768 visninger
|
Oprettet:
Betydning på forskellige stævner {{forumTopicSubject}}
Hey HG-tøser.
Mig og min far sidder og kigger lidt på distrikt 8's hjemmeside, ang. stævner.
Vi ser så at der er et E-stævne. Men hvad er det?
Og kom så til at tænke på hvad A- B-stævner er?
Også spørger min far hvad forskellen er mellem klubstævner (D-stævner) og distrikt stævner (C-stævner) er?
Håber i kan svarer på mine spørgsmål
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.192
http://www.rideforbund.dk/da/Ridesport/Reglementer/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/Faelles/2014/Fælles%20Bestemmelser4%202014.ashx
maj 2009
B= lands
C= distrikts
D og E = klubstævner (læs mere i reglementet)
nov 2008
Følger: 75 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 5 Svar: 7
D-stævne er klubstævne, hvor det er for klubben et godt stykke rundt om klubben, men er dog også nogen gange åbent for alle, det skulle gerne stå i produktionerne.
Forskellen på D og C stævne er at du ikke behøves at have ryttermærker eller være konkurrence registret til D stævner, det er også de lave klasser. Hvor C stævne skal du have licens(ryttermærker,klarpartstart) og hvis pony, skal den DRF måles, og være konkurrence registret, og C stævner er også de lidt højre klasser der går.
Håber du forstår hvad jeg siger, ellers spørg
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.060
D-Stævne: Her kan klubbens medlemmer og inviterede klubber være med.
C-Stævne: Kræver at man har rytterlicens og at ens pony har konkurrence pas. Her kan alle fra et distrikt være med. Der er mange flere deltagere og sværere klasser.
B-Stævne: Her kan alle fra hele landet være med til at dyste i de nogle af de sværeste klasser. Det kræver det samme som ved C-Stævner, plus at man har kvalificeret sig igennem nogle bestemte klasser ved et eller flere C-Stævner.
A-Stævne: Dette er et internationalt stævne, hvor næsten alle lande kan være med(afhænger af hvilket stævne det er) Her skal man kvalificere sig igennem B-stævner.
Håber det var til at forstå
maj 2009
c-stævner er åbne for alle ryttere fra alle distrikter.
Ved E-stævner må der deltage ryttere fra max. 9 forskellige klubber og
D-stævner skal være for mindst 10 klubber og er åbne for alle medmindre andet skrives
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.060
mar 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 113
Betydning på forskellige stævner