1.072 visninger
|
Oprettet:
Navne forandring - for eller imod? {{forumTopicSubject}}
Tænkte på hvad i syntes om navneforandring af heste? Syntes i det er ok at skifte hestens navn når du køber den? Hvis nu du ikke er vild med navnet, eller ikke syntes det passer.. Altså simpelthen også ændre det, så der står det nye navn i passet osv. Er det ok? Også selvom hesten er ældre? Og hvad hvis den nu kun var to år f.eks.?
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg selv syntes. Jeg syntes nemlig ikke ens hest skal hedde noget man ikke bryder sig om, men hvis den er 10 år, og aldrig har været kaldt andet..? så er det måske lige hårdt nok, eller hvad man kan sige.
aug 2008
Følger: 77 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 58
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Syntes ikke det er ok. Hvis hesten har et stutterinavn så skal man ikke ændre det - stutterinavnet er en slags reklame, man kan se hvordan et afkom fra et bestemt sted ser ud mm.
Samt at hvis en tidligere ejer nu skulle forsøge at finde hesten, er det svært hvis den har ændret navn. Det kunne være en tidligere ejer har kendskab til en skade hesten har, som gør den ikke bør rides.
Der udover mener jeg ikke man kan ændre det hvis hesten har pas, så står det i passet for altid også kommer det andet til at stå i parentes.
Min egen kunne jeg selv navngive fordi hun ikke havde pas.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Jeg har f.eks. underskrevet, at jeg ikke må ændre min hest's navn, men det synes jeg er fint, så kunne jeg jo bare kalde ham noget andet i daglig tale, hvis jeg ikke brød mig om det.
Men hvis det er en hest, hvis navn ikke har nogen betydning for nogen, så synes jeg bare, man kan skifte. Tror hesten reagerer mere på stemmen end på, hvad stemmen siger for et navn
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Og så syntes jeg generelt det er ret plat at betale så meget bare for der står et andet navn i passet
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.059
Plus man skal tænke på at det gamle navn altid vil stå i parentes efter det nye navn.
Men tror hesten er ligeglad med hvad man kalder den, det er ikke min opfattelse at de reagere på deres navn som f.eks. en hund.
Der er jo heller ikke noget i vejen med at kalde hesten noget andet, uden at ændre det i passet.
Jeg gad ihvertfald ikke selv at kaste penge efter at få ændret et navn.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
MEN jeg synes generelt ikke navneændring er okay fordi at der er nogen mennesker der har givet dyret et navn af en grund, og ud over det hører jeg bar så mange historier om folk der har et brændende ønske om at finde en hest men ikke kan fordi den har skiftet navn..
Og hvorfor ændre navn hvorfor ikke bar kalde den noget andet i dagligdagen
jul 2010
Følger: 133 Følgere: 127 Heste: 3 Emner: 87 Svar: 857
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Det er ikke ligesom i gamle dage, før chip osv. hvor man bare kunne bede om et nyt pas
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Jeg endte med at købe Mini Madsen. Syntes ikke det var noget særlig flot navn, og da slet ikke til en hoppe!
Så hørte jeg historien om, hvorfor hun havde sit navn, og ja.. hun er jo bare en Mini Madsen, så selvfølgelig skal hun beholde sit navn.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Hvis man vil ændre navn, så fred være med det. Det eneste man ikke bør ændre, er stutterinavnet, som nogle også siger. Det synes jeg ikke man kan tillade sig.
Jeg har skrevet kontrakt på, at jeg gerne må ændre min ponys navn, men stutterinavnet må aldrig fjernes. Og det har jeg heller aldrig tænkt mig at gøre
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Hvad vi giver den af kælenavn, det bestemmer vi jo selv. Og så kan det vel være ligegyldigt, hvad der står i dens pas
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
Med hensyn til stutteri navne, har jeg af en opdrætter ladet mig fortælle at du ikke kan fjerne opdrætternavnet fra hestens navn, om det er rigtigt har jeg ikke undersøgt, da jeg ikke finder det aktuelt, men det lyder i min verden ikke helt galt.
dec 2010
Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
Men jeg har altid kaldt mine heste noget andet end deres navn, da jeg bare altid har fundet et kælenavn til dem
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Ozzy har fået betalt for et nyt navn- han hed Nips, og Kisser hedder Kia( en kendt stripper på det tidspunket) så hun er aldrig blevet kaldt andet end Kisser.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Glimmer hedder rigtig Forglemmigej, men det er altså et navn som er svært at råbe/kalde, så hun bliver kaldt Glemme/Glimmer. Det er udelukkende fordi det er nemmere at kalde. Jeg havde foretrukket at hun hed Glemme, fordi det havde været nemmere, men jeg finder mig samtidig i hendes navn og har givet hende et "nemmere" kælenavn
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 177
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Mht. til stutterinavne, SKAL stutteriet give tilladelse til, at det blir fjernet, så det gør man ik bare.
Skifter man navn på hesten inden den bliver 2, kommer første navn ikke til at stå i papirne.
Navne forandring - for eller imod?