Hööks og 60 dages fuld returret {{forumTopicSubject}}
Nogle af jer der præcis ved, hvad deres 60 dages fuld returret indebærer?
Jeg har fx købt et produkt, som påtrods af korrekt anvendelse og tilpasning, har forårsaget to store skarvmærker efter kort tids brug.
Jeg rengører derfor produktet, pakker det i original emballage, medbringer kvittering for købet, - og alligevel bliver jeg afvist i butikken.
Jeg er fuldt ud klar over at varen ikke er i samme stand, som ved køb, men dette står ej oplyst som et krav på deres hjemmeside, ej heller er der informeret om dette ved køb. Ergo bør de overholde deres returret.
Jeg er pt i dialog med deres danske kundeservice, og tager sagen videre til Sverige, hovedkontoret, såfremt sagen ikke falder til min fordel ved den danske afdeling.
Andre der har erfaringer omkring dette?
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
"Du har altid 60 dages bytte/fortrydelsesret på alle varer mod forevisning af kvittering/faktura. Tidspunktet regnes fra den dag du modtog varen.
Hvis du returnerer en vare og udnytter bytte/fortrydelsesretten, kan det kun ske ved, at varen returneres i samme stand og mængde, som du modtog den. Du må naturligvis pakke varen ud og prøve den."
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Varen er købt i en fysisk butik, - gad vide om det gør en forskel.... Jeg må deres hjemmeside igen....
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
et stykke ned på siden
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Husk det skal kunne sælges i butikken igen, kan det ikke hvis det ikke er i samme stand som ved køb..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Men kan godt se at det står under deres FAQ - men et eller andet sted bør den jo så kunne gå under fejl og mangler, idet produktet ikke fungerer uden af skade hesten?
Argh det er måske at gribe efter et halmstrå.....
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Der er jo nogen heste der for sår af en ting hvor en anden hest ikke har problemer med det.. har jeg oplevet rigtig rigtig mange gange.. og det har været ligegyldigt hvordan man indstillede det..
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Da han fik den på sad den nøjagtigt som på billedeillustrationen der medfulgte...
Hende fra deres kundeservice gav mig medhold i at man ikke kunne se om varen passede førend den var prøvet på, og endvidere at hun godt var klar over at mundkurven havde meget skarpe kanter/hårdt plast.
Ja, jeg kan sælge den igen, men jeg købte den i torsdag til 550 kr. - det får jeg jo langt fra for den igen.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Desuden er returret blot en service butikker giver kunder, der er INGEN lov om at man skal have returret..
Du har af hvad jeg har kunne forstå haft hesten til at gå med den.. ergo er det med at prøve den overskredet og den er ikke samme stand længere..
derfor er det bar øv for dig men sådan er det..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Ja hesten har gået med den, den passede jo som den skulle. Men har jo forårsaget skaden.
Jeg kan godt se at det nok bare er bad luck for mig, men sure penge at miste på et produkt der skulle være ihhh og øhhh så godt....
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 453
Hvis du kan se den har skarpe kanter i plast, så er det vel ikke så mærkeligt at den kan give sår. Det kan jo også være, at din hest har prøvet at få den af, har kløet sig voldsomt mv. Og derved har fået sår. Det er jo ikke produktets skyld.
Jeg ville droppe sagen og tænke mig godt om næste gang jeg købte noget lignende.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Winnie S - Mundkurven er jo som den er - den er jo lavet i hård plast - det kan man jo ikke lave om på. Om hesten har kløet sig??? Det bør den jo netop kunne klare - ellers går fidussen jo af?
Selvfølgelig er det da produktet skyld - det er da hverken hestens eller min skyld - mundkurven sælges jo netop for at hesten skal kunne græsse og færdes i flokken stort set på lige fod med andre heste.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
Men må nok sige jeg tvivler stærkt på du får noget ud af det
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Eneste tidspunkt jeg ville give dig pengene tilbage var hvis jeg havde mange som havde haft samme problem som dig..
For ellers jamen alle ved der er en risiko for at udstyr gnaver, nogen gør det ikke på andre gør det på, sådan er det bar.. det kan ikke passe alle typer hest jo..
Må ærligt indrømme at jeg ikke håber du for pengene tilbage for de har deres på det rene, du måtte prøve den nothing more, da det blev til mere end det jamen så mistede du retten..
