Binyrebarkhormon til hosteheste {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min hest startede med at hoste for et godt stykke tid siden, da han kom i ridehus og arbejde. Så blev det så slemt at jeg ikke engang kunne skridte ham på en tur, og dr. dyr blev kontaktet. Stanley fik noget respredil som skulle afhjælpe, og jeg gav ham samtidig Secreta Pro Max og det hjalp! - Nu kunne jeg ride ture på ham, lange galopper i skoven og der var intet. Så startede han med at hoste igen og han røg på døgnfold. Nu hoster han under galop arbejde og dr. dyr blev tilkaldt igen. Hun gav ham et skud binyrebarkhormon og mente det kunne være en form for astma/allergi som han havde påtaget sig. Stanley skal rides som normalt, men have pause hvis han hoster. Så havde jeg ham ud og ride igår eftermiddags (samme dag som han har fået binyrebarkhormon) og han hoster slet ikke! Han skal derudover have respredil resten af sæsonen..
Nu er mit spørgsmål; har andre af jeres heste modtaget binyrebarkhormon fordi jeres heste hostede, og hvordan tog jeres heste det?
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 676
feb 2012
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
feb 2012
Tak for jeres tid
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
Min står på jordfold imens - selvom min dyrlæge sagde hun godt måtte komme på døgnfold, det turde jeg ikke, så hun er på jordfold med hø.
feb 2012
Det er sku ret øv, for havde problemet med hoste i august også og sidste forår, så det er muligt der er noget i luften han ikke helt kan fungere med.
Det er ikke sikkert at han skal have flere behandlinger med binyrebarkhormon, dr dyr sagde bare at han godt måtte få et par skud til når det holdte op med at virke, og hvis han igen begyndte at hoste. - som jeg jo så håber at han ikke gør.
Desuden tror jeg på at respridilen og secreta pro max'en kan hjælpe ham igennem sæsonen uden flere mén
mar 2008
Hun står på jordfold indtil behandlingen er slut og så grænser jeg med hende ved siden af så jeg ved hvor meget hun indtager.
mar 2008
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 337
hun binyrebarkhormon som injektion 2 x med 14 dages mellemrum, blev samtidig sat i behandling med Mucolyt med god virkning. Binyrebark blev givet for at fjerne symptomer: hoste og besværet vejrtrækning og dermed undgå varige skader på lungevæv,men kan ikke bruges som fast behandling. Hosten stoppede hurtigt.
Håber Mucolyt kan klare problemet fremover mens vi prøver at undgå støv omkring hende.
feb 2012
jun 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 65
Binyrebarkhormon til hosteheste