Pony med astma {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde med erfaring med astma heste ? Jeg fik en shetlandspony og efter at have sporet den tibage til en tidligere ejer, fortæller hun mig at ponyen har astma. Den har vist kun gået på fold der hvor jeg hentede den fra, derfor er det svært for mig at bedømme om der også er dårlig kondi i det. Jeg regnede med, at jeg skulle køre med ham to til fire gange om ugen, melde mig ind i en køreforening og køre med der engang imellem, men nu ved jeg ikke om han overhovedet kan bruges. Dyrlægen skal jo indover, men jeg tænkte om nogen derude havde erfaring ? Jeg ved de kan få medicin, men en af bivirkningerne er forfangenhed, som sådan en shetlandspony jo i forvejen er disponeret for.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg ville få dyrlægen ind over.. Den jeg havde part på red jeg både dressur og spring og jagt uden problemer. Den havde dog sine dårlige dage hvor den ikke blev redet. Den fik medisin og blev ikke forfangen men den fik det også kun nå den var dårlig. der blev prøvet menneske medisin da det andet holdt op med og virke. Det virkede et godt stykke tid men til sidst da hesten var 17 år blev den aflivet da det blev for slemte. Hun stod inde i boks da løsdrift ikke var en mulighed.
Så få dyrlægen til og se på den.. De fleste kan sagtens arbejde selvom de har astma =)
apr 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 81
jul 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 488
Han kom dengang på spåner og fik vandet halm og fik wrap..
Han stod i udeboks..
Han kunne sagtens rides normalt og fik intet medicin..
Det kommer nok an på hvor meget det er..
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 11 Svar: 52
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 16
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 11 Svar: 52
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 16
Pony med astma