Min helt egen måske!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Der er nu sådan at jeg skal til at på kigge på potentielle heste!!!
Jeg har i lang tid bare heft alle mulige forskellige parter, men efter sommerferien skal jeg på Dansk Islandsheste College, og jeg har fået lov til, hvis jeg finder den perfekte hest, at få min egen med!
Men her kommer det; Hvordan ved at jeg det er lige præcis "den hest" jeg vil have? Der er så mange fantastiske heste derude, men jeg kan ikke rigtig finde én, hvor jeg bare tænker WOW.. Altså jeg har jo en rigtig skøn part lige nu, som jeg føler er perfekt.. Men desværre er han ikke en mulighed, da ejer ikke vil af med ham.. Jeg også en her for ikke lang tid siden, hvor jeg tænkte - det skal den! Desværre blev den solgt, lige den dag, hvor jeg skrev til ejeren..
Men alle jer som der har heste, hvordan vidste i jeres hest var "jeres hest", og hvordan lavede I alt søgearbejdet? Hvor mange heste prøvet i før, at i fandt den rigtige og alt sådan noget??? Det her er jo alt sammen ret nyt for mig, for det er min aller første egen hest nogensinde!!!
De bedste hilsner Carla
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
Jeg tog bare "den første, den bedste".. Det var ikke så gennemtænkt af mig, og fortryder det lidt på en måde. Altså jeg elsker min hest, men han er langt fra den ideelle hest for mig, og jeg er nok ikke altid den rigtige for ham
Men jeg ville aldrig bytte ham, selvom vi måske ikke er soulmates
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Jeg striglede hende kun kort. Min knæ var ødelagt på daværende tidspunkt, og pony var ikke tilredet, så jeg nussede hende kun lidt, og det var det.
Jeg valgte hende, fordi jeg gerne ville have hende. Ikke nogen speciel grund.. Syntes hun virkede sød, men ja.... :o)
Faktisk var det næsten mere pga. stedet hun kom fra. Hun er avlet der, og havde ikke prøvet så meget, og det var det, jeg gerne ville have.
Håber du finder den perfekte hest til dig! (:
aug 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 86
aug 2013
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
Selvom jeg ikke kunne lide Barki (min islænder) specielt meget da jeg var ude og prøve ham, ville jeg bare SÅ gerne have min egen hest og det skulle være NU ;D
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 428
Så mit råd til dig vil være når du selv føler det er den rigtige så se lige lidt endnu (hvis tiden tillader det) og er det den hest du har i hovedet hele tiden så køb den
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Prøvede en 3 års, der var alt alt for uerfaren til en 14 årig, som jeg nu var dengang.
Så havde jeg en hest på prøve, som var min daværende part, på 14 som havde gået LA dressur, men han gik ikke igennem handelsundersøgelsen, og blev halt efterfølgende. Er i dag aflivet pga dårlige ben.
Så prøvede jeg en pintovallak på 6, men han var bare total død den dag. Planen var jeg skulle prøve ham igen lørdag, men så fredag skulle jeg ud og prøve en hoppe lige i nærheden.. Hun opfyldte ingen af min krav, hverken højde udseende eller noget.. Men hun blev sgu min nye hest.. Og bom, hende har jeg nu på 3 år
http://hest.webgallerier.dk/album/1403/628/471/7011535-laksen-fra-tilridning---nu_
Da jeg vidste det skulle være hende
aug 2013
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 137 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 542
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Jeg var også, gi mig en hest nu agtig , men jeg vidste at den jeg købte skulle altså være HESTEN .
Fandt annoncen på min mens jeg var på ferie i den anden ende af landet, jeg prøvede ham 2 gange over 2 dage, og han er perfekt til mig .Det er nu næsten 3 år siden .
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Jeg havde annoncer herinde, på heste-nettet og gul og gratis..
Jeg var ude og se en traver som slet ikke var noget for mig..
Jeg blev så kontaktet af Antons ejer, men på det tidspunkt var han for dyr..
Jeg fik flere penge mellem hænderne og skrev til Antons ejer igen et par måneder efter og han var ikke solgt..
Jeg tog ud og mødte ham, første gang jeg så ham var da jeg kom ind i stalden, han stod på staldgangen og kiggede på mig, allerede der da jeg kiggede i hans øjne vidste jeg det var ham jeg skulle have..
Han var kun vant til at have en rytter sidende på ryggen, han løssprang for første gang da jeg mødte ham men han skulle bar være min, så da vi kørte hjem i bilen skrev jeg til ejer jeg gerne ville købe..
Han skulle lige beskæres inden så var nede og se ham og håndtere ham selv en gang mere inden jeg fik ham hjem..
jeg har selv tilredet ham og ja jeg har været ved at sælge ham mange mange gange, men når jeg har stået med køber har jeg ikke kunne..