Du går jo heller ikke ind i en tøj butik, prøver en kjole og den passer fint, du køber den og går med den til en hel fest hvor den så måske har gnavet og så går du tilbage og forlanger pengene tilbage..
Altså hvis du gør det må jeg ærligt indrømme du er en dårlig kunde, en af de kunder jeg virkelig ikke bryder mig om at have når jeg er på arbejde..
Måske det bar er mig men det er min mening
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Vi tager KUN retur hvis varen kommer så jeg kan sælge den igen. Du vil ikke komme nogen vegne med din sag... Desværre
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Kan godt ske at det er en tabt sag, men hvis de så måske kan sende informationen videre til producenten, som så kan ændre i materialet, så andre heste er fri for samme oplevelse.... Så er der da vundet lidt...
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Som Hööks jo så også gør....
Men produktet lever ikke op til forventningen, og kan så måske gå under fejl og mangler....
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Fejl og mangler, igen den fejler intet, og mangler intet..
Returret, den er mere end prøvet og returretten er derfor ophævet..
Ærligt er mit gæt at den har kløet sig kraftigt og derfor rykket rundt på den, hvilket selv med en grime giver slid mærker (ved jeg alt om med mine 2 som ikke kan tåle at gå med grime i sommeren)..
Og det er hverken produktet, butikken eller producentens skyld..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Og det er ikke bare slidmærker, men gnavmærker/kødsår...
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Men måske er det bar mig som er så ærlig at har man mere end bar prøvet ja så det bar trist.. medmindre det kan gå under reklamation og det kan dette på ingen måde
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 71
For det må da netop være i forhandlerens interesse at have tilfredse kunder og hvis ikke må de da ønske at kende til årsagen, så de kan vurdere eventuelle forbedelser i forhold til deres produkter fremadrettet.
Så jeg håber du får god respons for din henvendelse hos Hööks
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Men mht. din Greenguard, så prøv at køb en lammedut til trenser og sæt på, ved at andre har haft stor succes med det
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Dog superærgeligt at andre også oplever problemet, men rart at vide at man ikke står alene....
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
http://www.smhrideudstyr.dk/product/waldhausen-mundkurv-11387/
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Du har ingen sag mod hooks, tilgengæl kan du tage sagen op med firmaet som har produceret Greenguard mundkurven.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Det er denne her vi har
http://jo-po.dk/shop/mundkurv-graesreducerer-1436p.html
DOG skal du lige være obs. på størrelsen, min shetlænder måtte vi have op i en str. cob, da han har et abnormt hoved, han bruger pony i hovedtøj og cob i næsebånd
Så et tip er at du lige måler din hest/pony rundt om mulen der hvor kanten af mundkurven sidder, og så skriver det i din bestilling
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Men når mundkurven passer ved prøvningen (logisk ellers havde han jo ikke fået den på) - så skal materialet ikke forårsage skade IMO.
Cille - det lyder til at der er flere der har bøvl med dem, - men hvis én ikke starter reklamationen kan producenten jo umuligt ændre det, som de tror fungerer....
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
Det klarede vi ved at montere den på en grime permanent dvs. der kom isoleringstape rundt om spænderne (skulle spændes ret meget sammen) samt lammeskind rundt om næsestykket på grimen PLUS lammeskind på kindstykkerne. Det så lidt sjovt ud men virkede! OBS grimen skal være med fast ring (den under hovedet til trækketovet)
Vedr. returnere - det kan du efter min mening ikke forlange da den er "brugt" og vil også sige med hensyn til at returnere sko - så kan man normalt ikke gøre dette så snart man har haft skoene på udenfor så det kan ses på sålerne.
mvh Ponymor
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Lyder mere som om hun godt kan lide produktet, men fandt noget der var billigere..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Hooks har kun den åbne i deres sortiment og kurven fåes kun i pony og full - ergo kan man ikke købe den større end full...
Men det er da godt at I kan tillægge mig alle mulige motiver... Skørt...
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Og ved elektronik/IT læser jeg altid et par af de der test som forskellige it-nørder (ikke ondt ment) laver
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Og hvordan skal man vide at hesten ikke fungerer på den type mundkurv? Der er jo ikke en advarsel eller en vejledning med der forklarer hvad man evt skal være opmærksom på... Ej heller nogen vejledning eller lign ved køb.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
http://www.growingfeet.dk/shop/cms-151.html
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Ja det kræver blot en hurtig Google søgning..
