{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

Binyrebarkhormon til hosteheste {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min hest startede med at hoste for et godt stykke tid siden, da han kom i ridehus og arbejde. Så blev det så slemt at jeg ikke engang kunne skridte ham på en tur, og dr. dyr blev kontaktet. Stanley fik noget respredil som skulle afhjælpe, og jeg gav ham samtidig Secreta Pro Max og det hjalp! - Nu kunne jeg ride ture på ham, lange galopper i skoven og der var intet. Så startede han med at hoste igen og han røg på døgnfold. Nu hoster han under galop arbejde og dr. dyr blev tilkaldt igen. Hun gav ham et skud binyrebarkhormon og mente det kunne være en form for astma/allergi som han havde påtaget sig. Stanley skal rides som normalt, men have pause hvis han hoster. Så havde jeg ham ud og ride igår eftermiddags (samme dag som han har fået binyrebarkhormon) og han hoster slet ikke! Han skal derudover have respredil resten af sæsonen..

Nu er mit spørgsmål; har andre af jeres heste modtaget binyrebarkhormon fordi jeres heste hostede, og hvordan tog jeres heste det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Binyrebarkhormon til hosteheste
  • #2   3. jun 2014 Ved godt det er en meget krads fornøjelse... Det er ikke noget han skal have på længere sigt. Stanley er 23 år, så tænker nok i lidt andre baner hvis han fortsætter uden brug af binyre.. smiley

• #4   3. jun 2014 Det der påvirker ham er arbejde.. Han hoster ikke på fold eller i stald! - kun når han er under arbejde nu og kun i galop. - i starten skulle jeg bare sætte mig op smiley - så der er klar bedring smiley

• #6   3. jun 2014 Binyrebarkhormon hjælper på næsten alt men nedsætter desværre også immunforsvaret gevaldigt - ligesom hos mennesker - så pas meget på bla. forfangenhed.

• #8   3. jun 2014 Dyrelægen sagde at hu ikke var bange for at han skulle blive forfangen da han ikke var i dårlig form.. men måske jeg skulle flytte ham...

Tak for jeres tid smiley

• #9   3. jun 2014 Min er lige startet behandling for det samme som din.

Min står på jordfold imens - selvom min dyrlæge sagde hun godt måtte komme på døgnfold, det turde jeg ikke, så hun er på jordfold med hø.

• #10   3. jun 2014 Nidia J; Har du været ude og ride på din? - og hvordan virker det på din?
    Det er sku ret øv, for havde problemet med hoste i august også og sidste forår, så det er muligt der er noget i luften han ikke helt kan fungere med.
    Det er ikke sikkert at han skal have flere behandlinger med binyrebarkhormon, dr dyr sagde bare at han godt måtte få et par skud til når det holdte op med at virke, og hvis han igen begyndte at hoste. - som jeg jo så håber at han ikke gør.
    Desuden tror jeg på at respridilen og secreta pro max'en kan hjælpe ham igennem sæsonen uden flere mén smiley

• #11   3. jun 2014 Min har fået det i pulverform - det er hendes 3 dag i behandlingen ud af 11 dage. Hun virker som sig selv - var ude og gå en tur med hende i går og skal ride i dag.

Hun står på jordfold indtil behandlingen er slut og så grænser jeg med hende ved siden af så jeg ved hvor meget hun indtager.

• #12   3. jun 2014 Min har også kun host under ridningen ikke andre tidspunkter - dog kun hver anden dag..... Meget mystisk. Og det er lige meget hvor jeg rider.

• #13   3. jun 2014 har en hest med støvallergi, som fik et astma anfald
    hun binyrebarkhormon som injektion 2 x med 14 dages mellemrum, blev samtidig sat i behandling med Mucolyt med god virkning. Binyrebark blev givet for at fjerne symptomer: hoste og besværet vejrtrækning og dermed undgå varige skader på lungevæv,men kan ikke bruges som fast behandling. Hosten stoppede hurtigt.
    Håber Mucolyt kan klare problemet fremover mens vi prøver at undgå støv omkring hende.

• #15   3. jun 2014 Mystisk at hun så siger det hun siger....

• #16   4. jun 2014 Min har også fået det for et par uger siden hvor han fik konstateret allergi/astma, men desværre har det ikke hjulpet på ham. Han hoster lidt og har besværet vejrtrækning.

Kommentér på:
Binyrebarkhormon til hosteheste

Annonce