{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Hest vælter {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en unghest som fylder 6 år her til juni. Han er lige blevet opereret for sædstrengsfibrose for 2. Gang og har i den forbindelse fået noget stærkt penicilin, da der gik betændelse i såret. Vi tog penicilinen fra ham i fredags, og siden da har han været feberfri, og jeg er lige så stille startet med at ride ham igen.

Så til sagen: i dag ringer vores Stalddame og siger at hans Bagpart ikke rigtig vil lystre ham, i det at når han står stille så er det som om, at hele bagparten vælter til højre. Så vi fik hurtigt en dyrlæge ud. Samtidig med dette har han et mærkeligt udslæt på maven/bagparten, også siger han en mærkelig lyd fra næsen/munden som allermest lyder som hikke hos et menneske. Lyden kommer med ca 2-3 minutters mellemrum..Han har også som den eneste på sin fold svedt enormt meget.

Dyrlægen aner ikke hvad det er, og har givet ham smertestillende.

Så mit spørgsmål er, har I prøvet at have en hest, som når den står stille vælter bagparten til højre, som om den er ved at vælte? Han er fin på hård og blød bund, og kan sagtens dreje rundt om sig selv. Dyrlægen mistænkte selv at det var en slingerhest, men det var han sikker på han ikke var...

Håber I kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest vælter
  • #1   22. maj 2014 Jeg ville nok få en anden dyrlæge til at kigge på den. Lyder som om der er noget der er kommet i klemme under operation..

• #2   22. maj 2014 Ville få en second opinion... Det lyder som wobbler/slinger, noget i klemme i nervesystemet, eller i værste fald, en forgiftning....

• #3   22. maj 2014 Jeg tvivler meget på at det har noget med hans operation at gøre, da han jævnligt er blevet tjekket af den dyrlæge der opererede ham, og han har sagt god for ham, og hvis det kom fra operationen vil jeg også tro at han ville gå mærkeligt i trav og skridt, hvilket ikke er tilfældet.. Har nemlig selv tænkt den tanke...

• #4   22. maj 2014 Jeanette;: mener du en anden dyrlæge? smiley Det er nemlig også det jeg frygter, jeg har sat mig på en stol ved hans boks for at observere ham nogle timer, også ser jeg lige der. Glemte at skrive i indlægget at har konstante tiks ved øjenlåget på venstre øje..

• #5   22. maj 2014 Jep... Anden dyrlæge.... Med de symptomer ville jeg ikke tøve med at ringe til nærmeste hospital og få deres vurdering... Det lyder IKKE godt med problemer både i hovedet og bagpart....

• #6   22. maj 2014 Tusind tak for inputtet, det vil jeg tage til mig smiley

• #7   22. maj 2014 Nervesymptomer løber ikke op ad, så hvis den er opereret i benet, vil symptomerne være under snittet. Det kan ikke få udtryk helt oppe i øjet, hvis de har snittet en nerve under operationen.
    Jeg ville være rigtig bange forblodforgiftning. Det kan komme til udtryk på alle mulige måder alt efter hvilke bakterier, der er kommet ind.

• #8   22. maj 2014 Enig i at de kunne være wobbler/slinger. Købte en shire hingst engang som havde det.... hanhavde gået med brækket ryg hos sælger og var hævet omkring en ryghvirvel, og havde fuldstændig slap hale og slingerende og væltede rundt... Så han blev desværre et meget kort bekendtskab smiley

Nu skal jeg selvfølgelig ikke male fanden på væggen - men vil anbefale dig at få ham undersøgt igen af en anden dygtig dyrlæge. (ved ikke hvor i landet du bor men kan anbefale Faxe Dyrehospital)

Var han nede og ligge under operationen ? Har du/dyrlægen mærket omkring rygraden om der er hævelser eller lign. ?

Pøj pøj med det, og håber det bedste for Jer smiley

• #9   22. maj 2014 Tænker lidt på om din hest kan have fået en blodprop i hjernen? En der har haft hest stående samme sted som mig, fik aflivet sin hest grundet den havde fået en blodprop og opførte sig anderledes, samt den havde nogle tics konstant (af hvad jeg har fået at vide - jeg kender ikke hele historien) Det er forhåbentligt ikke fordi det er SÅ alvorligt, men ville alligevel få den tjekket ordentligt igennem, også af en anden dyrlæge smiley Evt. kør den til et hestehospital smiley

håber det bedste for jer smiley

• #10   22. maj 2014 Hej alle, han er stoppet med at vælte med bagparten, og er helt normal igen. Vores og dyrlægens forklaring er at han har fået solstik, også simpelthen blevet svimmel. Han har det i forvejen nemt ved at blive overophedet, så det er en mulig forklaring.. Men jeg observere ham selvfølgelig resten af aftenen smiley

Kommentér på:
Hest vælter

Annonce