{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Vallakker i symbiose?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har et problem
Eller rettere de 2 vallak folde har det

Der er 2 flokke, på hver sin fold.

Fold 1) 2 unge og 3 gamle
Først er de to unge sammen, men hurtigt blir min unge adopteret af en ældre vallak. Den ældre vallak holder den anden unge væk fra alle de ande, i særdeleshed min unge. I sidste uge hentes den anden unge ind fra fold, men undervejs skal den forbi min unge, og den ældre vallak. Det betyder at den ældre vallak angriber den anden unge, og får skræmt livet af hende der trækker den ind. Foldene er altså pænt store, så ingen snævre passager ellerligndnde.

Så flytter den anden unge.
Nu er der 2 gamle vallakker, min unge og den ældre vallak. De to klæber sig til hinanden og blir en taget ind først, løber den anden og kalder.
Det er mest den ældre vallak - min reagerer kun når den anden kalder, og falder rimelig hurtigt til ro på fold, når den anden rider (ofte om morgenen)

Nu har den ældre vallak åbenbart jagtet/tævet en af de gamle vallakker - som ellers holder sig helt neutrale og æder, så ejer har flyttet den også.

Nu går der på fold 1) min unge, den ældre og en gammel. Altså 3. På fold 2) 7 blandede vallakker.

Det er jo ikke holdbart i længden. Tænker at få blandet foldene godt op, og skille de 2 i symbiose. Men de kan se hinanden (en fold imellem), så jeg frygter at en af dem går igennem hegnet. Og hvem gider gå med den ældre vallak der åbenbart angriber?

Hvad havde i gjort?
Personligt ku jeg være ligeglad, men vil ik ha at min skal være afhængig af en anden.

Har aldrig oplevet noget lignende. Den ældre opfører sig som en hoppe hvor føllet er kommet på den anden side af hegnet, eller en anden hoppe i mellem mor og barn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vallakker i symbiose??
Kommentér på:
Vallakker i symbiose??

Annonce