Kender du dette bid? {{forumTopicSubject}}
Hey kender i dette her bid?
Hvad kan det som andre ikke kan, og minder det ikke lidt om normale gummibid?
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500310&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.316
Det er et normalt gummi bid, ikke at forvæksle med et bid der er overlagt med gummi, men et bid af gummi. Det er derudover et af de tyndeste gummibid man kan få, uden at komme op på de der der koster 800 kr.
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 118 Svar: 558
aug 2007
Man skal bare huske at i det der intet jern er i, så skal man holde øje med om hesten bider i det og om det derved bliver svækket = det har mulighed for at knækket. Så man skal være opmærksom på biddets tilstand.
Jeg har brugt dem i 3 år nu og jeg har endnu ikke haft et der er skadet
Det er billigere at købe hos Borjes-tingsryd på deres net shop - man sparer næsten 100 kr frem for at købe det gos Hööks
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 118 Svar: 558
aug 2007
Men jeg synes hestene reagere rigtig positivt på biddet - havde en der når hun blev lidt for frisk bare tog biddet og stak af - efter jeg skiftede til Nova bid kan jeg ALTID stoppe hende, hun reagere rigtig voldsom på jernbid og er nu helt afslappet. Har også en pony der har været redet og kørt helt forkert, så når han mærker pres i munden, reagere han modsat af normal og løber bare stærkere.. Jeg skiftede så til Nova bid da han var helt ødelagt i munden, og han er 10 gange lettere at ride og køre med nu
Tror det har den virkning fordi det giver ro i munden, der er intet hårdt ved det og det "gør ikke ondt" hvis det rammer tænderne eller ganen
Kender du dette bid?