{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

pony jeg kender muskler {{forumTopicSubject}}

jeg rider en hest for en hestehandler..
og hans pony hoppe blev tilredet sidste år
hvor jeg har redet en masse ture på den hvilket har været super den sødeste dejligste pony

jeg besluttede så med hestehandleren at ridningen skulle blive mere seriøs og vi red stille og roligt længere og længere tid jo mere træning ponyen fik i dens tempo..

har nu redet den 1 år og her på det sidste er ponyen begyndt at gå så fint gå ned med nakken og gå så flot med hovedet..

MEN nu her idag hvor jeg vil ride kunne jeg mærke der var noget helt galt hun virkede rigtig øm og da jeg vil trave som vi plejer kunne jeg tydelig mærke der var noget der irriterede hende lige som om hun var øm i ryggen og foran ...

kan det være fordi hun ikke er vant til at blive redet med bukket nakke og så jeg har redet hende for meget sådan ?? at musklerne ikke kan følge med og hun er øm ??

jeg stoppede straks og gav hende fri da hun jo ikke skal belastes.

nogen der har oplevet noget lignende ???

i starten troede jeg det var fordi hendes tænder var blevet for lange men der er intet at se og hun har næsten os lige fået ordnet bisser for nogen måneder siden men prøvede alligevel lige ride hende i grimen og det var det samme med noget drillede hende hun virkede rigtig sur hvergang man vil trave

har os tænkt det kunne være sadlen selvom den er speciel lavet til hende tog den så af og hoppede op igen men ja det blev det bare værre af da jeg sad dirkete på hendes ryg og virkede som om hun havde ondt hmmmm

nu ved jeg hun ikke er vant til at ride med bøjet nakke og hun måske ikke har de muskler så det klart hvis det har gået for stærkt hun er øm bliver vi mennesker jo os smiley

men ja hvordan forsætter jeg med hende ???? jeg vil ikke ride hende men ja hun skal jo holdes i gang ??? for ellers går musklerne væk igen nogen der har nogen forslag

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pony jeg kender muskler
  • #1   6. mar 2014 En hest må højest ride i holdning i 3 min hvor den skal have lov at strække og rides løst. Og så forfra. Man finder normalt en god måde med hesten, så den rides korrekt i forhold til dens holdning. Altså en slags intervaltræning. Det er ikke sundt for hesten at gå med nakken bøjet fra du sætter dig op til du stiger af. Den skal have lov at strække halsen og ryggen af os til smiley

• #2   6. mar 2014 en hest rides ikke 'korrekt' bare fordi den bukker nakken. At hesten bukker giver ikke holdning, det er modsat. Når du får hesten til at bukke nakken ved at tage i tøjlen, modvirker du faktisk dit eget mål. Godt nok strækker den ryggen, men det er fordi du hiver i nogen sener der så får ryggen op. Derved modvirker du faktisk dit eget mål (vægt på bagparten og samling) fordi du kommer til at skubbe bagparten længere væk.
    Istedet skal hestens rides så den selv vælger at bøje nakken, fordi den får sat sig på bagparten.

Hvis du dog tænker noget i retningen af 'det lyder da mega dumt, sådan fungerer det bare ikke' når du læser det her, så giv hesten lov til at strække halsen med små mellemrum, og få den til at søge ned - det er da det næstbedste smiley

• #3   6. mar 2014
    smiley

• #4   6. mar 2014 hun bøjer os nakken helt af sig selv og vi starter ikke med hun bøjer nakken skridter varm for lange tøjler og skridter af for lange tøjler samt jeg ikke tvinger hende til at bøje nakken hun gør det selv ;);)

men mit spørgsmål var os mere om hun kan være øm på nogen måder nu hun ikke har været vant til at gå med bøjet nakke ikke vant til at bruge de muskler ??

hvordan forsætter jeg bedst ridningen nu hun er øm ?? uden jeg går i stå med hende tænker skal jeg give hende helt fri til hun ikke er øm mere ?? eller kan man godt longere hende kort tid hver dag ?? for at holde hende igang

• #5   6. mar 2014 Tænker hun kan have lavet noget på folden, hvis hun virker sur over sadel rytter og det blir værre når du på uden sadel! Og hun også viser ubehag kun i grime, ville jeg enten give en uges fri og se tiden an ent bare kun alm træk ture. Og ellers en ud og tjek igennem ostepath vil jeg mene men massør kan måske også finde problemet! Kiropraktor. Kan være noget der sket på folden, kan være sadlen, hvornår den sidst tjekket? Hvis du træner hesten ændre den jo størrelse og opbygning og pludselig ligger sadlen så ikke perfekt længere smiley

• #6   6. mar 2014 jeg har bestilt tid til sadetjek smiley og det med folden kunne os være en mulighed

der er en vallak der har hoppe på hende 2 gange men ja prøver lige give hende helt fri en uges tid og ser om deet hjælper smiley

Kommentér på:
pony jeg kender muskler

Annonce