Ejerskifte - HVORDAN? Ejerskifte - HVORDAN?
Hej HG
Jeg står og skal købe min part gennem 2,5 år af den kvinde der ejer ham nu.
Jeg har aldrig ejer hverken hest eller hund før og ved heller ikke hvordan sådan en handel foregår, mht. papirer osv.
Problemet er at ejer ikke aner hvor ejercertifikat er henne, så jeg skal vel have et nyt.
Her er hvad jeg ved:
Hesten er ren OX med rødt pas, registreret hos Dansk Selskab For Arabisk Hesteavl. Han har altså registreringsattest og nr.
På passet står der "udstedende myndighed: Landskontoret for Heste".
Jeg har googlet og googlet mht. til ejerskifte, der står en hel masse om tro- og loveerklæring, værdibevis, købekontrakt, sælgererklæring, men jeg aner ikke hvad halvdelen af disse ting er og hvordan man gør..
Er der en venlig sjæl der kan guide mig igennem junglen skridt for skridt? Jeg ville sætte meget pris på at få det hele skåret ud i pap, for jeg er helt lost..
Mvh Kristine
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.240
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
De sender en ejererklæring som tidligere ejer skal skrive under på at hun er registreret ejer, så skal i sælge en kopi ind af salgskontrakt og en sælgererklæring og så skal passet vidst også med en tur. Det står ihvertfald i mailen, hvad du skal sende med og hvad du skal gøre. Du kan også få dem til at skifte den til dig med det samme så du ikke skal sende frem og tilbage.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.447
Lad være med at rode jer ud i noget med at sende pas frem og tilbage, det er det dummeste, hvis sådan et bliver væk i posten!
Ejerskifte - HVORDAN?