{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Opstaldning, for/imod liste {{forumTopicSubject}}

Hvad skal man altid huske at spørge om og undersøge, når man leder efter opstaldningsted? Jeg kunne godt bruge en liste, så jeg er helt dækket ind.

Dernæst: Jeg leder sådan halvt om halvt efter et nyt sted til min hest. Jeg er ikke direkte utilfreds der hvor jeg står nu, og finder jeg ikke noget helt fantastisk, så bliver jeg bare stående. Men nu har jeg fundet noget, som måske kan være helt fantastisk, jeg skal kigge det imorgen, men vil gerne være forberedt og have gjort mig alle de her tanker på forhånd.

Der hvor jeg står nu ser opstaldningen ud således:
1000 kr/mrd hele året.
1 ugentlig staldvagt hvor jeg skal fodre, lukke ind, tage klatter og strø ved 6 heste. Desuden 1 weekendvagt hver 5 uger, hvor jeg skal det samme både lørdag og søndag. De andre dage, er der jo så andre der har vagten, og dermed passer min hest.
Foder, halm, hø/wrap med prisen.
Hestene bliver lukket ud hver dag.
Der er udendørs ridebane, men tit er den optaget af løse heste, eller for støvet til at bruge her om sommeren.
Det tager mig 1 time og 1 kvarter at komme til stedet.
Jeg har familie der også har hest samme sted.
Mulighed for billig smed (150 kr for beskæring)

Det sted jeg skal kigge på imorgen:
1100 kr om vinteren, 500 kr om sommeren.
Prisen er inkl. ALT, med fuldpas.
Der er kun plads til 3 heste
Ridebane på stedet.
40 minutters transport.
Smed bliver dyrere (ca. 450 kr)
-

Det der bl.a. trækker ned der hvor jeg er nu er at der er dårlige busforbindelser. Bussen går sjældent, og det har betydet at jeg ikke længere træner med min hest, fordi at jeg, når jeg endelig kommer derud, kun har tid til at ordne stalden. De dage jeg så har tid til at træne, risikere jeg at ridebanen er optaget af løse heste. Det er jo selvfølgelig ting jeg skal have undersøgt i forbindelse med det nye sted, sådan at jeg ikke kommer til at stå med samme problemer.
Derud over er det vigtigt at hestene bliver behandlet ordenligt at dem der håndtere dem, dvs. ingen fysisk ''vold''. Det vil jeg selvfølgelig også forhøre mig om.
Som en anden, ret vigtig ting, så bryder jeg mig ikke om at håndtere et par af de heste, der hvor jeg er nu. Det er et problem når jeg har staldvagter, fordi jeg er blevet usikker omkring hestene. Det påvirker også min lyst til at komme derud. Det skal jeg selvfølgelig også have undersøgt det nye sted.

Sikke en lang smøre. Jeg beklager. Der er nok ikke så meget for jer at svare på, udover at i MEGET gerne må nævne nogen ting jeg eventuelt skal huske at være opmærksom på og spørge om. Jeg vil gerne være sikker på at hun ikke skal flyttes igen, så det er vigtigt at jeg har ALT tænkt igennem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning, for/imod liste
  • #1   28. maj 2014
    Hvordan bliver foldene om vinteren? ( knoldede, mudderede ) - hvis ja, bliver de så lukket over på bedre folde? Kommer de til at stå inde pga. foldene eller vejret?

    Hvor tit bliver banen havret? Nærmeste ridehus? Nogle specielle rutiner/valg?


  • #2   28. maj 2014 Foldende er ihvertfald relevante at spørge indtil ja smiley Også foldtid om vinteren må jeg hellere spørge ind til.

    Tak!


  • #3   28. maj 2014
    Mange ting er desværre bare nogen man først finder ud af når man har været der noget tid da det måske er en måde tingene gøres på e.l

    Har haft hesten 4 steder siden april sidste år - og mange ting kan man desværre bare ikke forudse, da man ofte får et og vide men noget andet gøres.


  • #4   28. maj 2014 Ja, det er også det jeg ved desværre smiley Og tit er det også ting man ikke rigtig kan sikre sig imod, som bliver til størst irritation. Jeg er som udgangspunkt glad for at være der, hvor jeg er nu. Men der er meget en ''dine ting er mine ting'' mentalitet, og det duer jeg bare ikke til. Mine ting er mine ting, bom. Derud over er der lidt flere ''krav'' til mig som opstalder, end jeg gider. Jeg bruger ikke meget tid derude, og jeg er træt af, at den tid jeg endelig bruger derude, bruger jeg på at ordne stald, og altså ikke min egen hest ..

    Men det er svært at sikre sig smiley


  • #5   28. maj 2014 Jeg spørger altid til folde, fuldtid, opdeling af folde, gødning og sommergeæs. Mulighed for strøelse på folde hvis der ikke er græs.
    Hvem håndtere hesten?
    Er banen optaget til tider?
    Hvad med tur muligheder?
    Hvordan er aldersfordeling?
    Hvem gør hvad og kan man tage ekstra halm hvis der ikke er kommet nok i boksen hvis en anden har ansvaret for det?

    Hvis det var mig, havde jeg kraftigt overvejet det nye sted. Du ville få mere glæde af din hest smiley


  • #6   28. maj 2014 Jeg synes også fodringstider er meget relevante.. og om der er foder med i prisen og i givet fald hvad samt stråfoder smiley

  • #7   28. maj 2014 Jeg ville vide hvad der bliver fodret med og om der er mulighed for at medbringe eget foder.
    Hvor mange kg hø/wrap er med i prisen
    Så er der de samme tig som de andre allerede og nævnt


  • #8   29. maj 2014 Jeg har kun flyttet hest 2 gange i min tid som hesteejer.
    Sidste gang for 2 måneder siden.
    Jeg var meget grundig med mine spørgsmål, for der sku være tjek på det hele.
    Jeg har endnu ik mødt nogle overraskelser, eller noget der ik var som jeg regnede med, eller havde fået af vide.
    Der vi kom fra, var der heller ik noget, jeg ik viste, men der kom noget jeg med tiden var knap så glad for.
    Hal og bane bund, der efterhånden ik levede op til forveningen, på trods af adskillige forslag.
    Ikke mulighed for strøelse på fold, men 9-10 timer på fold uden græs, om sommeren.
    Og jeg fik en stor hest, der sku bo i en for lille boks.


Kommentér på:
Opstaldning, for/imod liste

Annonce