458 visninger
|
Oprettet:
Vitaminer, skæl mm {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er lige lidt nysgerrig...
Hvilke vitaminer/mineraler får jeres hest?(gerne mærke, navn)
Hvad er jeres y-produkt i plejeprodukter?
Håber i har lyst til at svare:-)
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
og så bruger jeg ikke rigtigt plejeprodukter medmindre det er nødvendigt - hvis man fodrer sin hest med det rigtige, skulle den gerne skinne og være velplejet nærmest af sig selv - hvis der er en grøn plet, bruger jeg vand til at fjerne den...
hovolie osv. gør bare hovene værre medmindre de virkelig har BRUG for noget...
jeg prøvede engang at min hest fik dårligere hovkvalitet ved brug af god og dyr hovolie (meget smart - så køber man jo mere for den må have brug for det...)
et år efter jeg holdt op med at bruge det var hovene fantastisk gode igen...
så mit yndlingsplejeprodukt er - tadaa... ingenting, hvis ikke hesten VIRKELIG har brug for det
sørg hellere for godt foder, og at skylle din hest når den har svedt, samt at børste man og hale uden hver eller hver anden dag - så har du en velplejet hest, helt uden at bruge en masse trælse penge på den slags som egentlig bare gør det hele værre hvis man lige glemmer at bruge det en dag eller to
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
Bruger Absorbine Detangler gel til man og hale en gang imellem, ellers ikke noget til hverdag
jan 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
Dette er et vidundermiddel hvis din hest klør sig eller har nogen former for hudproblemer - det eneste der virker : http://www.shop4horses.dk/shop/itch-stop-salve-229p.html
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 453
Det hjælper dog selvfølgelig ikke hvis hesten klør pga sommereksem, orm mv.
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
evt. Hibi-scrub fra apoteket.. den fungerer super
hvis det ikke virker, så synes jeg du skal få fat i en dyrlæge - hvis det er mider, vil olieholdige cremer gøre det værre, og derfor er det rigtig dumt at eksperimentere - det har jeg set en der gjorde - og der gik 3 år før hesten havde hale igen og halvdelen af hårene var blevet hvide... træls at se på resten af hestens liv bare fordi man troede at man lige kunne klare det selv
Vitaminer, skæl mm