{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Opgiver snart {{forumTopicSubject}}

Hej alle, min haflinger har tendens til at løbe meget hurtig i galop, det har hun næsten altid gjort. Da jeg fik hende kunne jeg næsten ikke ride nedsidning fordi hun er så hidsig!
Og jeg kan ikke ride ligeud på langsiderne i galop uden hun tager biddet, og så bestemmer hun tempoet, hun går godt i volterne i galop.
Jeg har prøvet alt hvad jeg kan, jeg har fåetundervisning af virkelig god Ridelære, og gør det stadig.
Har prøvet det med balancen, har prøvet noget horsemanship, har prøvet tempo vekslinger. Jeg elsker virkelig at ride, især dressur.. Men jeg opgiver snart...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgiver snart
  • #1   5. apr 2014 Hvor lang tid har du haft hende? smiley

• #2   5. apr 2014 3 år til oktober smiley

• #3   5. apr 2014 Måske du kunne prøve at skifte træner? smiley

Hvis du har haft hesten i så lang tid, er det måske en ny træningsmetode, der skal til, for at få det til at lykkedes? smiley

Held og lykke med det smiley

• #4   5. apr 2014 jeg rider selv sådan et lille kræ med krudt i rumpetten.

På banen har jeg simpelthen opgivet 'bare' at ride en langside, jeg bliver nød til konstant at lave noget hvis traver eller gallopere, volter, slangegang, 8 taller, versader, traversader, schenkelvignig, you name it.
    Laver jeg ikke noget med den hele tiden, så begynder den at jappe i traven og fræse derud af i galloppen smiley

Efter ejeren hjalp mig og fortalte mig, at det simpelthen var en nødvendighed konstant at lave noget med den, så er det faktisk lige ved at være en fornøjelse at ride den igen smiley

• #5   5. apr 2014 Har næsten lige fået ny træner, han er virkelig virkelig dygtig, og det er hjulpet meget.
    Jeg har også fået at vide at hun skal have noget at lavet HELE tiden, men det er bare træls hvis jeg gerne vil ride stævner smiley

• #6   5. apr 2014 Det gjorde min også da jeg købte hende smiley

Hver gang hun løb lavede jeg en 10 meters volte. Nogen gange bestod hele langsiden af volter, men det hjalp faktisk rigtig meget på hende i sidste ende smiley

• #7   5. apr 2014 Har du prøvet at give hesten helt løse tøjler og se hvad der sker?
    Modstand avler modstand smiley

• #8   5. apr 2014 Har også prøvet det med volter, dog ikke i så lang tid.
    Ja hun har utrolig meget energi, hvis jeg giver hende løse tøjler, så løber hun. Hun løber HURTIGT og det i laaaang tid. Det som om hun ikke kan blive træt :!

• #9   5. apr 2014 Du kunne sende hesten i ridning smiley jeg kender en der er virkelig god smiley

• #10   5. apr 2014 Hvad fodre du den med? smiley

• #11   5. apr 2014 Marion, det er selvfølgelig rigtig, dog er har min både for smalle luftrør og hanetrit, så vi skal ikke ud og vise os i dressuren smiley

Men altså noget andet jeg gør, som jeg bruger når jeg rider tur, hvor jeg ikke lige har mulighed for at lave alverdens. I det den løber tager jeg den ned i skridt, japper den stadig der så er det i en parade og så tilbagetrædning, det kan man selvfølgelig ikke på en stævnebane, men det kan være det fatter det på et tidspunkt smiley på den måde kan det tage mig rigtig lang tid, at komme hjem, men nu efter 6 måneder, begynder det da at hjælpe smiley

• #12   5. apr 2014 Jeg ved ikke helt, holder jo meget af hende smiley

• #13   5. apr 2014 Jeg vil helt sikkert prøve alle jeres foreslag! Håber bare så meget på det hjælper, ved ikke hvad jeg skal gøre mere :!

• #14   5. apr 2014
    En hest der bare løber hvis den får løse tøjler duer ikke, det skal den ikke også er der noget galt.
    Hvordan er stopsignalet i de andre gangarter?

Der udover er det muligt du vil ride stævner, men ting tager tid - så du må træne og øve, ligesom når man skal lære hesten nye ting :o)

• #15   5. apr 2014 Ja, stop signalet er stemmen lårdene og lidt biddet smiley

• #16   5. apr 2014
    Jamen virker det? Kan hesten stoppes uden problemer i trav og galop? :o)

• #17   5. apr 2014 Næsten i galop, men der går lidt før hun registrerer det:)

• #19   5. apr 2014 Kan jo prøve det, hun er bare SÅ hidsig :!

