6. feb 2012 Følger: 93 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 50 Svar: 188
Hest med skæv muskulatur - erfaringer?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, efter min hest har stået stille, pga. han var for tynd og at jeg fandt ud af at han aldrig rigtig har lært at bære sig ordentligt. Han vil nemlig hellere bære en med lænden, dette er dog rettet af fys, der har løsnet spændinger. :0)
Jeg har så fundet ud af at han, til højre side ikke rigtig bærer mig. Det værst i trav og galop. Det er ikke mig der sidder skæv, er tjekket. Men jeg kommer til at sidde skæv, når jeg ridder ham på grund af ham. Har haft ham knap et år, og han havde meget skæv haleføring. Dette er dog blevet bedre efter fysioterapeut.
Har nemlig problemer med at han løber i galoppen, og får anfald mit i det hele hvor han spænder op og bliver hidsig. og kun når jeg beder ham om at lave noget, at bruge sig.
Nogle der har erfaringer med dette?
feb 2014
Følger: 1 Svar: 42
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.993
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 892 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.111
Jeg har selv en dame der er utrolig hidsig under ridning, og det har jeg brugt 2 år på at få til at blive bedre. Jeg brugte efter 1½ år norske Anne Tove som osteupat, og jeg havde aldrig troet det ville blive så godt. Har nu en fantastisk afslappet hest der endelig bruger sin ryg og går som hun burde. Så kan kun anbefale dig at få en ud! Og en god underviser på sidelinjen selvfølgelig.
feb 2012
Følger: 93 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 50 Svar: 188
Tænker bare at hvis jeg, kun ridder noget undervisning, har jeg jo ikke nogen erfaren til at tjekke ham efter. Man kan jo hurtig gøre det værre.
Hvad gav du pr. gang? Laksen og Lea:0)
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 425
Dette gør at du og sadlen ikke kommer til at sidde skævt, hvilket faktisk forhindre den i at sætte de rette muskler
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Når den kan det, overfører jeg signalerne til skridt. Herefter lærer jeg hesten indvendige schenkel, som betyder, at den skal træde til tyngdepunktet med indvendige bagben. På den måde, træner jeg ventre hhv. højre bagben, samtidig med, at jeg beder hesten om bøjning i stilning gennem kapsunen. Dette kan så overføres til trav, når hesten kan det i skridt. Senere kan du begyndte at arbejde med halve små indkortninger, så hesten styrkes endnu mere på bagparten.
Når hesten er lige dygtig på begge volter, kan du begynde at arbjede på lige spor.
Når man starter med at arbejde helt fra bunden af for hånden, opnår man en hest, der er smidig og stærk på begge sider. Efter jeg er begyndt at arbejde på denne måde, oplever jeg slet ikke at hesten har en god og en dårlig side - i hvert fald ikke i nær samme grad som tidligere.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 892 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.111
Hest med skæv muskulatur - erfaringer??