{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Rideskoler/Stutterier osv. {{forumTopicSubject}}

Da jeg begynder på min dyrepasser med speciale i heste uddannelse, efter sommerferien, skal jeg jo bruge en lærerplads, så skriv gerne de steder i kan anbefale, på sjælland, og jeg vil kigge nærmere på dem, da jeg bare lige skal kigge lidt, også søger det jeg kan, og som er lettest for mig at komme hen til.

Tusinde mange gange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rideskoler/Stutterier osv.
  • #1   5. apr 2014 du skal nok ikke tænke så meget over hvad der er nemmest for dig, bare hvor du kan få en læreplads.. Det er desværre ikke det nemmeste at få nemlig smiley

• #2   5. apr 2014 Men vil ikke have en der ligger sådan virkelig langt væk, så det skal være hvad der nemmest, Bor f.eks helt i øst, og magter ikke og skulle rejse til nordsjælland, sådan langt oppe, bliver en travl pige hver dag i de næste par år, så jo, det skal være hvad der er nemmest smiley

• #3   5. apr 2014 nu er jeg ikke sat så meget ind i denne uddannelse, men plejer man ikke at bo på stutteriet, eller i hvert fald i de fleste tilfælde? det vil i hvert fald gøre det lidt nemmere smiley

• #4   5. apr 2014 Ok..Hvad så med de der rejser til en anden del af landet for læreplads.. Har li sendt min nevø af sted fra Fyn til København fordi han fik læreplads der inde... Så med den holdning så bliver det godt nok svært at få en læreplads da de ikke vokser på træer smiley

• #5   5. apr 2014 I behøver ikke kommenterer, hvis det ikke er for at hjælpe. Fordi nej, skal ikke bo der. Jeg har noget og lave ved siden af, skal bare passe heste, som så mange andre, ikke rigtig lave så meget andet, og gider ikke bo deroppe. Så det er besværligt at skulle rejse langt hver dag. Hvis i kender et stutteri på sjælland så sig det, ellers stop med at kommenter. smiley

• #6   5. apr 2014 det er en debat, hvis du ikke ønsker folks holdninger så søg på google smiley

• #7   5. apr 2014 Det er ikke så meget en debat, men mere en hjælp, folk herinde ved hvor de har deres hest stående, og om de kan foreslå det? Så kan de bare skrive det jo smiley

• #8   6. apr 2014 Med den attitude bliver det svært god fornøgelse smiley

• #9   6. apr 2014 Det er bare at sende ansøgninger ud til rideskolerne i dit område, dem kender du vel.

Noget helt andet, af ren nysgerrighed. Kan du fortælle hvad man kan bruge den uddannelse til når man bliver træt af at muge ud? smiley

• #10   6. apr 2014 Gå ind på praktikpladsen.dk der skulle du gerne kunne se hvilke steder der må tage elever ind

men du skal nok forberede dig på at skulle bo på stedet. Det bruger mange steder som en del af aflønningen

• #11   6. apr 2014 Jeg synes min attitude er helt fin, er bare træt af at hver gang jeg slår noget op herinde, hvor jeg søger hjælp. Skal folk komme med dumme kommentarer istedet for at hjælpe smiley

Men tak for svarene, men skal ikke bo der, eftersom jeg har 3 heste, og tror ikke lige alle kan komme med, og får alt for hurtigt hjemve.. smiley

• #12   6. apr 2014 Hvordan er det du har tænkt dig at skulle lave noget ved siden af.

Er selv dyrepasser med heste, og det kan i de år du er i lære næsten ikke lade sig gøre at være andet end på stedet. I hver fald hvad jeg ved af.

Jeg flyttede selv 1 time væk for at få min læreplads, og du bør i gang med at søge allerede nu, jeg var selv ude 6 måneder i forvej med ca. 40 ansøgninger og var til 6 samtaler, så der er rift om pladserne.

Jeg mødte kl. 06.30 og skulle foder til morgen og lukke heste på fold. vi havde 54 heste, og så derefter var der udmugning og stald arbejde ind til kl. 12.00 der kom de første handicapryttere og elevhold så, og det fortsatte så ind til kl. ca. 18 hvor jeg så havde fri. Her efter var er voksen hold til kl. 22 . Fra kl. 18 kunne jeg så ride min egen hest. ellers havde jeg ca. 2 timers pause midt på dagen og den kunne jeg bruge som jeg ville, evt. ride eller gå i bad eller hvad jeg nu havde lyst til.

Det lyder bare ikke rigtig som om du ved hvad du går ind til, du kan ikke i hestens verden som elev, arbejde som i et 8 til 16 job, bare så du ved det smiley Det er tæt på umuligt når du har med dyr at gøre.

Du kan måske være heldig at kunne komme til noget deltids job som ufaglært, men det får du jo ikke en uddannelse af. Og helt ærlig hvem gider gå bag en trillebør hver dag de næsten 50 år.. =) ?

• #13   6. apr 2014 Kender en der havde en lærerplads hvor hun ikke boede der, og hun havde fri ved 17 tiden.. Så det er skam muligt smiley

• #14   6. apr 2014 Men jeg forstår det du forklarer smiley Vil bare gerne være noget med heste, og aner ikke hvad det ellers skal være.

