{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Sporer? {{forumTopicSubject}}

Ja hvornår syntes I man skal bruge sporer? Hvis hesten er besværlig eller når man er en dygtig rytter? smiley

Min far sagde idag, at jeg burde bruge sporer fordi Luckas vendte om i skoven flere gange, og at han måtte tage i tøjlen. Dog syntes jeg det ville være en dum løsning, når jeg ikke engang kan galopere... Bemærk dog at det ikke er det dette emne handler om.

Har set mange små ponyryttere der bruger sporer, og de kan ikke engang holde deres ben stille.. smiley

Tekst med fed skrift er det eneste i behøver at læse, da det er det vi skal diskutere lidt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sporer?
  • #3   8. jun 2014 Hvis man kan styre det og hvis man har brug for det. Synes ikke man skal bruge det bare fordi man synes det er sejt:)

• #5   8. jun 2014 Når man som de andre siger, kan holde benene i ro, ved hvordan man skal bruge sine schenkler, og ved at man absolut ikke mister fatningen og eventuelt hamrer til hesten, hvis ikke det går som man håber smiley

• #6   8. jun 2014 når man kan styre benene og der er brug for det ellers ikke..

Self. hvis man starter stævner men der er i mine øjne ingen grund til at bruge dem under hver eneste træning..

Jeg burde nok bruge spore hvis man spurgte aldre, fordi jeg er lille min hest er høj og jeg har til tider svært ved at komme under ham, men vil heller lære det på den hårde måde end jeg gider tage den hurtige smut vej..

Ved godt emnet ikke skulle handle om det, men hvad skulle spore hjælpe, det forfiner bar dine ben signaler det stopper ikke hesten og for den bestemt heller ikke til at stoppe med at løbe hjem..

• #7   8. jun 2014 sporer skal kun bruges af ryttere som har styr på deres ben og hvad de laver! Jeg hader at se ryttere som bare hamre sporene ind i siden på den stakkels hest og man så spørg 'HVORFOR FANDEN SKAL DEN HEST TÆVES PÅ DEN MÅDE?!' men den opførte sig ikke ordenteligt?! når NOGLE heste laver ballade gør de det bare for at få opmærksomhed så derfor: bar ingorer dem... smiley

• #8   8. jun 2014 Maria, hvis man normalt ikke rider med sporer, men man alligevel rider dressurklasser hvor det er obligatorisk, så kan man få sporer uden dorn smiley

• #9   8. jun 2014 Trine
    Ved jeg godt, var mere for at sige at bar fordi man red med spore til stævner så behøvede man ikke gøre det altid til hverdag..

• #10   8. jun 2014 Hvis man rider dressur klasser hvor sporer er et krav, er det en god ide lige at ride med det et par gange inden stævnet, så dig og hesten vender sig til det:)

• #11   8. jun 2014 Når man kan holde sine ben stille, og skal bruge dem til stævner. Når man forstår, at man ikke må sparke med dem på. De tre ting kombineret, så kan man begynde at bruge dem, synes jeg smiley

Det værste jeg ved er at se ryttere som sparker til deres heste/ponyer med sporer på... Så vil jeg da hellere vente med at tage sporer på og vente med stævner, til jeg er klar til sporer.

• #12   9. jun 2014 Man skal bruge sporer hvis hesten/ponyen ikke reagerer for ens schenkler smiley

• #13   9. jun 2014 Når man er nået så langt i sin ridning og er dygtig nok - ikke til at drive hesten frem eller irettesætte den!

Jeg skal selv til at begynde med sporer (i en alder af 26 år og altid haft hest). De giver mere præcist signal og med en dårlig schenkel, så hjælper det os begge smiley

• #14   9. jun 2014 Ditte: Det er da NETOP der man ikke skal bruge dem? Der skal man lære hesten at reagere for ens schenkler UDEN at bruge sporer og alt muligt underligt smiley

Kommentér på:
Sporer?

Annonce