Så nej jeg fortryder ikke købet han er min bedste ven
Har udover Anton haft lidt forskellige en shetlænder (som måtte aflives pga. sommereksem), en plag (som jeg redede fra hestehandler), en traver som overhovedet ikke var en jeg kunne lide at ride men købte til en veninde, en hoppe som jeg købte som 2års og stod på jorden og underviste hende som tilred hende, men desværre følte jeg mig ikke tilpas på hende selv (hun har en kæmpe betydning for mig)..
Alle solgt, på en måde har jeg fortrudt dem, men på den anden side nej så har jeg ikke..
Nu har jeg en Vallak på 176cm som hedder Schwante..
Det var min bror der fandt ham herinde og skrev til ejer.
Første gang jeg så ham var jeg sådan lidt mener i virkelig jeg skal op på ham, men fra første gang jeg sad på ham var jeg forelsket..
Så bar rolig når du finder den rette så ved du det.. prøv gerne noget der ikke lever helt op til dine krav, nogen gange overrasker de
jun 2011
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 60 Svar: 192
Og denne dag idag ville jeg ikke bytte eller sælge hende for noget i verden hun er min bedste ven og soulmate! og kan ikke undvære den sure kælling
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 678
Jeg fandt min ved at søge efter en part her på HG. Jeg var blevet sparket i ryggen af en hest for et par år tilbage og ville igang igen - savnede det noget så grusomt.
En kvinde skrev til mig om jeg ikke kunne være interesseret i at komme ud og ride deres datters pony, da hun ikke selv havde lysten mere, og om aftenen tog jeg derud og var helt solgt. Stanley var noget af det dejligste og han kunne bestemt mærke på mig at jeg var en smule rusten.
Efter et halvt års tid, havde ejerne nok indset at deres datter ikke ville komme igang igen, og det var dumt bare at lade en sådan pony stå, bare for min skyld, så de lod en pige ride den, som ville starte lidt stævner. Jeg var med da hun prøvede ham (for et eller andet sted var det vel med henblik på køb) - og der kunne jeg ikke mere. Havde fået en eller anden form for ejerfornemmelse over ham, og dagen efter da ejerne så kom og sagde at pigen var meget interesseret i ham, mente hun jo at jeg skulle have lov til at få lov til at slå til først.
Der skulle ikke mere end en skridt tur til, før jeg sad og sagde ja. Få dage efter blev kontrakten underskrevet. Ja, jeg var 25 da jeg skrev under og Stanley var en 21 årig gammel springpony men den dag i dag, hvor jeg er 27 og han er 23 går han stadig stævner med mig. Vi er ude og brillere i LE og LD for hest og han er altid med i toppen Han var det helt rigtige valg for en pige som mig, der aldrig havde sprunget eller startet stævner - og nu er vi her
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
aug 2007
Følger: 177 Følgere: 203 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
Tror det handler om at møde en hest, som man er klar til at stoppe ned i lommen og tage med hjem. Selvfølgelig skal den passe sinds og ridemæssigt, men den éne hest, skal bare have noget som alle de andre ikke har
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
Bøf var bare MIN da han stod der på marken og kiggede mig direkte ind i sjælen
At han var kologigantisk, lettere uopdragen og havde dårlige ben, det over så jeg bare
Han blev min bedste ven, desværre kun i 3 år.
Findus kendte jeg, da han har stået opstaldet hos os i 1 år Han er ikke min bedste ven, men han er en god og ærlig pony med hjertet på det rigtige sted.
Smølf blev valgt ud fra opdrætter og farve Han er nok det mest velovervejede køb vi har lavet *GG*
Du mærker bare når det er rigtigt. Hav nogle kriterier klar, og kig på så mange du kan. Lige pludseligt så står din pony der bare
aug 2013
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 292
Jeg vil også råde dig til at kunne få lov at være med hele vejen fx. inde fra fold-stald-ridening-stald-færdig. Den daglige omgang med hesten synes jeg også man skal mærkes/ses.
Har hesten evt. gamacher/bandager på inden du kommer så er det en god ide lige at få dem taget af og mærke benene efter. Bare lige sådan en hurtig føling for sår/buler eller lign.
God jagt..
aug 2013
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men du skal se, du finder den nok på et tidspunkt. Elsker lidt den "luxus" at kunne vælge sin egen hest, og ikke bare "nøjes" med det der er. Jeg har nemligt pt. part på en hest, som egentlig er skide sød, men bare ikke "min type". Men hende har jeg "måtte tage", fordi udvalget af partheste er ret begrænset, og jeg ville jo gerne ride ^^'
Min helt egen måske!!!!