• #15   6. apr 2014 Lad nu pigen prøve smiley

Hun vågner op til noget af en overraskelse smiley

TS, tror det du tror du skal, er det samme som en staldhjælper. Det er det ikke - du skal som elev knokle røven ud af bukserne for at komme igennem - og det lyder det ikke til at du har den rette indstilling til.

• #16   6. apr 2014 Jeg ved godt hvad man skal gå ind til, har læst om det i flere år. smiley

Hvis bare jeg skal være samme sted som heste, er jeg glad. :))

Og starter mest fordi det er det eneste jeg lige kan se jeg vil være, da jeg vil være noget med heste, eller i selvskab med heste, og hvis ikke jeg starter lige efter sommerferien, får jeg aldrig kommet igang.

• #17   6. apr 2014 Marie: Lige min ord smiley

Jeg synes personligt at man skal have hestene som sin hobby, og ikke gøre det til nogen leve vej. Man er lagt bedre tjent med en Handelsskole uddannelse som sælger eller på kontor eller som sygeplejeske, tandlæge, bioanalytiker eller et eller andet, spændene. (: og så kan man komme hjem og nyde sin hest bagefter.

Du har fast løn og faste arbejdes tider og er langt bedre stillit i mange situationer.

Hvis du skal være noget med heste, kan du jo også uddanne dig inden for kontor eller økonomi og så søge ind til dansk varmblod, eller noget i den stil. Eller være sådan en som er med til, at styre og forberede ting til hingste kåring eller auktioner rundt om i landet smiley

Mulighederne er mange smiley

• #18   6. apr 2014 Nu er det bare at jeg ikke gider eller kan klarer gymnasiet, handelsskole osv.

Så det er ikke rigtigt en mulighed.

Har ikke kunne følge rigtig med i skolen siden 7 klasse, ig har været skoletræt siden 6, så hvis jeg skulle på gymnasiet eller andet, ville jeg først dø, ig ville aldrig møde op.

• #19   6. apr 2014 Eller pædagog m speciale i handicappede, og så videre som fysioterapeut, sidenhen nogle trænerkurser, og slut job som handicapridelærer smiley

Eller sadelmager
    smiley
    Men der skal du fx til Lund i Sverige smiley

• #20   6. apr 2014 Men heller ingen af de ting der interesserer mig.

• #21   6. apr 2014 Du skal jo også gå i skole på Dyrepasser uddannelsen.

Der er jo også skole ophold lige så vel som i alle andre ting smiley
    - og det starter jo med 30 uger fra august til december på en landbrugsskole hvor du skal lære om grise, køre og heste, landbrugsmaskiner, kornsorter og dyrkning af jorden.

Der er som jeg ser det alt for lidt vilje og kampgejst til at nå noget som helst med den holdning, du kommer ikke langt i livet hvis du ikke vil kæmpe lidt for det. Og jeg kan fortælle dig at du kan ikke have dit eget hus med plads til dine 3 heste på en dyrepasser løn. smiley husk også at tænk på hvad du gerne vil i fremtiden smiley mor og far betaler jo ikke forevigt smiley

• #22   6. apr 2014 Ja, men der er andre fag, osv.

• #23   6. apr 2014 Jeg ville bare gerne være noget i fysisk selskab med heste, og jeg kan ikke se noget andet jeg vil lave end dette, fordi ved ikke hvad man ellers kan uddanne sig til, uden en gymnasiel uddannelse eller en anden form for handelsskole osv.

• #25   6. apr 2014 Du kan uddanne dig til ridepædagog. De har en uddannelse på Lolland Falster. Men da det er en mellemlang videregående uddannelse skal du i skole først smiley

• #26   6. apr 2014 Tusinde tak for forslagene smiley

• #27   6. apr 2014 Du kan uddanne dig til Veterinærsygeplejske med heste det kræver en 10 klasse og en læreplads som adgangskrav. Du kan evt. komme ind på første år uden læreplads, men det er da helt sikkert bedst at være klar med en læreplads fra starten af smiley

• #28   6. apr 2014 Men er det ikke noget med blod og sådan noget? smiley

• #29   6. apr 2014 Det er jo sygeplejere til dyr. Du er med på sidelinjen ved operationer og er lægens ekstra arme.

Du gøre rent, og rydder op og gøre klar til de forskellige patinter der måtte komme.
    Du hjælper måske med at tappe hingste hvis de har sådan noget, du skal tage temperatur på de indlagte dyr om morgen. Du sørger for vand og mad, og at dyrene har det godt i den periode de er indlagt.

Der er da lidt blod hist og her, men det er jo ikke søer af det. Og du kan jo lige så vel stå med en hest på et opstaldningssted som du skal rense et blodigt kødsår på, det er jo også en del af at være dyre passer. (:

Der skal vist lige lidt mere ben i næsen på dig, inden du bevæger dig ind i en uddannelse i hestens verden, lyder det til smiley .

• #30   6. apr 2014 Er skam rigeligt modig, har lige gennemført det mest grænseoverskridende, jeg personligt selv kunne komme ud for, jeg er bare ikke helt så glad for blod, og får det selv dårligt når jeg ser på det, men det er ikke vildt slemt. smiley

Kommentér på:
Rideskoler/Stutterier osv.

Annonce