{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Bid hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en dejlig unghest på fire. (snart fem)
Vi har indtil nu reddet med muffe bid.

Jeg går nu og overvejer at skifte bid da jeg synes muffebiddet er meget tungt i hans mund og det virker som om at muffebiddet ikke sender signaler helt igennem så han kan godt gå hen og blive lidt halv forvirret.

Derfor tænker jeg at jeg gerne vil høre jer om i kender et godt alternativ.
Et bid der ligger godt i munden.

Min dreng er en muskuløs pinto som sagtens kan klare et stærkere bid.

Dog skal det ikke være for voldsomt i hans mund.

Ingen negative kommentere, tak.
Og jeg vil også gerne bede folk om at holde emnet på mit bid problem og ikke på min måde at ride på i forhold til at jeg siger at jeg ikke kan komme helt igennem til ham på muffebiddet. smiley

På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid hjælp!
  • #1   16. maj 2014 Har du prøvet myler? smiley

• #2   16. maj 2014 Nej, hvad er det for et bid?
    Og hvordan fungere det? smiley

• #3   16. maj 2014 Jeg vil mene at det er mundstykket der har mest betydnin i din situation. Altså om det er to delt, tre delt eller hvor tykt det er..

Hvis det er meget tykt, ville jeg nok prøve med et tynere bid, men self ik så det kommer til at blive skarbt i munden på den..

Eller måske et stang bid, evt med tunge frihed. Et sådan et tre delt bid som låser når man tager i tøjlen og dermed kommer til at virke som en stang, mem når man jar løse løse tøjler eller kun tager i en tøjle virker det som et alm tre delt bid... Lan bare ik huske hvad.det hedder, men kan være nogen andre kan svare på det?

Hvordan er mundstykket det du bruger nu?

• #4   16. maj 2014 Har netop gennemgået det samme. Jeg har også en snart fem års, der har gået med muffebid ind til nu, men var på det sidste begyndt at virke døv på det, altså signalerne kom ikke helt igennem. Så jeg skiftede til et ganske almindeligt 3-delt trensebid. Hvilket har gjort underværker, havde før en hest der havde tendens til at skære tænder engang i mellem, men det gør hun ikke mere, og hun er total lydig mht. signaler smiley
    Kan klart anbefales !

For vil mene at det i din situation også er sidestykket, og der er muffebidet jo let upåvirkeligt idet det er så blødt.

• #7   19. maj 2014 Har kigget på det der mylerbid, synes dog det ser rigtig tyndt ud og måske lidt skarpt ud?
    Er det, det?

Og rigtig mange tak for hjælpen folkens.

Det muffebid jeg har brugt indtil nu er tre-delt og er faktisk ret tykt, men da jeg købte det sagde hende jeg købte det af at det var et af de bedste muffebid.

Synes bare der er synd hvis signalerne ikke kommer rigtigt igennem fordi det er så "blidt".. smiley

Synes også at nu er han gammel nok til at komme op i noget lidt stærkere.

• #9   19. maj 2014 Enig det er ikke alle heste der har plads til du tykt bid. Hestes mund er ikke som vores hvor der er luft inde i munden.. Der er bare underkæben så tunge og så over kæbe, uden noget mellemrum så det hele rør hinanden.. Derfor skal man mærke inden i hestens mund, ved at tage sine fingre ind ca hvor bidet ligger og så trykke op i over kæben, så kan man mærke at det er blødt, hvor meget blødt der er er forskeligt fra hest til hest, men hvis der er meget er der plads til du tykkere bid, bliver det hårdt næsten med det samme og der ikke er så meget blødt så skal man have du tyndt bid der ikke fylder så meget. smiley

• #10   19. maj 2014 Okay,
    Tusind tak.

Jeg havde nemlig og studeret ham lidt, med muffebiddet i, og det så meget udsom om han ikke havde plads til det, derfor begyndte jeg søgen på det nye bid.

• #11   19. maj 2014 Myler er en af de blideste bid, man kan give sin hest smiley

Kommentér på:
Bid hjælp!

Annonce