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Men det ville heller ingen forskel gøre, det var mere om der sad nogen som havde forstand på købeloven, og ikke bare foregav at have det
Jeg havde simpelthen blot Googles Hööks og returret, og blev så forhippet på de 60 dage at jeg ikke fik læst siden ordentlig igennem.
Jeg kan så se at reglerne er anderledes ved reklamationsloven, så den må jeg henvise til, når kundeservicedamen vender tilbage.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
På den måde kan du hjælpe andre til ikke at stå i din situation.
Du behøver ikke være VIP. Du kan lægge det i et fotoalbum eller uploade det på en anden hjemmeside og linke til det, f.eks. brug "Tinypic.com".
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Det er ophævelse af købet, når du leverer varen tilbage til butikken og får dine penge igen. Det beløb, du har krav på, er det, du i sin tid betalte for varen, og ikke det, varen koster på det tidspunkt, hvor købet ophæves.
Gå til indhold
Reklamationsret i to år
Hvem skal bevise, hvad der er galt
Ophæve købet – hvad er det?
Afhjælpning - hvad er det?
Valget mellem ombytning og reparation
Afslag i prisen – hvad er det?
Ombytning – hvad er det?
Spørgsmål og svar
Firmatjek
Afgørelser
Hvis varen fx i mellemtiden er kommet på udsalg, skal du have den fulde pris tilbagebetalt og ikke kun udsalgsprisen.
Du kan kun ophæve købet og få pengene tilbage, hvis du kan aflevere varen tilbage i væsentlig samme stand, som den var i ved købet. Du kan derfor ikke regne med at få pengene tilbage, hvis du har ødelagt varen.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Så - man skal ikke altid bare bøje sig i støvet
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
Der bliver lavet pony-cob-full i GreenGuard noget nyt fra i år, kunne jo være at du havde købt en cob...
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Men der findes kun den åbne model i full hos Hööks indtil videre i hvertfald.
Jeg påstod heller ikke at den skadede ham, jeg konstaterede det eftersom han havde skarvsår der var helt kødfarvede - samt en hævet læbe.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Tillykke er måske lige overkill nok, - men måske folk kan bruge oplysningen/oplevelsen til selv at kæmpe for sin sag.....
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
"Når fint, tillykke"
Virker måske noget nedladende...
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Hvis folk ikke engang må prøve varen (kommer an på varen jo) - så skal I da vist ha gennemlæst købeloven....
Andre havde travlt med at man skulle google alting og undersøge på kryds og tværs, og at de havde oplevet en skobutik tage brugte sko retur...... Prøv at google Green guarden mundkurv - der er jo både gode og dårlige erfaringer, og hvilke skal man tro?
Prøv at google brugte sko retur og vupti - to firmaer popper op.....
Så nogle gange skal man måske tænke to gange inden man smider skjulte motiver efter folk....
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
De har kun givet penge tilbage for ikke at have utilfredse kunder
synes ikke du fortjener det og burde ikke have haft dem tilbage, du er heldig men burde ikke have fået dem da de havde loven på deres side
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
du ville have respons det fik du
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Nej jeg mener heller ikke du burde have krævet pengene tilbage, for du havde ikke kun prøvet med decideret brugt vanen. Det er ikke det samme.
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Men nu er det også sådan at jeg arbejder i Fona, og for at tale retur SKAL jeg kunne sælge igen..
Så folk kan ikke bare købe en iPad, tage den med hjem, prøve den og aflevere retur - no go der. Men kabler, tager jeg retur som det passer mig...
Men ja, de gør det kun for en tilfreds kunde, jeg tager kun "forbudte" varer retur hvis det er et virkelig nødstilfælde...
Men ja fint at du fik dine penge igen, fortjent eller ej kan man jo så diskutere
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Min kan f.eks ikke gå med gummiklokker uden at få kæmpe gnavsår efter 15 minutter men andre heste kan gå med dem 24 timer i døgnet uden at få det mindste lille mærke. Skulle jeg gå ned i butikken og overtrumfe mine penge tilbage, blot fordi min hest er sart?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Hmm så vidt jeg kun læse mig til, så har folk lavet diverse nødløsninger for at få mundkurven til at fungere - det kan ikke være rigtigt at man skal ty til isoleringsbånd, gaffatape osv osv for at et produkt fungerer?
Måske producenten slet ikke er klar over at folk tyr til den slags løsninger, måske min oplevelse kan få flere til at henvende sig - det ved jeg ikke, jeg kan kun håbe.
