{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender du dette bid?
  • #1   15. maj 2014 Jeg har det :)! Well, det det ikek kan, er DRF dressurstævner, for det kræver en metal kerne, og det har det bid ikke :P! Tilgengæld synes jeg at det er blødt og lækkert at arbejde med, og former sig fint efter hestens mund. Samtidig er det også roligt, idet det er udelt, og det var præcis detfor jeg købte det smiley
    Det er et normalt gummi bid, ikke at forvæksle med et bid der er overlagt med gummi, men et bid af gummi. Det er derudover et af de tyndeste gummibid man kan få, uden at komme op på de der der koster 800 kr.


  • #2   15. maj 2014 Jeg kan ikke åbne linket er det Nova bid du spørger til? smiley

  • #3   15. maj 2014 Ja smiley

  • #4   15. maj 2014 Jeg har 10 styk af slagsen - dvs. alle mine hypser har hver deres og nogle har to. Jeg synes det er et helt genialt bid, det er tyndt, let, blødt og buet dvs. der er mere plads til tungen ved et Nova bid frem for alm. gummibid. Jeg synes det er ALLE pengene værd og jeg kunne på ingen måde tænke mig at skifte det ud smiley

    Man skal bare huske at i det der intet jern er i, så skal man holde øje med om hesten bider i det og om det derved bliver svækket = det har mulighed for at knækket. Så man skal være opmærksom på biddets tilstand.

    Jeg har brugt dem i 3 år nu og jeg har endnu ikke haft et der er skadet smiley

    Det er billigere at købe hos Borjes-tingsryd på deres net shop - man sparer næsten 100 kr frem for at købe det gos Hööks smiley


  • #5   15. maj 2014 Er det hårdere eller blødere end et normalt tredelt trensebid? Mht respons fra hesten?

  • #6   15. maj 2014 Altså i det der intet jern er, er det jo allerede der et blødere bid smiley

    Men jeg synes hestene reagere rigtig positivt på biddet - havde en der når hun blev lidt for frisk bare tog biddet og stak af - efter jeg skiftede til Nova bid kan jeg ALTID stoppe hende, hun reagere rigtig voldsom på jernbid og er nu helt afslappet. smiley Har også en pony der har været redet og kørt helt forkert, så når han mærker pres i munden, reagere han modsat af normal og løber bare stærkere.. Jeg skiftede så til Nova bid da han var helt ødelagt i munden, og han er 10 gange lettere at ride og køre med nu smiley

    Tror det har den virkning fordi det giver ro i munden, der er intet hårdt ved det og det "gør ikke ondt" hvis det rammer tænderne eller ganen smiley


Kommentér på:
Kender du dette bid?

Annonce