• #20   5. apr 2014 "Hidsige" heste, er ofte heste, der ikke får lov at komme frem - dvs. heste, der bliver holdt i for stramme tøjler. Jeg vil foreslå at du prøver at give hende mere tøjle, så hun kan komme fremad og få brugt sin energi rigtigt smiley

• #21   5. apr 2014 Så tror hun bare at hun kan gøre det i hende tempo, men helt sikkert vil jeg prøve det smiley

• #22   5. apr 2014 Nogle gange kan omvendt psykologi være en hjælp. Når hesten løber, så driver man den frem, til det føles som om det er dig der har bedt den om at løbe hurtigt. Ligesom hvis hesten løber løbsk på tur, så kan det til hjælpe at drive den mere frem så den lytter til dine hjælpere - så kan den nemlig stoppes. Ellers tager den biddet og lytter ikke til sin ryttere..

• #23   5. apr 2014 Det har jeg prøver, men hun elsker det så hun begynder bare at jorde !

• #24   5. apr 2014 Har også før haft held med at bruge dette trick: Når hesten løber for hurtigt og ikke svarer på mine halve parader, så drejer jeg den rundt på en volte så lille, at den ikke kan blive i trav, men falder i skridt. Så rider jeg videre i trav. Løber den for hurtigt igen og svarer endnu engang ikke på min halve parade, så drejer jeg den ind på lille volte og kommer i skridt. Så er det frem i trav igen osv osv.
    Meningen med denne øvelse er at få hesten til at stoppe op, når man laver sin halve parade. Den skal gerne fatte det her på en almindelig ridetime - ellers tror jeg ikke den hjælper noget særligt. Du skal som rytter også være konsekvent og blive ved og ved. Husk at rose hesten når den går roligt - også selvom det bare er et par skridt. Pas på du ikke bliver arrig. Sid lige i sadlen og HUSK at lave den halve parade, før du tvinger hesten ind på lille volte. Skæld ikke hesten ud under denne øvelse.

• #25   5. apr 2014 Okay det lyder også godt, mit problem har også været at jeg har det med at blive lidt arrig, ved godt at det er min fejl når det sker smiley

• #26   5. apr 2014 når min unghest er lidt en sk*derik og løber så stopper jeg hende helt op bare lige et sekund eller 2 så hun ved jeg mener det hvis hun ikke reagere på en halvparade så er det vejen frem for os hun er en hidsig dame så drejer jeg hende bare rundt bliver hun da bare endnu mere tosset

• #27   5. apr 2014 Tænker at du taber hesten på udvendige tøjle.min ellers dejlige ismule stak af i galop med mig idag til undervisning.og det skyldtes at jeg slap udvendige tøjle på ham. Det er den han skal holde balancen med.
    Det tog vel tre omgange så fik jeg styr på udvendige og fik bremset ham.
    Mega ubehageligt,men har heldigvis en hest der vil mig,han vil sågerne adlyde,arbejde for mig,så gør jég det rigtigt gør han os

Det er skønt men os hårdt arbejde at ha sådan en hest,han er ik en robot,men levende med egne ideer og byder sig til.

• #28   5. apr 2014 Det lyder også rigtig godt, har dog også prøvet det med udvændige

• #29   5. apr 2014 Har du prøvet at skifte bid?
    Du kan også slippe den løs på bane eller i ride hus eller fold hvor den kan bruge lidt energi.
    Hvad for din pony at spise?

En pony jeg har haft i ridning for Michal Ladegaard lavede det samme. Det var fordi den ikke havde gået nok dressur. Dressur er ikke kun at hesten skal gå pænt,men også den er lydig på dine signaler!

Du kan også prøve af lade din ridelære ride den en gang om ugen. Også kan du gå undervisning måske 3 gange om ugen? smiley

• #30   5. apr 2014 det lyder som min hest engang.. du skal bare lære den et stopsignal, og husk hvis du tænker hesten løber så løber den smiley du skal tænke på det du gerne vil have smiley
    slip tøjlen og indlær et stopsignal smiley

• #31   5. apr 2014 Okay, det lyder også som en god ide, jeg lukker hende tit ud i ridehuset så hun kan strække ben.

• #33   12. apr 2014 lad den løbe a h til og så når den er ved at sætte farten ned til trav så klemmer du lidt til den så den bliver i galop

når den så har lavet en volte i en roligere galop end normalt så går du ned i trav

den metode har jeg brugt på min den virkede rigtig godt

Kommentér på:
Opgiver snart

Annonce