{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
296 visninger | Oprettet:

§4 - (gælder den stadig?) {{forumTopicSubject}}

Gælder denne regel stadig ?

Overholder du dyreværnsloven?
Hvis hesten pludselig går og rækker tunge eller ikke vil æde sit foder, er det dyrlægen og kun dyrlægen, man skal konsultere. Ringer du i stedet til en alternativ behandler, overtræder du dyreværnsloven.

I dag sætter mange hesteejere deres lid til massage eller kiropraktik, og så kan det smutte med at ringe til dyrlægen først. Men ifølge Dyreværnsloven §4, er det kun dyrlæger, der må tage "anden mands hest i behandling".

Så selvom du holder af din hest, og vil gøre det, du tror er bedst, ved at kontakte en alternativ behandler,hvis hesten virker syg, så overtræder du altså dyreværnsloven, hvis ikke dyrlægen er kontaktet først.

Det kan give problemer med evt. senere udbetaling af forsikring mm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  §4 - (gælder den stadig?)
  • #1   20. jan 2007 Ved det ikke. det må det vel næsten gøre ?

Min dyrlæge er både dyrlæge og en lidt alternativ behanlder. -Akupunktur går hun meget op i vist nok xD

• #2   20. jan 2007 Jeg tror bestemt stadig at den gælder, det er jeg så godt som sikker på, men alligevel ikke 100%.
    Men min egen holdning er nu også, at man skal ringe til dyrelægen først, og så vedkommende giver en evt. henvisning til anden behandling.! Det er jo ligesom os mennesker. Vi skal ringe til lægen og undersøges der, inden man skal videre på hospitalet og i behandling.

• #3   20. jan 2007 sikke dog en latterlig regl.. der er jo ved nogle problemer hvor ejer af hesten ved at det er en kiropraktor osv. der skal bruges og ikke en dyrlæge...

• #4   20. jan 2007 CJJ . : Du behøver jo ikke fortælle forsrikningen at din hest har fået masør f.ek.s (: ..

Har ikke noget imod reglen hvis min hest går og har ondt i et eller andet vil jeg da også kontakte min dyrelæge først (: .

Leda før masør en gang i mellem men det ikke fordi hun har ondt nogle steder men for lige at få løsnet op i det hele osv. (:

Kommentér på:
§4 - (gælder den stadig?)

Annonce