pony jeg kender muskler {{forumTopicSubject}}
jeg rider en hest for en hestehandler..
og hans pony hoppe blev tilredet sidste år
hvor jeg har redet en masse ture på den hvilket har været super den sødeste dejligste pony
jeg besluttede så med hestehandleren at ridningen skulle blive mere seriøs og vi red stille og roligt længere og længere tid jo mere træning ponyen fik i dens tempo..
har nu redet den 1 år og her på det sidste er ponyen begyndt at gå så fint gå ned med nakken og gå så flot med hovedet..
MEN nu her idag hvor jeg vil ride kunne jeg mærke der var noget helt galt hun virkede rigtig øm og da jeg vil trave som vi plejer kunne jeg tydelig mærke der var noget der irriterede hende lige som om hun var øm i ryggen og foran ...
kan det være fordi hun ikke er vant til at blive redet med bukket nakke og så jeg har redet hende for meget sådan ?? at musklerne ikke kan følge med og hun er øm ??
jeg stoppede straks og gav hende fri da hun jo ikke skal belastes.
nogen der har oplevet noget lignende ???
i starten troede jeg det var fordi hendes tænder var blevet for lange men der er intet at se og hun har næsten os lige fået ordnet bisser for nogen måneder siden men prøvede alligevel lige ride hende i grimen og det var det samme med noget drillede hende hun virkede rigtig sur hvergang man vil trave
har os tænkt det kunne være sadlen selvom den er speciel lavet til hende tog den så af og hoppede op igen men ja det blev det bare værre af da jeg sad dirkete på hendes ryg og virkede som om hun havde ondt hmmmm
nu ved jeg hun ikke er vant til at ride med bøjet nakke og hun måske ikke har de muskler så det klart hvis det har gået for stærkt hun er øm bliver vi mennesker jo os
men ja hvordan forsætter jeg med hende ???? jeg vil ikke ride hende men ja hun skal jo holdes i gang ??? for ellers går musklerne væk igen nogen der har nogen forslag
sep 2005
Følger: 70 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 211
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Istedet skal hestens rides så den selv vælger at bøje nakken, fordi den får sat sig på bagparten.
Hvis du dog tænker noget i retningen af 'det lyder da mega dumt, sådan fungerer det bare ikke' når du læser det her, så giv hesten lov til at strække halsen med små mellemrum, og få den til at søge ned - det er da det næstbedste
sep 2005
Følger: 70 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 211
mar 2009
Følger: 221 Følgere: 127 Heste: 25 Emner: 234 Svar: 850
men mit spørgsmål var os mere om hun kan være øm på nogen måder nu hun ikke har været vant til at gå med bøjet nakke ikke vant til at bruge de muskler ??
hvordan forsætter jeg bedst ridningen nu hun er øm ?? uden jeg går i stå med hende tænker skal jeg give hende helt fri til hun ikke er øm mere ?? eller kan man godt longere hende kort tid hver dag ?? for at holde hende igang
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
mar 2009
Følger: 221 Følgere: 127 Heste: 25 Emner: 234 Svar: 850
der er en vallak der har hoppe på hende 2 gange men ja prøver lige give hende helt fri en uges tid og ser om deet hjælper
pony jeg kender muskler