Jeg kunne måske os ha solgt den videre til halv pris, velvidende hvilke skader min hest havde fået - nej tak, det rækker min samvittighed ikke til...
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Nej hvis jeg vidste at den ville skarve ham, som du ved at din hest ikke kan gå med gummiklokker, havde jeg aldrig købt den - det burde være logik
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Igen det er jo tydeligvis ikke kun min hest - måske jeg blot er en af få som har valgt at gøre opmærksom på det?
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Og der står INTET sted at vi SKAL tage retur. Nu er købeloven dog beregnet til elektronik... Men vi skal tilbyde at sende til repation 2 gange inden pengene kan forlanges retur - eller vi kan ombytte. Ingen sted med at vi SKAL tage retur fordi at din hest ikke kan gå med den...
Købeloven kan altså ikke altid trækkes som et argument
Og de har blot taget den retur for god kundeservice, men damen i butikken gjorde det rigtige ved først at sige nej
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Men ja, er da glad for at du fik din sag igennem
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Ophævelse af køb jf forbrug.dk
(link fjernet)
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
- Jeg forstod det dog sådan at din hest havde gået med varen i flere uger?
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Team Nødkjær - det ved jeg ikke hvor du har fra, jeg købte mundkurven D.1 maj, og prøvede den D.2 maj og efter tre timer var skaden sket - altså på hesten.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Men hvis et dækken skarvede hul på hesten - ikke kun pelsen - efter tre timer, så ja, så kan du tro de fik besked om det, jeg ville gøre hvad jeg kunne for at få pengene retur.
Men et dækken blir jo fyldt med hår, og mudder og lort - det gør en mundkurv ikke.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Hmm flere af de dækner som staldkammerater går med har da lort på undersiden, på stropper og hår selvom det ikke er fleece osv., og skidt osv fra bid/spark fra andre heste.
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
Men helt ærligt, det er sku lidt dårlig stil bare at bytte det!
Det er jo ligesom hvis du købte en læbestift, prøvede den derhjemme og gik ind og byttede den igen, lækkert.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Jeg har ikke bare byttet den - jeg har gjort opmærksom på problemstillingen... Hvis du havde købt en læbestift som ætsede huden på dine læber - vil du så sige skidt pyt - det må andre selv finde ud af?
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Jeg håber du taber din sag ærlig talt.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hestemuler er forskellige, ligesom hestekroppe og dækkener.
Nogle har løst det med fleeceforing e.l for og undgå det.
Så nej, jeg vil ikke mene du kan kræve pengene tilbage.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Ingen hestemule bør have skader efter så kort tids brug
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Verden ville da gå i stå, hvis alle sad på deres flade og passivt til...
Nej min hest fungerer ikke på produktet, tydeligvis, derfor vil jeg hverken eje eller ha det, og jeg ville heller ikke sælge det til andre.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Hvis du køber et produkt som ikke fungerer, køber du selv samme produkt igen? Nej vel - du køber et tilsvarende produkt muligvis fra anden producent...
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
-Men producenten får intet ud af at du kræver penge tilbage hos Hooks?
Så skal du jo kontakte producenten.
Og hvis jeg købte en læbestift der ødelagde min hud, kunne jeg da ikke finde på bare at kræve pengene tilbage? Så sælger de lige netop varen videre til en anden!
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Jeg har kontaktet producenten.
Så du tror at det lige netop kun er den ene læbestift der gør skade, og de tusinde andre de fik ind i samme parti er uskadelige? Så du vælger at tie og lade andre gøre sine erfaringer?
Tvivler på en eneste her ville takke nej, hvis de havde produkt som ikke virkede og butikken tilbød at tage det retur...
Hvad er forskellen på en mundkurv og et par brugte sko? Eller et mylerbid??
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Selvom de ikke bliver gjordt opmærksomme på det af lige præcis dig, så ved vi det godt... Man læser jo også selv anmeldelser, og jeg tror altså bare at de svarer på din mail med "tak for din henvændelse, vi er opmærksomme på problemt, hav en god dag"
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Synes ærlig talt du ikke kan anklage Hooks for være fejlen når de har deres på det rene.. Der står tydeligt de kun returnere hvis varen er i samme stand som da den blev solgt. varen er ikke i samme stand når varen er blevet brugt i 3 timer!
