hvis hun kun har været par. At hun har redet hesten op holdt den ved lige er fedt. Men kunne i jo også have fundet andre der kunne have gjort. Men igen bare at sige hesten er nu det værd så vi sælger til højst bydende er ikke fair i min verden. Syntes i skal finde en gylden middelvej, og evt frem for udlån få solgt hende hesten med det samme. Hun ved hvad hun får, hvis hun har redet den et helt år. I ved hesten har det godt hos hende. Så hvad lå prisen til da den intet kunne, hvad er dens pris idag og så find en pris der i midten i begge kan leve med. I får lidt færre penge men ved. Hesten har det godt. Og igen heste markedet er usikkert, ikke sikkert man kan få det for dem man tror, og hjælper ikke at kigge på heste til salg. Men skal jo høre folk hvad fik i den solgt til der ofte en diffrence der. Og har man den stående til salg nogle måneder løber det også op i en del penge. Så hvis hun ønsker at købe, er det jo optimalt for jer, og bør også afspejles i prisen hun skal give. Held og lykke med hvad i finder ud af. Og ja vigtigt at tænke hvad er bedst for ponyen smiley

• #4   21. jun 2014 Hvad er hesten vurderet til og hvad har parten betalt pr. måned ??

Det der med hun har haft glæden af den holder ikke, hun har betalt for det, samt redet jeres hest op, så det er vidst ret vin vin..

• #5   21. jun 2014 Igen tja hvis hun ønsker kun at låne, så det jo op til hende, i har jo stadig en hest ude, der reelt kan komme ud for en skade det år, og så pludselig være 0 kr værd. Så syntes det er fair nok i skriver en ok høj pris i papiret med forekøbsretten. For chancen for hun køber om et år er der da, men i kan også stå med en pony et år ældre, hun så de sidste måneder ikke har redet ret meget og er svær at sælge. Ingen ved hvad markedet er om et år. Det ikke nemt. Igen det er dyrt at have hest, og næsten umuligt at prissætte for de kun det værd en køber reelt vil betale. Lige meget hvor god hesten så er smiley

• #6   21. jun 2014 Altså jeg vil mene at hvis hesten var f.eks. 5 000 værd før, men nu er 30 000 værd, skal parten da ikke købe hesten til 5 000, bare fordi det var den værd da hun fik part på den smiley
    De tal er self. bare eksempler smiley

Men der burde nok findes en "middelvej", for det er vigtigt at tænke på om hesten får det godt, men hesteverdenen er nu engang også sådan, at det ikke er billigt, og man får ikke alt foræret, så ville nok mene at hun kunne købe den for omkring de 20-25 måske, hvis der skulle taget udgangspunkt i de tal jeg har sat op smiley

Men altså, det er jo bare min mening smiley

• #7   19. sep 2014 Hvis jeg stod i den situation, som i står i, ville jeg umiddelbart ikke finde mig i at en part kom og sagde at hun ville have den til f.eks. 15.000, hvis den af underviser er vurderet til 45.000. Når der ikke er lavet nogen aftale herom, har i jo i bund og grund ret til at sige, at den står til 45.000, og hvis i har aftalt med hende, at hun har forkøbsret når hesten skal sælges, ville jeg jo sige at hendes eneste "rettighed" er at hun har førsteret til at sige, hun gerne vil købe hesten, men til den pris i forlanger.

Når det så er sagt, så syntes jeg også at parten/låner skal have en "belønning" for at have lagt arbejde i hesten, for oftest, er det jo altså også en fordel for ejer af hesten, at have en låner eller en part til at ride hesten, når ejer ikke selv har ambitionerne/tiden/osv. til det. I de fleste tilfælde videreuddannes hesten jo i den periode låner/parten har glæden af den. (selvfølgelig afhænger det af hvilket niveau henholdvis hesten og parten er på)

Så jeg syntes altså at i skal tilbyde jeres part, hesten til en fordelagtig pris, hvis vi som tidligere antager at den er vurderet til 45.000 af underviser, ville jeg nok tilbyde parten den til omkring de 40.000, afhængig af hvor meget arbejde i reeelt syntes hun har lagt i den. Hvis hun syntes hun har uddannet den fuldstændig og skal have 30.000 for dette(i forhold til mit eksempel), så syntes jeg i skal sige hun må finde en anden hest smiley

• #8   19. sep 2014 Tak for svar parten blev fornærmet og sagde op så problem solved da han nu er lånt ud til den sødeste pige smiley

• #9   19. sep 2014 Så godt lige at det var et "gammelt" emne, så det må i undskylde smiley
    - men tænkte nok det var sådan det endte, men dejligt i har fået en sød låner smiley

Kommentér på:
udlån af hest

Annonce