732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bange for traktorer... Bange for traktorer...

Godaften HG smiley

Jeg havde for nogle måneder siden en ret ubehagelig oplevelse med min pony og en traktor. Vi red ad en vej, og en traktor kom imod os. Jeg kunne mærke han blev anspændt, og hop af for at trække, så plejer der ikke at være nogen problemer. Men han var virkelig bange for den her traktor. Den kom imod os og han småstejlede lidt, men nok til at vælte mig, han fik trådt på mig og løb derefter hen mod foldene, som vi heldigvis kun var et par hundredemeter fra. Jeg var uskadt og fik ham fanget ind igen, men jeg er virkelig bange for traktorer nu. Det lyder åndsvagt, men jeg for hjertebanken og skal virkelig komcentrere mig om at trække vejret roligt og dybt for ikke at gå i panik. Det er ikke kun når jeg er sammen med heste, også bare hvis jeg går langs en vej, og jeg kan høre den kommer. De store skal jeg virkelig tage med sammen, og de små er det blevet bedre.
I dag trænede jeg med min pony ca 100-200 meter fra grusvejen op til stalden. Der kom en mega traktor, og jeg var virkelig bange for at han ville blive skræmt eller at jeg ville gå i panik og derved påvirke ham. Heldigvis var min veninde der til at aflede mig og min pony kiggede lige kort på traktoren og spændte slet ikke. Jeg blev så lettet! Så er det da til at arbejde med. Jeg har en teori om at det er kun når traktoren kommer tæt på og imod ham at han bliver bange.
Nååå men jeg har i hvert fald tænkt mig at træne på det.. Men jeg ved ikke om jeg er klar til det selv... Jeg bliver jo bange for en traktor, hvis den bare kører stille og roligt forbi. Jeg har tænkt mig at få min underviser til at hjælpe mig, og arbejde ud fra Ute Lehmanns "guide" som hun har beskrevet i sin bog "I harmoni med hesten", men er der nogen der har nogle gode råd? Til træning af mig selv og/eller til træningen af ponyen?

Undskylder at det blev så langt... Det korte af det lange er jeg skal i gang med traktor-træning og både min hest og jeg er bange for dem, har I gode råd? smiley
-Margrete.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for traktorer...
  • #1   10. mar 2014 Jeg blev engang bare dødbange for, at ride ture ude ved vejen. Er ærligtalt stadig ret bange for det, hvis jeg skal ride på en "ny" hest. smiley
    Kort skrevet, fik jeg besked på, at jeg skulle prøve på trave lidt ned ad vejen, da jeg skulle prøve noget med saddelen (Hvilket er mega ligegyldigt), hvilket jeg jo så gjorde. Men der var pisse hamrende mange biler, hvor min daværende part begyndte at spænde op, hvor jeg så blev nervøs. Hvilket bare er en MEGA DÅRLIG kombination... Hun smed så sin bagpart UD MOD alle bilerne. Heldigvis var "bilerne" rigtig tålmodige og ventede bare til jeg fik hende under kontrol... Det var ikke kun mega skræmmende, men også ret så pinligt egentlig.
    Men efter var jeg pisse bange for, at hun ville smide sin bagpart ud mod biler igen... Min måde at "komme over det" (så godt som muligt), var bare at ride ture alligevel. Og så når jeg blev nervøs, tog jeg en dyb indånding og talte til ti. Jeg blev ved og ved indtil, at det ikke var noget problem mere. Lidt ligesom hvis man falder af en hest...Det er bare op på hesten igen. smiley
    - Det blev lidt langt, men altså... Håber det hjalp en smule. smiley

• #2   11. mar 2014 Det hjalp, tror jeg:-)
    Skal jeg bare kaste mig ud i det? Jeg er nemlig usikker på, hvordan han reagerer hvis vi møder en traktor tæt på, og hvis jeg ikke hjælper ham, bliver det jo bare slemt... smiley

• #3   11. mar 2014 Jeg gjorde det (mest for at berolige mig selv, traktorer rør ikke pony) at vi (søster og hendes pons, mig og min) gik ture ved vejen så vi kunne møde trafikken fra jorden af. Når vi så mødte noget, bad jeg pony udføre et nemt trick (kysse eller bede om). Det distraherede krikkedyret og mig, fra at der kom noget potentielt farligt.
    Nu ligger vores folde også op til marker hvor der alligevel kører traktorer rundt et par gange om året af de helt store - de kigger lidt den første halve time og så er de faktisk ligeglade igen. smiley

• #4   11. mar 2014 Rynkedullen, foldene han går på ligger lige op og ned ad den vej vi red af. Står han tæt på kan han godt finde på lige at flytte sig lidt væk, men ellers plejer han bare lige at løfte hovedet. Jeg tror det er, når han kommer i nærkontakt med dem...
    Det kan være jeg skal prøve det med tricksene;-) -Tak! smiley

• #5   11. mar 2014 Det fungerer rigtig fint fordi det distraherer både menneske og hest smiley

Kommentér på:
Bange for traktorer...

Annonce