Når du prøver en bluse i butikken så går du da forhåbentlig ikke ud og bruger den til middag hvorefter den får pletter på sig.. du vil ikke have den alligevel, vasker den og derefter levere den tilbage.. jeg gider da ikke have noget folk har brugt.
Samme som folk ikke gider købe den vare din hest har brugt. så kunne folk jo ligeså godt købe den hos privat sælger brugt til halv pris.
Og som alle siger er det forskelligt fra hest til hest hvad de kan bruge!! En sadel i forkert bom kan også give mén. men det er ikke foretningens skyld du har valgt en forkert bom.
Har du overhovedet tænkt over den mundkurv du købte var i forkert størrelse?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
- at skarvmærkerne sad på fronten af læben, altså den del som altid vil gå imod mulen når hesten græsser uanset tilpasning.
- at mundkurven er købt i str. Full, som er den størrelsen hesten bruger
- at den kun findes i str pony og full
- at mundkurven var tilpasset præcist efter den billedvejledning der medfulgte.
Og med fare for at gentage mig selv? Hvad er forskellen på et brugt myler bid? En "brugt" mundkurv? Og et par brugte sko?
Og nej pletter på tøjet laver ikke sår og skader på mig - det gjorde mundkurven, - det kan ikke sammenlignes IMO.
Dejligt at producenterne tilsyneladende er opmærksomme på problemet - så må man jo håbe de gider gøre noget ved det, så man ikke skal ty til isoleringsbånd, gaffatape, lam og diverse andre modificeringer.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 5 Svar: 109
rigtig træls at din hest ikke kunne tåle lige netop det materiale og det kunne have været dyrekøbte erfaringer for dig, men sådan er det jo desværre nogle gange.
vedr. grimer som laver mærker så har jeg en hest som de grimer jeg normalt har købt laver mærker på, hvorimod de intet laver på mine andre heste, så ligesom med mennesker er der heste med mere sensitiv hud præcis som os mennesker
men jeg er også af den holdning at man gør producenten en tjeneste ved at gøre dem opmærksomme på problemer på produkterne, uanset om man får sine penge retur eller ej, for hvordan skal de ellers optimere produkterne fremadrettet.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
og så kan jeg sige dig ligemeget hvor meget jeg tilpassede det vinterdækken min hest gik med i vinters så mistede han da stadig pelsen på bringen. dette er ikke varens skyld eller producentens.. udstyr er jo ikke naturligt for hestens krop og det ville det aldrig være.. Heste går jo ikke med mundkurv i naturen som jo siger sig selv. samt man godt kan tænke sig om. hvis du knubbede dit skind op af dit tøj i 3 timer så ville du nok også få sår..
Derved er det ikke forhandlerens skyld din hest ikke kan tåle det udstyr som du har købt.
tjoe forskellen er butikkerne let og enkelt ikke MÅ sælge det videre af ren hygienisk grund. så kastes den brugte mundkurv ud i containeren og forhandleren kan ærge sig over en kunde har været sur og går imod deres returretsregler.
En tøjbutik tager ikke imod brugt tøj da tøjet af ren hygienisk grund kan være blevet vasket i vaskepulver med parfume. Det kan nemlig lave samme "skader". nemlig en parfumeallergiker køber blusen og får direkte allergisk anfald og derved kører retsag imod butikken netop fordi forhandleren har solgt en brugt parfumeret bluse.
Min far er parfume allergiker og kan ikke tåle parfume uden nærmest at kvæle sig selv.
Der ryger også lige pengene der grundet sure kunder.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Vedr købeloven, så nej ved returret havde jeg nok ikke noget at komme efter, men rent reklamationsmæssigt så skulle jo producenten jo have truffet den afgørelse.
Jeg forstår ikke hvorfor nogle sammenligner skader jeg påfører en vare, og skader som varen påfører hesten. Det er to vidt forskellige ting...
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Og helt ærligt, jeg syntes faktisk ikke du burde have dem tilbage. Du har BRUGT mundkurven, og dermed er den ikke i samme stand som ved køb.
Jeg har en hoppe som har gået med GG 24 timer i døgnet. Og ja hun bliver slidt bag på hagen, hvis jeg ikke forer med lidt fleece. Men langt hellere det end en af de lukkede modeller, hvor det bliver varmt og fugtigt indeni.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Hvad er forskellen på et brugt mylerbid, som folk leverer retur, og en brugt mundkurv?
Hvorfor vil du/I ikke svare på det?
