856 visninger
|
Oprettet:
Udgifter ved hestehold {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har nu i en periode overvejet at leje en hest men er kommet
I tvivl om budgettet kan holde til det jeg har 4000 ,- at gøre godt med om måneden
Der skal være plads til: opstaldning, smed, mindre dyrlægeregninger som vaccination og ormekur og raspning, undervisning 8 gange om md. I spring og dressur, stævner på LB plan, og klubkontingent.
Er det på nogen måde realistisk ?? Og har jeg overset noget ?
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
udstyr/udstyr der går i stykker/ udstyr der skal rengøres
her tænker jeg bla dækner, der kan godt ryge mange på en sæson, og koster også en del at rengøre og indprængere
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
Alle de ting svinger jo enormt meget, fra hvor man bor til hvor man har sin hest opstaldet.
Men der er mange emner som disse. Hvorfor har du ikke selv regnet ud hehe
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
Mange andre giver 150-200 kr. pr gang og så vil jeg nok mene at budgettet på 4000 kr. begynder at stramme lidt, når du skal have så meget undervisning. Stævne-starter er heller ikke billige - og slet ikke hvis du også skal medregne transportudgiften frem og tilbage samt evt. leje af trailer...
Men hvis du har planer om at have hesten stående privat uden ridehus og øvrige fasciliteter, så kan det da godt være du kan få det til at hænge sammen..
jan 2011
Følger: 41 Følgere: 44 Heste: 1 Svar: 2
Smed kommer også an på, hvor billig din smed er og hvor tit din hest har behov for at få beskåret hove, og om den går med sko - så har du for det meste oftere behov. Mindre dyrlægeregninger som vaccination og ormekur og raspning - er generelt ikke super svært at misse, det kommer ca. en - to gange om året, og det skal ligesom betales. Men man kan aldrig vide, om din hest ligepludselig får en stor skade, og der ligesom skal betales en kæmpe bunke penge til dyrelægeregningen.
Undervisning, hvor meget koster din underviser? Hvis vi siger at pr gang koster det 150 kr - så er det 1200 kr om måneden - så er du allerede godt oppe på mere end 1/4 del af budgettet.
Jeg bruger selv
Opstaldningsstedet er billigt (2225 kr pr måned).
Smed hver tredje måned (200 kr).
Så jeg gør det for under 2500 kr om måneden, men der mange ting man skal tænke på. F.eks. har jeg brugt 5000 kr på dækkener I ÅR. Min pony har ødelagt tre dækkener allerede. Jeg skal også til at have undervisning til sommer, og jeg kender flere undervisere der koster helt op til 300 kr pr. 30 min, men samtidig kender jeg ogsp nogen der koster 50 kr. pr. 30 min. så det kommer an på, hvad du er mest til?
Skader har jeg haft en del af sidste år, hun er en unghest og elsker at lege, hvilket har resulteret i et par dyrelægebesøg sidste år - det var heldigvis ikke slemme skader, men at dyrelægen skal komme ud, koster alligevel en del.
Jeg rider ikke selv stævner endnu, så det kan jeg ikke svarer på, men ellers, så ja. Dit budget er realistisk, men før du kan ligge et decideret budget, skal du have fundet alle priserne for de deciderede ting på de steder, du vil bruge.
Håber det var svar nok
feb 2009
Hvorfor spare du ikke sammen, og køber din egen hest i stedet for det er jo i princippet det samme. Så bestemmer man også alting selv, og det er bare nemmere
feb 2009
sep 2008
Følger: 70 Følgere: 47 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 124
Jeg har to heste, en fuldblod og en shetlænder. Fuldbloden er noget dyrere at fodre på end shetlænderen, samt fuldbloden går med sko og det gør shetlænderen ikke.
Jeg arbejder meget af min boksleje af ved at hjælpe til i stalden med mugning, indluk, udluk, fodring osv.
Jeg bruger ca. kr. 3.000 om måneden på min fuldblod og shetlænderen koster mig omtrent kr. 1.500 om måneden - det er inkl. opstaldning, foder, strøelse, wrap, dyrlæge og smed.
maj 2010
Så der må findes nogen flere penge i budgettet et sted
feb 2009
Ville købe en hest i stedet for. Jeg kan se du er 15 år, du har ikke mange år tilbage på pony.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Skru ned for forventningerne hvis budgettet er stramt :o)
Så har du måske ikke råd til et sted med ridehus og undervisning hver uge, men du har trods alt stadig en hest.
Holder hest så billigt jeg kan, uden at gå på kompromis med hestens velfærd. Men derfor ender det stadig ud i 2689 kr pr. måned - inkl. 4 sko. Også kommer der dækkener, dyrlæge osv. udover.
Så ingen undervisning eller ridehus til mig ;o)
maj 2010
maj 2010
Jeg er fra januar så jeg har 1 år og 9 måneder tilbage på pony
feb 2009
Udgifter ved hestehold