771 visninger
|
Oprettet:
Undersøgelse {{forumTopicSubject}}
Hej alle !!
Da jeg lige om lidt skal til at skrive afsluttende eksamen ville det være hammer fedt hvis i lige ville smide et svar til min undersøgelse!
Det omhandler OCD ved heste.
Håber folk gerne vil svare , så jeg kan få lavet en super undersøgelse !
På forhånd tak!
https://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=gFmIA7TaFrRPOZmDy%2fsK8g%3d%3d
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
Vi har i øvrigt aldrig fokuseret på at teste vores hopper for OCD og det er egentlig helt forkert, ja. Cilla og Primula er begge tjekket i forbindelse med en skade, og der er heldigvis intet at komme efter. En enkelt vallak havde OCD, ubetydelig for brug iflg dyrlægen, resten af dem vi har haft, som er tjekket i forbindelse med salg, har ikke haft OCD. Ud fra vores egne erfaringer vil jeg sige at forekomsten måske ikke er så høj for netop det hos connemaraponyer, men hvorvidt det er sandt på overordnet plan ved jeg ikke. Der er jo i hvertfald mange der ikke får hopperne tjekket.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
maj 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 860
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 3
Og ja , det kan være svært med besvarelserne hvis man har flere heste , men det er super bare at tage gennemsnitsalderen !
De ting i har oppe til diskussion er helt sikkert noget jeg også vil forholde mig til i min opgave, og jeg syntes det er skønt i finder interesse i emnet!
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
maj 2007
Kort sagt, så når knoglerne vokser, så starter de med at være brusk, og bliver så mere og mere forbenet .. Nogen gange sker der en fejl i forbeningen og der kan være et lille stykke brusk som kommer til at sidde løst ude i benet på hesten. Det sker oftest i haseledet i bagbenet ..
Det er også kendt som mus, men det hedder osteochondrose og er til dagligt forkortet som OCD
Det er en sygdom som kan blive nedarvet, men der er også mange miljøfaktorer der spiller ind, som for eksempel motion og fodring
jan 2013
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 138
maj 2007
Undersøgelse