I dit tøjeksempel er det mig der laver skaden og ikke omvendt
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
"Du kan kun ophæve købet og få pengene tilbage, hvis du kan aflevere varen tilbage i væsentlig samme stand, som den var i ved købet. Du kan derfor ikke regne med at få pengene tilbage, hvis du har ødelagt varen."
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
I det link du selv har sat ind fra sportsmaster står der:
Varen må som udgangspunkt ikke være brugt/prøvet mere end hvad der svarer til at varen er prøvet i en butik. Original embalage skal så vidt muligt returnes sammen med varen. Husk på, at vi skal kunne sælge varen igen, så varen skal være i en stand, som du ville forvente en ny vare var, hvis du købte den fra ny.
Og Growingfeet gør faktisk udtrykkeligt opmærksom på, at det er en ekstra service de yder på børnesko. Altså ud over det købeloven foreskriver, som er ubrugt stnd.
Du har fået dine penge tilbage, men det kan IKKE begrundes i købeloven, så forvent ikke du vil have mulighed for dette i alle andre forretningen.
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Du vil som kunde se den i væsentlig stand hvis der bare er et par hår på - du ser det i denne synsvinkel da det er dig der vil få gevinst af returhandlen.
Hööks ser den som ødelagt hvis der er skravemærker på den - de ser det på denne måde da de vil tabe på at tage den retur.
Derfor kan du ikke sige om den er ødelagt eller i væsentlig stand, da butik og kunder ser forskelligt på sagen
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Så hvad er forskellen på at købe en mundkurv som hesten har haft på i tre timer og et bid som er redet med i tre timer?
Sportsmaster tager brugte sko retur hvis man er medlem er deres klub - læs linket.
Growingfeet tager brugte sko retur - at det så er børnesko er vel ikke relevant?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
MEN den mundkurv du købte hos hooks der er der kun regler om at man må prøve varen som i det du gjorde i stalden, den må IKKE bruges for så har du ikke længere krav på pengene tilbage..
Det har noget med at gøre at i købeloven står der INTET om at butikkerne hverken skal bytte eller give pengene tilbage overhovedet.. det er ren service som hver butik vælger at give..
Det er forskellen..
Kan for resten fortælle jeg står pt i en undertøjsforretning hvor man ikke kan få pengene tilbage når først man har købt ligegyldigt hvad, man kan få et tilgodebevis eller bytte produktet nothing else..
Og det er de i deres gode ret til for der er INGEN krav om pengene tilbage i købeloven..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Det kommer an på om varen har fejl og mangler, om man kan få pengene -
"Hvis den vare, du har købt, har en fejl, skal sælgeren reparere, ombytte eller give dig pengene tilbage efter reglerne i købeloven. Hvis du er berettiget til at få pengene tilbage, må forretningen ikke nøjes med at give dig et tilgodebevis. I den situation har du ret til at få pengene udbetalt."
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
"tjoe forskellen er butikkerne let og enkelt ikke MÅ sælge det videre af ren hygienisk grund. så kastes den brugte mundkurv ud i containeren og forhandleren kan ærge sig over en kunde har været sur og går imod deres returretsregler."
Argh det kommer vist an på hvad butikken handler med...
Apropos sammenligningen med køb af sadel - du aner jo heller ikk om sadlen passer hesten førend den er prøvet og redet i?
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Desuden kan man hos de fleste som sælger sadler låne en demo sadel i en periode for at se om den fungere på hesten. Altså igen er der tale om en låne/prøve/test periode - dette har du IKKE haft hos Hooks med den mundkurv.
Du har bare været heldig at få overtrumfet dem så pengene kom retur.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Og man kan jo sagtens købe en ny sadel uden en sadelmager - der er jo valgfrit... Og om det klogt eller ej, må jo være op til den enkelte.
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Det er jo ikke en fejl og mange hvis fx. en trøje kradser, skoene niver osv. alle produkter passer ikke til alle - og derfor kan du heller ikke smide din sad under fejl og mangel i købeloven.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Det er jo logik at han ikke havde fået den på, hvis ikke den passede
Derfor mener jeg stadig at der er en fejl i materialet/udførelsen, siden den kan forårsage et skarvmærke på så kort tid.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Men som jeg ser det, er det et enkelt tilfælde og det har bar ikke været en mundkurv der passede din hest, ikke størrelses mæssigt men materialet generelt..
I og med der er flere der ikke har haft problemer med at den lavede sår på mulen, jamen så er det jo fordi den ikke fungere med din hest..
