1.174 visninger
|
Oprettet:
Sidepull - Barefoot Amber {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Er der nogen af jer der har erfaringer med denne trense? Overvejer meget kraftigt at købe den til min hoppe.
Kan I forklare mig hvordan det egentlig er sådan en virker? Har selv en teori, men er ikke sikker på den passer.
apr 2009
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 134 Svar: 441
Der er også denne.
Hvilken er at foretrække?
apr 2009
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Du må starte med en sidepull til spring for hest.
Den fungere ligesom at ride med en grime, den sidder bare bedre.
apr 2009
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 241
Har selv denne, og jeg er vildt glad for den! Dog valgte jeg at købe denne som ''start'' fordi jeg kun lige var startet ud med at ride bidløs, men min ultimative drøm ville klart være amber, da man også kan skifte ud og ride med bid, ikke fordi jeg ville bruge det, synes bare det er ret smart, at muligheden er der. Amber er derudover en super flot trense, der har nogle lækre detaljer. Det kan godt være at barefoot er dyrt, men det er altså også super lækker kvalitet!
Men hvis du søger andre muligheder, er der jo også hackamore, som jeg personligt er ved at prøve lidt af, og indtil videre, fungerer det super!
En sidepull kan du sammenligne med at ride i en grime, dog sidder den mere stabilt, det er svært at få det til at fungere i starten, hvis man som mig, brugte tøjlerne lidt for meget, så der er en hel del ben arbejde, men når man selv og hesten har vendt sig til det, er det langt mere frit, og helt fantastisk at ride med!
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 92 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 455
Den fungere super godt! - og var super god at starte ud med, hvis man vil begynde at ride bidløs.
Nu rider jeg istedet med en akademisk hackamore, da jeg skal have styr på de lidt finere signaler.
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 92 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 455
Min har den blå på her - Han har normalt lammeskind på næsen, når jeg rider med den. Da jeg synes den kan virke lidt for skarp på næsen, men jeg har også en følsom hest
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Sidepull - Barefoot Amber