{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

foder til springhoppe? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har desværre problemer med at min hoppe hæver i benene efter jeg har skiftet foder. Vi skiftede til equifirst Energy balancer, vi har prøvet to andre fodertyper som heller ikke fungerede horselux plus og icelandic power fra brogården.
Hun bliver redet 6-7 gange ugentligt og spring en gang om ugen ellers bare normal træning.
Jeg ville bare spørge om i kender et foder med lav energi/stivelse, har lav fodermængde og ikke koster mere end 450kr om måneden. Hoppen vejer ca.600kg men skal helst tabe sig lidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder til springhoppe?
  • #1   23. mar 2014 Hm. Jeg bruger salvimin grøn,lucerne og vrinsk(ikke meget)
    samt wrap. lav mængde af salvimin grøn,jeg bruger 100g om dagen.så kan man suplere med lidt fyld:-)bla lucerne,gir god tyggetid

hvad er det der gør at de fodertyper ik dur?
    snakket med dr dyr?for kan da ik være rigtigt at hun skal hæve i benene af foderet...

tjek foderdata.dk man kan søge på maxprocent af
    stivelse.ik alle fodertyper er derinde,men en hel del er:-)

• #2   23. mar 2014
    Horselux easy = 7 % stivelse. Hesten skal ha' 100 gram pr. 100 kg hest også kan man supplere med fiberpiller for huld og energi. Med kun Easy fodre jeg for 139 kr pr. måned.

Eller holde sig til vitaminer og tilføje lucerne og/eller fiberpiller/roepiller.

Begge dele er det vigtigt at hesten får en masse grovfoder ved siden af.

• #3   23. mar 2014 Hun får 15kg wrap om dagen, hun tabte sig for meget på horselux og desuden vil vi ikke købe hos private længere så vi har desværre ikke mulighed for horselux. Brogården blev hun helt sløv af ligesom om hun var syg eller meget trist.

• #4   23. mar 2014 får din hoppe byg? For deres ben kan godt hæve af det

• #5   23. mar 2014 Hov hun får 450g kornblanding ved siden af

• #6   23. mar 2014 Men det har ikke virket til at hun har reageret på det før

• #7   23. mar 2014
    Pil kornet fra hvis du ikke vil have noget i benene :o)

Også prøv med vitaminer, lucerne og roepiller/fiberpiller samt wrap/hø ad libitum.

( horselux kan iøvrigt fås ved andet end private/små, ihvertfald på Fyn ).

• #8   23. mar 2014 Hmm bor i midtsjælland

• #9   23. mar 2014 Jeg kender mange der er glade for St. Hippolyt naturmusli. Doseringen er 100g pr 100 kg hest. Hvis den laver meget, skal man give lidt mere. En sæk koster 210kr og med den lave dosering er der til lang tid.
    Men jeg ville også fjerne kornblandingen først. Det går ofte i benene på dem.

• #10   23. mar 2014
    Hvis korn går let i benene på hesten, så tjek Naturmüsliens stivelses indhold - godt nok ikke meget hesten skal have pr. dag men med det stiveles indhold kan nogen stadig godt reagere på det :o)

• #11   24. mar 2014 Ja, væk med den kornblanding, det er ikke unormalt at stivelse går i benene på hesten, oftest byg.... Horselux Easy er også mit bedste bud og det er jo ikke just et issue at hun skulle tabe sig af det, når hun er overvægtig... Når hun så når den vægt hun skal have, kan du tilføre fiberpillerne... Såfremt du kan finde en forhandler der ikke er privat (hvorfor vil i ikke købe af privat egentlig?)

Ellers er der masser af vitamin produkter, sunde og prismæssigt fornuftige... Som jo burde være rigeligt til hende smiley

• #12   24. mar 2014 Vi stod den dag vi skulle købe foder(horselux plus) hos privat, vi ventede 30min. Fordi de åbenbart ikke var hjemme i åbningstiden og så kunne vi jo ikke købe fordi de ikke overholde deres åbningstid og stod derfor uden foder til hesten. Og måtte akut købe noget i land og fritid da hesten ellers ikke ville have noget mad:(
    Jeg vil helst gerne have et fuldfoder altså jeg vil helst ikke skulle tilføje noget ekstra. Vi kørte selv med fiberpiller på vores ponyer men da vi ikke kan få det længere så køre de på Havens

Kommentér på:
foder til springhoppe?

Annonce