Som der flere gange er blevet sagt, alle produkter kan ikke passe til alle heste, nogen dækner fungere fint på en hest men elendigt på en anden..
Nogen heste kan gå med grime ligegyldigt materiale, andre som mine 2 kan overhovedet ikke have grime på i sommeren uden at få de vildeste mærker og det er ligegyldigt model og materiale og hvordan den sidder..
Sådan er det bar.. skal jeg så bede om pengene tilbage på alle de grimer som har givet mine heste mærker efter blot et par timer, selvom de har været brugt NEJ det skal jeg ikke for det er ikke hverken producent eller sælger der er skyld i at mine heste ikke kan gå med grimer i sommeren..
men dette fandt jeg jo ud af ved at købe forskellige grimer og har for mange penge i grimer, men når det er brugt og ikke bar prøvet, selvom det kun er nogen timer, ja så er det bar bad luck..
Og der har du et eksempel som er præcis som dit eget..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Min hest er jo tydeligvis langt den eneste, når folk er tvunget til at benytte gaffatape, isoleringstape, lammeskind og diverse andet for at modificere et produktet - som ellers ifølge sælger, let sættes på grimen...
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
ergo jo du er den eneste med det problem..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Så nej, min er ikke den eneste der har får skader efter brug.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Så JO du er den eneste med lige præcis det problem indtil videre.. ergo er det ikke produktet som sådan men din hest der ikke kan med produktet..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Har sågar efterfølgende læst om folk som har slæbet deres med sandpapir
Så nej, min er ikke den eneste der har får skader efter brug.
Hoppedullen, det er ikke et sår fordi den har slået sig, men skarvsår, det kunne jeg se på den måde vævet var slidt på.
Men ja, jeg har fået mine penge retur, og en mega fed hest, da han har været tvunget til at gå uden imens såret helede.
Nu er han retur i den lukkede model, så håber jeg forfangenhed og græsvommen bliver væk
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
du bad om respons det fik du men hold op hvor er du dårlig til at tage i mod det..
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Havde produktet fungeret efter hensigten, sad den på min hest nu, og alt bøvlet frem og tilbage havde været unødvendigt.
At vi tolker det skrevne i købeloven forskelligt, er jo så hvad det er - jeg hægter mig ved "væsenligt samme stand", og derfor mener jeg at det er berettiget.
Og du/i mener det modsatte, og fair nok for det - I ændrer ikke mening og ej gør jeg.
Jeg har fået mine penge, og producenten en henvendelse om at den udgave af mundkurven hvor tremmerne går på tværs ikke er hensigtsmæssigt som den firkantede model.
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Jeg har stået i mange forskellige butikker . Er produktet ok billigt er det på lange sigt bedre for dem at erstatte med ny varer eller give pengene tilbage når der er en meget meget utilfreds kunde
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
Bakker Maria C fuldt ud op.
Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor butikken har givet dig pengene retur. Men så fik de vel ro.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
jun 2011
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 158
Godt at du talte din sag og klagede!
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 117
Her er hvad jeg lærte på jurastudiet, da jeg havde køberet:
Udgangspunktet er reglerne i købeloven:
For det første er der tale om et såkaldt forbrugerkøb, da du køber muleposen i en butik, og du vil bruge tingen privat, jf. § 4 a.
Der er desuden tale om et genuskøb, da sælgeren har flere muleposer. Sælger havde ikke kun den ene mulepose. Derfor er det nemmere for sælger at skaffe en ny til dig.
Ophævelse er en af de såkaldte mangelsbeføjelser. Det vil sige, det som køber kan gøre, så sælger leverer den aftalte genstand.
Ud over ophævelse findes også:
1) Naturalopfyldelse, som er når, man ikke har fået tingen af sælger. Så kan man kræve, at man får den.
2) Forholdsmæssigt afslag, som er et nedslag i prisen, fordi tingen ikke er som aftalt.
3) Erstatning.
For at man kan ophæve købet, er det et krav, at der er en væsentlig mangel, jf. § 43 stk. 2. Det afhænger af, hvilket produkt der er tale om, hvornår manglen er væsentlig. Mangler det ene bukseben på et par langbukser, vil manglen være væsentlig.
Der skal være en fejl ved produktet, før der er tale om en mangel. Da muleposen var hel da du modtog den, vil jeg ikke umiddelbart vurdere, at der er en væsentlig mangel.
