{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Hjælp et rigtig godt råd søges!! {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg har et stort problem. Hendes hest er krybbebider og han har fundet ud af at han kan sluge luft på min hest,det vil sige at han går og trykker min på krydset når de er på fold. Vi har prøvet at sprøjte med bidestop det hjalp ikke så har jeg smurt ham med hov crem som lugter og det hjalp på krydset men så gik han bare igang på ryggen af ham så måtte smøre der også. Og har lige haft massør og Dyrelæge og de sage at det bestemt ikke er godt at han får de der tryk. Men vil heller ik smøre ham med hov crem for det er meget fedtet og måske ik det bedste for pelsen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp et rigtig godt råd søges!!
  • #1   1. maj 2014 Hvad forslog dyrlægen? Han kan vel ikke bare sige ikke godt uden at give nogle råd? Krybbebidere kan være mavesår, man skal være meget obs på tænder. Er der græs på folden. Hjælper det ikke hvis der græs så de kan gå og spise. Det noget med der udløses nogle ting smertestillende når hesten trækker luft ind. Og når de først er begyndt er det ikke sjovt at slås med at vende dem fra igen, har de noget at lege med på folden. Tænker evt. Prøv at smid et gran træ ud. Så kan den slås med det, og bruge tænderne der smiley

• #2   1. maj 2014 Dyrelægen gav ikke nogen råd han havede aldrig hørt el set noget ligene. Der er ikke meget græs men de får Warp ud men ellers har de ikke nogen form for legetøj.

• #3   1. maj 2014 Har man prøvet af afhjælpe krybbebidningen? Altså undersøgt hvorfor den krybbebider, prøvet at ændre foder ol.

• #4   1. maj 2014 Afhjælpe hvordan? jeg ved ikke præcis hvad han får af foder men ved der ikke bliver sparet på noget han bliver fuldt dækket ind med det han skal.

• #5   1. maj 2014
    En krybbebider gør det ofte pga. mavesår - så har hesten sådan et skal de behandles. Der udover må han aldrig stå uden enten hø eller wrap og tygge i, evt. græs - halm tæller IKKE.

Dvs. både på fold og i boks.

Samt foderet skal der ikke være stivelse i, det skal ned på under 5%.

• #8   1. maj 2014 En dyrelæge som har kigget på ham mener ikke han har mavesår men ejer har overvejet at give ham kur mod mavesår. han får stivelsefrit foder intet sukker og får ikke halm men godt med Warp. Hun har smurt boks og pæle på fold med det tykke bidestop og det hjælper men vil ikke fedte min hest ind i det. Hmm sennep måske en mulighed det fedter vel ikke..... tjære vil jeg holde mig langt fra.

• #9   1. maj 2014 krybbebider rem er udlukket... har også hørt det er ulovligt????

• #11   1. maj 2014 Hvis man smører boksen ind så hesten ikke kan krybbebide, stresser man hesten yderligere. Det eneste man gør ved den metode er at fjerne symptomet og ikke problemet. Krybbebiderrem er helt i skoven.
    Det gælder om at forlænge tygge tiden med masser af strå foder. Evt putte wrappen ind i to net så det tager længere tid for hesten at spise og forsøge at skabe et miljø som stimulere den både i boksen og på fold.

Kan din hest evt. skifte fold? Man kan jo ikke fedte den ind i alt muligt hver dag?

• #12   1. maj 2014 Jeg kan kun give dig ret i med rem og jeg har aldrig haft hest som er krybbebider og problemet er at han går og trygger min hest så han på længere sigt vil tage skade af det og det vil vi gerne undgå jeg er ked af at det forgår på min hest og min veninde er ked af og frustreret over at hendes krybbebider smiley vi håber at der findes en løsning smiley

• #13   1. maj 2014
    Krybbebidere kan også let være påvirket af stress - fx en stald med meget uro, ikke faste vaner og derfor fungere mange bedst med fx løsdrift.

Har hesten også hø/wrap på folden? Og hvad får den og spise?

Men jo mavesårstjek er en god ting, så kan man udelukke det.

• #14   1. maj 2014 Flytter vi min eller hendes kommer de til at gå alene og det vil vi helst ikke de er meget glad for hinnanden og de leger meget..... ja jeg må sige jeg har ikke noget forstand på krybbebidning men vil da sige det i skriver videre til min venninde...

• #15   1. maj 2014 Det er bestemt ik optimalt for den der krybbebider, men for at din ik tager skade, ville jeg få gravet en stolpe ned i passende højde, som den kan hive luft på.

Så blir din ik skadet.

Jeg havde bedt om at få flyttet min hvis en stolpe ik gir en løsning for det.

• #16   1. maj 2014 Det er en meget rolig stald vi er i og der kører faste rutiner og hestene er helt nede på jorden smiley og hestene har Warp på folden og i boks.

• #17   1. maj 2014 Hmm ja en pæl på folden vil måske også være en løsning...... det er svært at flytte på dem for de går 3 drenge sammen og to hopper sammen og sådan vil ejer af stedet helst ha det forsætter og vi vil ikke ud i at en hest kommer til at gå alene det vil blive noget trist noget for hest da de er vandt til at gå sammen.

• #18   1. maj 2014 Tænker også frem for at smøre ting på stolperne så den bruger din hest. Så giv den bildæk ud, pinde stolper ud, og ja vær sikker på der hele tiden er noget at spise. Evt overvej at indkøbe ekstra hø, frøgræs i kan smide ud. De kan spise af i endnu flere timer. Wrap er vel for de dækket ind. Vil ikke anbefale at din hest blir. Smurt ind i alt muligt. Men ja jo før i får det løst jo bedre da heste er vane dyr. Så hvis den først får ideen om din hest er. Skøn og stolperne smager Dårligt, ja jo ikke sikkert i igen kan få den tilbage til at spise stolper. Men aktiver den. Evt smid de penge det koster at få tjekket for. Mavesår, er vist ikke så dyrt igen. Og så masser strå foder.

• #19   2. maj 2014 Min kære hest er også krybbebider, og må sige han benytter meget de hegnspæle der står på folden smiley Prøv med en hegnspæl, ellers kontakt din dyrlæge han burde give dig et råd ellers ville jeg prøve og kontakte Hans Schougaard. Han er super god til heste som er krybbebidere og fantastisk til at give råd og vejledning smiley

• #20   2. maj 2014 Skal lige siges at min heller ikke reagere på nogle smøre midler! Hvis du vil sluge luft, så gør de det smiley

Kommentér på:
Hjælp et rigtig godt råd søges!!

Annonce