{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Part kontrakt har i det kan man tillade sig det ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja, jeg tænkte lidt på hvordan og hvorledes med denne her part kontrakt jeg hører lidt om herinde og som min veninde synes jeg burde få til den der nu ska have part på min pony, da jeg er blevet lidt paf over hvor sent en part kan sige en part op osv.

Jeg har f.eks. haft en super sød part kendte moren i forvejen, men så en en aften fik jeg en sms 2 dage før de skulle betale part penge, at de ville sige parten op pga. De skulle have en hest på prøve, hvilket jo er dejligt for dem (de har ikk spurgt om min pony fordi jeg har sagt han aldrig ska sælges så længe det kan undgås)

Men 2 dage før, det synes jeg var sådan lidt tak ska du have i hovedet min veninde blev godt og grundig gal på mine vegne, og sagde at fremover burde jeg have part kontrakt.
( de havde nemlig ikk sagt til mig at de var begyndt at kigge på hest så jeg vidste ikk noget)

Nå men nok om det, hvordan fungere det præcis det part kontrakt hva ska der stå i den har i et udkast osv.
Jeg har aldrig selv brugt det da jeg altid har stolet på mine parter, men det er åbenbart ikk nok.

Så jeres mening om partkontrakt osv.
Har en der ska prøve min pony iaften ska jeg sige det når de prøver ham at jeg laver partkontrakt på ham ?

Håber i vil hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part kontrakt har i det kan man tillade sig det ?
  • #1   2. mar 2014 Ja det kan du sagtens gøre smiley
    Jeg vil også lave en kontrakt når Maja er klar til at få part smiley

• #2   2. mar 2014 Har du spurgt efter pengene?? smiley

• #3   2. mar 2014 Jeg har ikke nogen

Men ser intet galt i en det er jo bare en ekstra sikkerhed for ejer

• #4   2. mar 2014 Jeg syntes faktisk det er skide smart!
    man undgår misforståelser, evt. brudte aftaler ovs. Jeg tænker det må da egentlig være ret trygt med sådan en kontrakt, ja for begge parter jo.

Jeg har altid redet andres heste, dog aldrig haft en kontrakt på det, men jeg har altid stolet på ejerne ligesom de har stolet på mig. Men stod jeg og ville have en part hvor ejer forlangte kontrakt, var det da absolut ikke noget jeg ville have noget i mod smiley

• #5   2. mar 2014 uden kontrakt kan de gøre som de vil...

så frem over bør du som du selv siger lave kontrakt og den skriver du den opsigelses frist som kan blive enige med parten om eller den frist du syntes. typisk er det en måned

• #6   2. mar 2014 Rikke S : Hva tænker du på fra den tidligere part eller ?

• #7   2. mar 2014 Tak alle jeg synes også selv at det faktisk er ret smart, med var bare lidt bekrymret for om parterne så ville hoppe fra.

Jeg fandt denne her som virker ret god :
    http://pernilleskinnerup.dk/files/partskontrakt.021011.pdf

Hva synes i ?

Jeg tænkte også en mdr opsigelse det har jeg altid sagt til dem, men det har åbenbart ikk betydet så meget for dem smiley

• #9   2. mar 2014 Kontrakt er også en fordel for parten, så de også ved hvilke rettigheder de har og du fx ikke opsiger dem fra den ene dag til den anden. En kontrakt er aldrig en dårlig ting. Så sikre man sig også at man har ens forventninger til aftalen.

• #11   2. mar 2014 Jeg har ingen kontrakt da jeg ikke skal sørger for udmugning eller noget og jeg må lige hvad det passer mig så kontrakt er ikke nødvendigt her, men er det omkring man betaler og har pligter er kontrakt en god ting smiley

• #12   2. mar 2014 Jeg har part i en hest og der er ingen kontrakt på det, jeg har også generelt ret frie tøjler når det kommer til hesten og der har det sidste år været et godt sammenspil mellem mig og ejer. Den dag jeg skal sige den part op så bliver det MINIMUM en måned i forvejen eller så snart jeg ved at jeg fremover ikke kan nå det.

Den dag jeg får egen hest så er det med kontrakt bare for at være sikker. Det vil ikke være noget jeg vil hænge en part op på men hvis der skulle komme problemer er kontrakten god at have. Jeg ved ikke hvad der skal ligge i sådan en kontrakt desvære, det har jeg ikke kigget mere på. Jeg har ikke set et udkast til sådan noget

• #13   2. mar 2014 Jeg sys det en meget god ide hvis man er afhægning af sin part og de penge man evt få..
    Jeg har aldrig selv haft kontrakt på nogen af de heste jeg har haft.

Og har selv fået part nu og har heller ikke kontrakt på det men det har heller ikk behov for det for hvis de opsiger så det da surt men er ikke økonomisk afhænging eller på anden måde afhængig af og have en part =)

• #15   2. mar 2014 Tak alle sammen men kender i en side hvor man kan finde sådan en god kontrakt?

Tina J: Nu siger jeg jo bestemt heller ik at det ikk er mit ansvar for det er det jo 100%
    Jeg synes lidt du får det til at lyde ret forkert det jeg skrev, det jeg mente jeg skrev var jo at jeg rimelig skuffet, at jeg ikk engang fik et "heads up" om at de kiggede på hest.
    Det er jo meget normalt hva jeg ved for andre at man siger op 1 mdr før om de så vil ride den imellem tiden er jo så eget valg.
    Men de er jo forpligtet sig lidt hvis man kan sige det sådan godt nok er det ikk deres hest men de har jo part i den, på en rideskole eller lign. ska man jo også sige op min 1 mdr om det er part eller undervisning.
    Men det der med at sige at jeg vil takke dem for at passe min hest, synes jeg lyder lidt overdrevet hvis jeg ska være bund ærlig, jeg har skam tid til at passe den osv. Men jeg har ik mulighed for at starte stævner osv da jeg er for gammel, og jeg synes min pony ska andet end bare at gå på banen derhjemme.
    Så dermed "glæder" jeg måske en rytter der ikk har råd til sin egen hest men part.

Hvis det gav mening

Kommentér på:
Part kontrakt har i det kan man tillade sig det ?

Annonce