Når der er tale om et forbrugerkøb, bestemmer § 76 at der også kan være en mangel hvis:
1) Genstanden ikke svarer til den betegnelse den er solgt under. Her fik du stadig en mulepose og ikke en spand.
2) Der er tale om falsk reklame.
3) Sælger ikke har givet vigtige informationer om produktet. Det kunne være, hvis de vidste, at muleposen ofte gnavede. I det tilfælde skulle de have rådet dig til at købe noget andet.
4) Genstanden er af ringere beskaffenhed eller holdbarhed. Det kunne være, hvis den gik i stykker, da du ville montere den på hestens grime.
Når man vil hæve købet, skal genstanden leveres i væsentlig samme stand, jf. § 57. Noget for noget.
Af denne grund er det også en god ide at gemme emballagen, da tingen så i høj grad kan tilbageleveres i samme stand.
Var muleposen blevet ridset eller gået i stykker under din varetægt, kunne du ikke hæve.
Jeg tror faktisk det er begrænset, hvor beskadiget muleposen kan være, når hesten kun har haft den på i 3 timer. Hvis det er hård plastic, kan det vaskes. Det er desuden et plus, at du har emballagen.
Umiddelbart vurderer jeg dog, at der ikke er grundlag for at hæve købet, da der ikke er nogen af betingelserne, der opfyldt. Hermed er den mulighed udelukket.
Med hensyn til reklamation, så er dette blot at gøre sælger opmærksom på, at der er en fejl ved produktet, og du gerne vil gøre en mangelsbeføjelse gældende. Når man er forbruger, har man en frist på 2 måneder, til at kontakte sælger, jf. § 81. Hvis du først kontakter sælger efter 2 måneder, kan du ikke få dine penge tilbage.
I forbrugerkøb er der også en absolut reklamationsfrist på 2 år, jf. § 83. Det er denne, der ofte volder problemer for sælger i forbindelse med salg af heste, da de i princippet kan komme til at hæfte for dårlig ryg eller spat, 2 år efter de har solgt hesten. Det kræver dog, at det kan bevises, at hesten også havde dårlig ryg, da man indgik aftalen med sælger.
Derfor er det fint, du reagerer med det samme.
Det er op til den enkelte butik, hvornår de tager tingene retur, da købeloven kan fraviges ved aftale, jf.§ 1. Derfor er det altid en god ide, at læse salgs- og leverings betingelserne inden man køber.
I forbrugerkøb kan loven dog ikke fraviges til skade for forbrugeren, jf. § 1 stk. 2. Det vil sige, man ikke må stille fobrugeren ringere, end det loven siger.
Der er dog mange butikker, som vælger at stille køberen bedre. Dette gør de med f.eks. returret/fortrydelsesret. Der står ikke noget i købeloven om returret/fortrydelsesret. Det er en ret, som butikkerne vælger at give kunderne.
Ofte gælder returretten/fortrydelsesretten, når man handler over nettet, da det er særligt vigtigt at sikre køberen ved handel over nettet. Som internetbutik kan man nemt få fingerne i maskinen. Derfor kan den 60 dages returret i princippet ikke bruges, når du har købt muleposen i en fysisk butik.
Jeg synes faktisk det er en lang returret/fortrydelsesret, Hööks har. Det mest normale er 14 dage.
Så du har faktisk bare været ude for utrolig god behandling. Men hatten af for det, synes det giver et rigtigt godt indtryk af Hööks. Jeg tror de går med til det, da de kan få muleposen tilbage i samme stand. Der er derfor ingen, der taber penge.
Jeg har også selv oplevet at bruge fortrydelsesretten.
Jeg købte et Mylerbid over nettet. På hjemmesiden stod der, at jeg havde 14 dages fortrydelsesret. Da jeg fik biddet og havde prøvet det på min hest, fandt jeg ud af, at det var for langt. Jeg kontaktede derfor butikken og spurgte om jeg kunne bytte det til størrelsen mindre. Jeg vaskede biddet af og lagde det tilbage i den originale emballage. Intet problem!
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Cob kan ikke købes i Hööks og slet ikke i den åbne model.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Igen havde skaden ikke noget med tilpasningen at gøre, men materialet mod hans læber, som altid vil blive presset imod når hesten græsser.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 117
Det kan godt være lidt en jungle at finde rundt i, og jeg tror der er mange forbrugere, som ikke er 100% klar over, hvordan de er stillet.
Hööks og 60 dages fuld returret