{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Voldsom hest terroriserer flokken {{forumTopicSubject}}

For 3 uger siden kom hestene i stalden endelig på døgngræs, og der blev lavet nye flokke, og alle var glade og tilfredse.
Min part kom i "drengerøvsflokken", hvor der er 3 af hans tidligere foldvenner og 2 nye, en ung galopper og en ældre ox araber.
Det varer ikke lang tid, før den unge galopper må flytte, fordi min part har bidt ham (i sadellejet, benene og andre steder), og ejeren mener ikke, at hendes hest kan sige fra, så for at undgå at den stresser op og taber sig, så flytter hun den i en anden flok.

Nu er en anden hest og ejer også blevet nødt til at handle på problemet, for denne hest går stævner, og ejeren vil ikke risikere sår i sadellejet, så den ikke kan komme afsted. Der er blevet købt insektdækken og bidstop, som de vil prøve med først.

Så nu har jeg rigtig dårlig samvittighed, og jeg ønsker råd og hjælp til problemet.

Min part er en 6 år gammel ox vallak, der tidligere er blevet brugt som hingste-ven på araberstutterier, så han er voldsom i sin leg.
Flokken han går i har ikke en "aktiv" leder, men en mere "passiv", som siger fra, men kontrollerer ikke flokken derudover. Det er kun vallaker i flokken.
Tidligere havde han en ung legekammerat, som desværre er flyttet, så han har ikke nogen, der vil lege med ham pt. (der er ikke andre heste i stalden, som kunne være en mulighed).

De andre ejere har set ham "fold-vandre", hvor han nærmest bare går i samme mønster på folden. De mener det er understimulering, selvom han bliver trænet ca 5 gange om ugen. De mener, at han skal stimuleres mere af rytterne.
Jeg tænker selv, at det ikke vil hjælpe at stimulere ham mere (altså ride ham mere fx. 2 gange om dagen), han er meget ung af sind og ingen har før bedt ham om at være seriøs og tænke over tingene. Det træner jeg med ham nu, men han er ikke klar til mere end det niveau vi arbejder på nu. Det skal gå i hans tempo.
Derimod tror jeg, at han keder sig grumt på folden, når ingen vil lege, så han dominerer af ren social mangel på en der er på hans niveau temperamentsmæssigt.
Jeg har tænkt på at give ham en bold eller noget andet legetøj, som han vil kunne lide.

Hvad kan hjælpe ham? Har i prøvet det samme eller noget der minder om?
Alt tages imod med kyshånd og åbent sind.

Undskyld længden, men jeg måtte have det hele med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom hest terroriserer flokken
Kommentér på:
Voldsom hest terroriserer flokken

Annonce