{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låne kontrakt
  • #1   28. apr 2014 Der ligger en skabelon på HN du kan hente inspiration i, der er en del med:
    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/foerduhandler.php

• #2   28. apr 2014 Jeg mener du kan finde en færdig lånekontrakt inde på hestenettet.dk - det er vidst nok den vi bruger smiley

• #3   28. apr 2014 ja den har jeg også printet men tænkte mere på de ting der er ud over den man skriver jo gerne nogle flere ting samt mht udstyr der medfølger !

• #4   28. apr 2014 Jeg har også brugt den fra Heste-Nettet, men så bare omskrevet/fjernet/tilføjet ting som var relevante for os.

Men det er en god ide at blive enige om
    - Hvem der betaler de forskellige ting (især dyrlæge)
    - Om udstyr lånes med, og hvem der betaler i tilfælde af at det går i stykker
    - Om låner har forkøbsret, hvis hesten skal sælges og på forhånd aftale en købspris

I det store hele skal man skrive en kontrakt som om, man forventer det værste - så er man bedst forberedt smiley

• #5   28. apr 2014 Hvem skal betale i tilfælde af at hesten skal have fys/kiro/specialsko.
    Tag billeder af det udstyr som følger med, og vedhæft kontrakten. Skriv hvilket dækken der har et hul, hvor det sidder og str. Hvad har sadlen af slitage. Er velkroen løs på et par gamacher osv. For både låner og ejers skyld.
    Der skal selvfølgelig betegnes alm slitage, udspecificer hvad det er, i forhold til det udstyr som følger med hesten.
    Hvis låner betaler dyrlæge, er det så al dyrlæge eller kun det alm som tænder, vacc og ormekur, eller gælder det også ved sygdom og skade. I så fald, hvad er max behandlings beløbet i tilfælde af sygdom/skade hvor hesten måske ikke bliver 100% rask.

For begge parters skyld, gå så meget i detaljer som muligt.

• #6   28. apr 2014 Jeg kan kun fraråde at bruge den fra heste-nettet.. Inspiration er den god til, men endelig ikke brug den direkte. Der er rigtig mange huller i de kontrakter derinde. Har selv info'en fra heste advokat smiley

Kommentér på:
Låne kontrakt

Annonce